Inlägg från: lillafruluva |Visa alla inlägg
  • lillafruluva

Vita hem del 6

numberone skrev 2008-01-18 10:07:42 följande:
    Hej töser!!Vet att ni förstår mig och kanske kan ni hjälpa mig lite.....Jag är så ledsen och besviken över att A och jag inte har samma prioriteringar ang. boande mm här hemma innan bebis kommer. A tycker att han utan problem kan ha sin "studio" kvar inne i bebis rum eftersom den ändå inte kommer bo där på ett bra tag och att skötbordet kan stå där inne med... "det ska ju bara bytas blöjor där" men jag vill göra iordning ett fint rum där jag kan byta och mysa med bebis lite.... där spjälisen står å väntar tills den skall ersätta korgen i vårt rum..... Varför kan han inte sätta sin musik åt sidan ett par månader??? A jobbar skift och behöver således sova när han kommer hem från nattskift och då vill jag ha en plats där jag kan mysa med bebis och den kan sova i lugn och ro utan att behöva göra det i vagnen i vardagsrummet.... GAAAH!!
    Åh, jobbigt! Men han måste ju ändå flytta sina saker till sist, så då kan han ju lika gärna göra det nu!

Jag har tur med min sambo, hans trummor står i replokalen hela tiden! Däremot sitter han och trummar på allt annat men det är inget som stör min inredning iallafall!
  • lillafruluva
    numberone skrev 2008-01-18 10:23:51 följande:
    Himmelbit:Vi har ett rum som skall bli hans i källarn men det måste gjutas nytt golv där och klinkas innan han sätter ner gitarren där pga fuktigheten och det köper jag.... Sitter dock och hoppas på att han kan tänka sig att vi städar ur garderoben och att han kan spela där inne (låter hemskt när jag säger det men guuu va fula dessa svarta saker är) Ett extra jobb skall jag föreslå, hihi!! lillafruluva: Ååå vad jag önskar att han hade en lokal så han kunde spela där.... När han sa igår att jag måste också få ta plats så gjorde det ont i hjärtat men det är som om bebisen inte är viktig för honom men kanske beror det på att han fortfarande inte har grepp om att det verkligen kommer en liten till sommarn....
    Ja, men det är ju skönare att få hans rum klart innan bebisen kommer isåfall!  Det blir ju mer jobbigt att renovera med en bebis!!
    Har han stor förstärkare och allt i rummet?
  • lillafruluva
    numberone skrev 2008-01-18 10:33:24 följande:
    Visst är det det egentligen MEN kostnaden blir så stor att vi inte riktigt kommer att ha råd med att göra den stora renovering som krävs för hans rum....Jepp det är förstärkare, dator med hundra högtalare, mixerbord, 2 gitarrer, en keyboard.... ALLT SVART!!  Riktigt mysigt.... för en musiknörd/ heavymetal älskare 
    Oj jösses!! Har ni stor garderob då? Måste han ha allt på samma stääle..Tänkte om han kunde ha dator och tillbehör i dgarderoben så länge?
    malins79 skrev 2008-01-18 10:34:28 följande:
    oj, vad smidigt det är att nätshoppa  behöver tröstshoppa lite när maken är bortrest. Jag har varit vaken sen kl 5 och Jacob sover och Saga är på dagis. Jag håller på och städa lite och behövde muntras upp.Beställde precis 4 vita volangdynor till mina stolar jag köpte på Blocket, de som jag tror är Leksandstolar.Saga har fått en stol till sitt skrivbord och 1 stol står i vårt sovrum, det ska vara 2 där inne sen (när Jacobs säng flyttats) 2st får stå i vardagsrummet. Men som sagt de behövde några volangdynor ;.) . Och smart som jag är, så kan jag ju se om de passar till våra matsalsstolar vi har idag och då behöver jag 6 till men det kan ju vara en födelsedagspresent, eller hur.
    Varifrån beställde du dynorna?? Jag har fyra stolar från blocket som kommer behöva dynor!
  • lillafruluva
    juliah skrev 2008-01-18 11:21:48 följande:
    numberone, jag läste att män många gånger kan "halka" efter ca 6 månader i det stora som händer, graviditet, förlossning bebis. Så tålamod och dialog är mitt tips.malins, jo vi väntar till sommaren, men jag vill vara väl förberedd eftersom maken är impulsiv, rätt vad det är så har han rivit ur rubbet.Det är något jag inte kommer att kunna få, och det lär bli skafferi. Suck, vil bo i ett slott
    Åh, var glad för att han vill fixa, här är det jag dom får göra allt!
    Ett högt skåp som ett iniskafferi kanske?? Svårt när man inte har köket helt klart framför sig!
  • lillafruluva
    juliah skrev 2008-01-18 11:32:13 följande:
    lillafruluva, ja precis det är ett sådant skafferi vi har just nu. Vi har ju endast ett litet kylskåp samt frys, och vi måste ha två stora, det är ohållbart just nu. Ja jo jag är glad att jag har en flitig man! Nästan alltid...
    Ja, vi har också kylskåp och frys i ett, värdelöst med många barn hemma! Fast vi har en extra frys inne i klädkammaren som tar en del..
    Hm, får leta lösningar på nätet och i gamla tidningar. Ännu en anledning till att spara dem!
  • lillafruluva
    mimmamum skrev 2008-01-18 12:02:36 följande:
    Förresten ska det inte gå att göra en större öppning trots bärande vägg? Har för mig att jag sett det på TV!
    Jo, på roomservice när de var hemma hos Mattias, de satte ju in en balk över öppningen!
  • lillafruluva

En torpfråga:
    I vårt torp är det i sov/vardagsrummet tapetserat med en tråkig tapet-ljus vitgrå a´la 90-tal typ. I taket är det vitt med vitmålade bjälkar(eller heter det balkar??) Jag funderar på vad som är snyggast, att bara måla över allt eller att tapetsera??
    Ska se om jag kan rota fram någon bild!

Mimma-kanske har någon bild till kvällen! Sen ska de målas också

Svar på tråden Vita hem del 6