Inlägg från: Kajsa M |Visa alla inlägg
  • Kajsa M

Vita hem del 6

Daggdroppen skrev 2007-12-07 18:24:56 följande:
    Åååh så skönt med helg!!!!Ser att jag får gratta Kajsa till jobbet!!! Vad kul!!! Vi blir ju nästan kollegor nu I allafall kanske vi kan utbyta tips och ideér Det är ju inte världens lättaste, många utmaningar, men visst är det kul också!!!Bara vi kommer ihåg att tänka på oss själva och ta hand om oss också   Lätt att man tar jobbet med sig hem och har det i huvudet dygnet runt tillsist... Ett stort Lycka till!
    Tack!!!
    Ja jag kan nog behöva all hjälp !!! Men vi har ju en specialpedagog på skolan också som får hjälpa mig.
    Ja jag ska försöka tänka på mig själv, tycker att jag har blivit lite bättre på det under hösten, men man har ju långt kvar!

Sylt och Mimmaum
    Usch va jobbigt det är med magjsuka! Hoppas Miriam klarar sig och att Syltan blir återställd snabbt!
  • Kajsa M
    mimmi006 skrev 2007-12-07 19:07:58 följande:
    Kajsa- grattis till jobbet! Det låter som en drömtjänst, jag skulle också helst jobba 80 som resurs, säg till om du vill byta !
    Tack! Ja jag tror att det kan bli riktigt bra! 80 % känns lagom!
    LinaoMatilda skrev 2007-12-07 19:12:54 följande:
    Hej! Grattis Kajsa!!Malins: skönt att ni är friska. Fin ljusslinga.Sylt: Vad tråkigt att ni har blivit sjuka. Hoppas det går över snart.Mimmamum: Fina koppar, passar fint med kakburken Rori: Så fint.Lasseliten: Fiint!
    TACK!
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-07 20:13:20 följande:
    Kajsa: Grattis till jobbet! Stackars dig som måste tillbringa kvällen med att äta julbord. Vad fint det blev med alla fina SWAP-saker. Jag hade Ängskogensblomma här häromdagen och hon fick fnatt när hon fick till svar vart allt det fina hon undrade var jag köpt kom från swappen.Malins79: Så fint det blev, och vilken lite sötnos! Hu för magsjukan!MM: Vilken söt skallra! Jag älskar att köpa bebisprylar, det är sååå kul!Lasseliten: Tack! Fast jag har ju hängt bakom smöret i din kyl hela tiden. Vilken mysig bild.Mimma: Trist med datorn, men bra med pysseltid. Glöggmuggarna är underbara! *kakburken undviker jag att titta på, den skapar en manisk villha-känsla i magen*Sylt: HU! Fy era stackare.Rori: Jättefint!Juliah: Hur går det? Är du nervös? Har du fått se bilderna innan?Här kommer vår nya dörrskylt som älste sonen inte vill att jag ska hänga upp, den är piiiiinsam!
    TAck till dig också!
    Ja det var gott med lite julmat! Åt lax och sill till jag var proppmätt! IOrkade inte ens gå till varmrätterna!
  • Kajsa M
    mimmamum skrev 2007-12-08 15:29:39 följande:
    Tack Kajsa, tyvärr klarade jag mig inte, har fått magsjuka Usch så jobbigt! Har inte vågat dricka en droppe på hela dagen, finns det något som underlättar?
    Nej vad säger du? Men du måste försöka dricka lite. Teskedsvis! Drick något sött! Du behöver energin!

