Inlägg från: Det ljuva livet |Visa alla inlägg
  • Det ljuva livet

Vita hem del 6

Septemberpyret skrev 2007-11-28 19:20:48 följande:
    Måste rådfråga er lite; Har varit och hämtat en sittbänk idag som jag i mitt huvud redan hade målat vit och placerat på min framtida inglasade veranda...! Men sambon tycker att vi ska behålla den som den är... Vad tycker ni? Bild finns i mitt galleri!
    Svårt! Den är fin som den är nu och säkert jättefin vit. Soffan kommer att bli underbar!
    Himmelbit skrev 2007-11-28 19:30:58 följande:
    Här kommer lite bilder. Inte på dagens shopping dock, men tidigare shopping...Nya soffan med en liten Himmelbit i:Eukalyptuskrans, köps hos Nublu:Adventsljusstaken som inhandlades på den trevliga shoppinglördagen:Kristallkrona.. hmmm, undra vad sambon kommer säga när han kommer hem.. :Två sådana här blev det igår - ytterligare en ska inhandlas imorgon:Ja, sen har det varit mer shopping idag men det får ni se imorgon!!
    Åhh! Vad mycket fint! Himmelbiten är ju bara underbar och soffan och kristallkronan med!
  • Det ljuva livet
    LCroft skrev 2007-11-28 19:33:43 följande:
    Vet ni vad? Ni har skrivit så mycket att jag tänker helt fräckt hoppa in från denna sidan Himmelbit: Underbart! Min man får jag inte att förstå att jag vill ha en kristallkrona, men man ska alltså köpa såna när de är borta? Nu måste jag in till Septemberpyret och titta!Förresten, än har jag inte blivit moster... envis unge
    Det är helt okej! Jag gjorde det igår .
    Envis unge, du måste vara helt slut . För att inte tala om din stackars syster .
  • Det ljuva livet
    Septemberpyret skrev 2007-11-28 19:58:05 följande:
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-28 19:54:36 följande: Har du någon bild på det...? Antar att det ska bli vitt...?
    Det finns i min blogg..
    Karamellfabriken skrev 2007-11-28 19:57:24 följande:
    Nejdå, klart du inte förstör det.Finns det någon möbel som visats här inne de senaste åren som INTE blivit finare vit .Seså, sätt fart nu!
    Nä, men jag hade inte räknat med att köpa ett så gammalt skrivbord i perfekt skick och har drabbats av plötslig feghet..
    MiaMariah skrev 2007-11-28 19:57:01 följande:
    Inte då, det kommer bli jättefint! Bra att ni bearbetar mig lite pö om pö med peptalket
    En vacker dag kommer du att känna dig som lilla My och komma klivandes med barska steg !
  • Det ljuva livet
    Himmelbit skrev 2007-11-28 20:03:17 följande:
    Vad bra! Imorgon blir det kranstillverkning också. VSM - har du några tips?Jag har köpt en halmstomme och grön "tråd". Svärmor hade hängt en kasse Lummer på dörren idag - PERFEKT!! Hoppas bara att jag lyckas göra något bra av det
    Ska du ta mossa om kransen först? Tror att det kan bli svårt att få lummern att täcka kransen annars. Vill du verkligen använda Lummern till en krans? Den är ju så fin att ha som girlanger..
    Septemberpyret skrev 2007-11-28 20:02:37 följande:
    Värsta Supermamman Det kommer att bli sååååå fint! Nu tar vi sats tillsammans, jag på soffan och du på skrivbordet - lycka till!
    Bär ner det och målartvättar det först, så tar jag sats sen !
  • Det ljuva livet

*sur* Hittar inte den jäkla målartvätten! Har ta mej tusan letat igenom alla ställen i hela huset flera gånger . Någon som vet något som går lika bra att använda istället? Klorin, avfettning? Eller ska jag skicka maken att handla?

• Det ljuva livet
    Tåfslan å Vifslans mamma skrev 2007-11-28 20:47:31 följande:
    DÅliga bilder, egenhändigt ihop klippta...Inget datageni har inte så vi får se hur de blir....
    Det ser fint ut, det lilla jag ser
  • Det ljuva livet
    malins79 skrev 2007-11-28 20:51:56 följande:
    vad ska du tvätta? är det nån möbel funkar Yes lika bra, du ska ju få bort fett och smuts
    Skrivbordet! Funkar Yes?
Svar på tråden Vita hem del 6