Inlägg från: lasseliten |Visa alla inlägg
  • lasseliten

Vita hem del 6

Frupuffen - vårt hus var nästan obeboligt och ligger i en småstad. Fast priserna ligger på ung miljonen mer än vad vi köpte för. Ingen mer än vi som orkade med ett sånt renoveringsobjekt. Fick det för under utropspriset. Galet, spec eftersom vi flyttade från sthlm där sånt ALDRIG händer. iaf inte då.

• lasseliten

God morgon!

E kollar på Mumin, idag är det hemmamys med mamma. Inget dagis idag. Tack alla för er omtanke, igår hade det gått helt ok, kanske var det en svacka förra veckan.

Idag ska det rensas, handlas sygrejer och prommeneras.

Vad har ni för planer för dagen?

• lasseliten

Mimma - är det huset du visat förut? Jo, jag ska sy kuddfodral till E:s rum, kanske vimplar om jag hinner Ett överdrag till madrassen i E:s myshörna behöver också sys samt sy upp drapperier till vår sovrumsgarderob. Massor att sy hade jag tydligen!

• lasseliten

Mimma - vårt hus var riktigt risigt. Vi har tilläggsisolerat och putsat om vårt hus. Bytt alla fönster för de var tyvärr helt ruttna, drog rakt igenom huset. Om jag skulle göra om så skulle jag definitivt satsa på snyggare fönster än vi gjort. Vi har mer standard, det var så många beslut och jag blev påverkad till enligt mig fel fönsterval...*bitter*

• lasseliten

Juliah - det låter ung. som vår renovering. Tur att vi båda köpte hus billigt, för det är inte en dans på rosor att renovera hus. När vi gjorde övervåningen rev vi ut i princip rubbet, 2.2 ton bara trä på övervåningen. Planlösningen var kass så det var tvunget. Då bodde vi inte i huset utan hemma hos mamma och pappa. T jobbbade i sthlm i veckorna och jag och pappa jobbade med huset i veckorna. E var 8 mån, så det blev några vändor hem för att amma innan mamma la E för natten. Några intensiva månader.

• lasseliten

Nope, det är du inte Juliah!  Den var en av de vi valde på. Den, tapwell samt en från byggfabriken. Fast de är nog för retro för din smak Peak.

Peak - hur vill du att kranen ska se ut?

• lasseliten

Vi har en ganska liten tomt, drygt 950 m2. På tomten finns ett gammalt "garage/skjul" som jag vill bygga till om till uteplats, tillsammans med våra gamla fönster. T bara suckar,  och tycker att jag har alltid massor med projekt på G

Svar på tråden Vita hem del 6