Inlägg från: lasseliten |Visa alla inlägg
  • lasseliten

Vita hem del 6

Hej vänner!

Snart ska jag iväg till ridskolan är i stan. Ska rida lektion för första gången på typ 10 år! KUL ska det bli men lite nervös är jag!

Känner mig som värsta turgumman idag. Behövde ett par nya ridbyxor så jag och syster åkte till granngården för att kolla efter ett par. Skämtade i bilen om att det vore trevligt med ett par svarta, billiga helskodda ridbyxor...gärna för för 200 kr eller när man ändå drömmer så varför inte 50 kr Kommer dit, och vad hänger på reastället om inte ett par svarta helskodda ridbyxor i min strl...för 50 kr!! De hade kostat 700. Expediten tyckte att jag skulle ta en trisslott när jag har sån tur! Sorry, helt OT...men gillar verkligen att fynda!

Snart dags att åka, hoppas jag kommer tillbaka utan större skador

• lasseliten

Har köpt hästgodis...ska försöka muta pållen lite Hoppas att det är som att cykla...och att vi inte börjar träna öppna, sluta och skänkelvikningar direkt

• lasseliten

N. verkar vara såå go Juliah! Kunde dessa övningar förut...men nu vet jag knappt vad som är bak och fram...tror även att jag kommer behöva pall för att komma upp på kusen

Lina - min syster, * hästexperten* tyckte att jag skulle börja igen. Känns roligt att ha någon aktivitet som bara är min. T tränar och andas fotboll och jag tror det här kommer att passa mig...sen är det ju bra träning också

• lasseliten

Hästtjejen är tillbaka...heeelt slut! Kommer nog inte kunna gå imorgon! Det gick helt ok, men det är frustrerande att man liksom inte kan ta vid där man lämnade det för 10 år sen. Kroppen orkar liksom inte Att sedan hästen hade världens stötigaste trav och galopp gjorde inte saken bättre

Dags för sängen...

Sov gott!

• lasseliten

God morgon!

Om jag igår liknade lucky Luke på gångstilen så är det likabra jag slänger på mig cowboyhatten idag...shiiit, vilken träningsvärk jag har efter lektionen på ridskolan i onsdags!

Idag ska det städas och lekas. Vad ska ni hitta på?

Dags för frukost!

• lasseliten

God morgon!

morgonens första skratt fick jag när jag läste ikapp Ni är bra roliga!

Här hemma ska det pluggas och ätas godis idag. T och E ska till badhuset så då passar jag på. Till kvällen ska vi på 30-års fest. Ska bli kul att träffa alla vänner samtidigt för en gångs skull E ska vara hos mormor och morfar så imorgon är det sovmorgon!   

Mysigt med årsdag mimmi!  

• lasseliten

Hittade också några afficher. Tack för länken...var det Himmelbit? *senil*

Blir iaf blåsippan ute i backarna står. Sjöng den för Ebbe när han var bebis och var vaken på nätterna. Kanske förklarar varför han inte vill somna om??

• lasseliten

God morgon!

Tröööött! Kunde inte sova inatt. Kollade på klockan senaste gången vid 3-tiden! BLÄ!

Mimma - nej så tråkigt! Förstår verkligen din längtan efter hus och förstår att ni inte bara vill köpa "vad som helst". Man (iaf vi) lägger ner vår själ i hemmet och då ska det kännas bra i magen. Jag håller tummarna hårt för att ni hittar något snart!! KRAM!

• lasseliten

Juliah - jag hänger gärna med på en Nacka-vända den 28:e. Har inte bestämt hur vi gör, om jag tar bilen så finns det fler platser om fler vill hänga på.

T meddelade att det är fotbolls-EM då så vi får se vilka i vår fam som åker till sthlm

• lasseliten

Mimma - tycker att ni gör helt rätt som börjar fundera på andra alt. Skönt att hitta något som man själv kan bestämma lite mer över, allt känns inte så hopplöst då (om du förstår hur jag menar). Inte helt i händerna på att nån som har ett fint hus ska bestämma sig för att sälja...

Husen ser jättefina ut!

Nu ska vi snart iväg till lekparken med kompisen J och hennes barn!

Vi ses senare!

• lasseliten

Vaniljdröm - vi har liknande om inte likadana hängrännor. Ville helst ha galvade hängrännor eftersom det är mer tidstypiskt. Men de håller sig inte fina så länge, och då måste man måla dem ändå. Vi valde att lyxa med gamla profiler på våra eftersom vårt hus är från 1920-talet. vi är nöjda helt enkelt.  

Svar på tråden Vita hem del 6