Men vad är det frågan om Lillafruluva, Knyttis, Sylt och mimmamum. Alla magsjuka! Smittar det via FL eller? Förra veckan hade vår familj eländet och flera andra har ju haft det nyligen också. Usch usch usch! Såna virus borde förbjudas!Skrikandes
  • Kajsa M
    VSM
    Fin skylt och hjärtan på tråd! Inte kul att man ska förvandlas på några år från att ha varit det viktigaste i barnets liv till den man skäms för! Men så är väl livets gång...
  • Kajsa M
    lillvilda skrev 2007-12-08 15:36:51 följande:
    Mitt tips avslagen cola och lite banan..ja det låter sjukt å äckligt men det fick mamma när hon blev jätte dålig i turkiet. Just den avslagna colan brukar göra susen.Men drick bara lite lite åt gången.
    Jag drack också Cola när jag blev magsjuk i Jugoslavien på 80-talet. Kan fortfarande inte dricka Cola sedan dess! Det är förstört för evigt för mig!
  • Kajsa M
    Kajsa M skrev 2007-12-08 15:38:31 följande:
    Jag drack också Cola när jag blev magsjuk i Jugoslavien på 80-talet. Kan fortfarande inte dricka Cola sedan dess! Det är förstört för evigt för mig!
    Alltså det funkar! Men jag tycker det är vidrigt äckligt sedan dess!
    uttryckte mig oklart!
  • Kajsa M
    juliah skrev 2007-12-08 15:51:02 följande:
    Kajsa, hmm, funderar och funderar...Du orkar inte med Blocket? Är Elviras över budget eller inte helt hundra?Jag tänker så det knakar...återkommer om jag kommer på något som du själv inte redan tänkt på.
    Nej alltså jag har kollat blocket ett bra tag nu och det dyker aldrig upp något fint. Bara gamla furumonster och moderna saker. vill ha något som känns riktigt rustikt liksom. Kollade Åminne idag på Mio. det är ju fint, men känns lite plastigt. Det ska vara mer träkänsla.
    Elviras skulle bli nästan 20.000 och det kan jag inte frambringa hur gärna jag än vill!  Men det är den stilen jag vill ha. Det borde väl finnas någon som gör något liknande för 10.000? Åh varför ska det vara så dyrt med fina möbler?
    Har kollat Englesson och Oliver furniture också. Inget där heller...
    juliah skrev 2007-12-08 15:51:52 följande:
    Kajsa, nu kom jag på vem vi ska fråga iallfall, mimmi! Hon kan ju allt, hon har säkert något hett tips...
    Ja mimmi får gnugga geniknölarna åt mig!
    knyttis skrev 2007-12-08 15:57:40 följande:
    Kajsa - Kommer inte på nått nu, ska klura jag med!
    Tack!
    MiaMariah skrev 2007-12-08 16:01:11 följande:
    Hmm, rent instinktivt säger jag Elviras och Möbelgrossen, kommer inte på nåt mer i dagsläget men säger till om jag kommer på nåt mer.
    Möbelgrossen hade slut på bord!
    lillvilda skrev 2007-12-08 16:06:40 följande:
    nej nej jag förstod vad du menade jag menade att det funkar ju inte om man inte klarar av att dricka det alltså Men det är ju så jag åt ärtsoppa när jag var gravid med liam och spydde upp allt för jag hade sånt illamående. jag skulle inte drömma om att äta ärtsoppa nu...urk.Kajsa M skrev 2007-12-08 15:46:14 följande:
    Nej blärk! som min Mira säger.
    MiaMariah skrev 2007-12-08 16:07:04 följande:
    Kajsa - Ilva har kanske nåt också..
    Nej de hade verkligen inget vitt! Konstigt!
  • Kajsa M
    mimmi006 skrev 2007-12-08 16:22:26 följande:
    Kajsa- jag är rädd för att jag långt ifrån kan allt! Det vet ju du efter lunchmissen här i stan ... Du har redan fått mina hetaste tips ser jag, men de här möblerna borde gå att få i vitt, men det kostar säkert en del:www.stolen.nu/www.leksandsstolen.se/www.roths-snickeri.se/produkter.asp
    Äh! Matställena kvittar mig! Bara du har koll på inredningsbutikerna!
    mimmi006 skrev 2007-12-08 16:24:29 följande:
    *gnuggar knälarna* Ville inte du ha ett Wilma?
    Jo allra helst, men de är ju vansinnigt dyra.
Svar på tråden Vita hem del 6