Inlägg från: caffe latte |Visa alla inlägg
  • caffe latte

Vita hem del 6

Kajsa M skrev 2007-11-27 18:55:14 följande:

Har sytt ännu en kudde idag. Men den fick bli helvit. Behöver ngn neutral liksom...den fick "vinge" och knytband.
    Superfin kudde. Jag önskar verkligen att jag också kunde sy en massa fina kuddar men dessvärre har jag inte begåvats med någon sy-gen :(
  • caffe latte

Fortsätter mitt inläggsmaraton medan jag har ångan uppe.
    Jag tycker verkligen att det är jätteroligt att ni visar bilder på era alster för jag blir både imponerad och inspirerad av allt fint som ni gör. Det enda negativa är väl att jag får för mig att prova själv och det slutar alltid i katastrof och ett tryck på köp-knappen ;)

Juliah: läste bakåt i tråden och såg att det ev. är ett nytt reportage på gång. Så roligt, grattis! Ett samarbete med dessa damer kanske är mindre stressfyllt än det förra och de får förmodligen inte för sig att placera ut några färggranna plastprydnader :)

• caffe latte
    Gullfina skrev 2007-11-27 19:36:18 följande:
    *fniss*Jag menar om huset ska vara i zink?
    :)) Jag vet inte hur man gör smile-gubbar.
  • caffe latte

Birks och Kalles mamma: Jaaaaaa! Tack å tack å tack... som jag har letat men inte hittat. Du har gjort mig såååååå glad. Ett hus i storlek medium är beställt. :)

• caffe latte
    Mori skrev 2007-11-27 23:16:32 följande:
    Arg arg arg: Dottern har nu haft feber i två veckor till och från. Har under tiden ringt vårdcentralen som om och om igen bett oss avvakta. Idag fick jag nog, ringde och tjatade mig till en tid. Vi gick dit med dottern som är VÄLDIGT rädd för läkare. Hon blir stel som en pinne och skriker så att hon kräks redan på väg in i undersökningsrummen...Väl därinne säger läkraren i mkt otrevlig ton: Sätt er där! Och vevar med näven mot britsen. Jag svarar, tyvärr når jag inte ner med benen så....  Hann inte prata klart innan han sa "Sätt dig där!" igen. Gjorde snopet som han sade, klättrade upp men en panikslagen dotter i knät. Väl där började han gorma, håll såhär, kläm henne sben mellan dina så hon sitter fast, men håll sådär sa jag ju!! Gormade som en riktigt idiot! Moa grät och grät och grät, och ajg försökte FYRA ggr förklara för honom att jag kan inte sitta på britsen utan att nå ner med fötterna om jag ska hålla i henne OCH klämma fast henne samtidigt. Han vägrade lyssna utan bände själv ner hennes armar och höll fast hennes huvud. Gubbjäv***!! Efter en snabb koll i öronen konstaterade han att hlon hade dubbelsidig öroninflammation och läxade upp mig om varrför vi inte sökt tidigare, det är ju faktiskt plkågsamt för ett så litet barn! Jag kände mig så arg och besviken! Det är nadra gången de beter sig så mot mig och dottern. Om man inte kan eller vill hantera barn för fem öre kanske man ska arbeta ngn annan stans!Förlåt för mitt OT men jag behövde få ur mig all min ilska!
    Vilken idiot! Jag blir arg å era vägnar.
  • caffe latte

God morgon Juliah. Vad tråkigt att du har blivit anmäld, jag kan dock inte förstå varför. Nåväl, hoppas att du har hittat tillbaka till ditt goda morgonhumör och snabbt kan skaka av dig andras missunsamhet.
    Du får försöka tänka på morgondagens utflykt istället och allt roligt som du/ni nu har framför er :)

• caffe latte
    malins79 skrev 2007-11-30 11:30:26 följande:
    Ja, och får jag ett nej vilket jag tror, så ska jag mejla igen och skriva att det är en Juno som är värd ca 5000kr. Eller är det fel?
    Eller vad är en Juno värd?
    Jag tycker också att det skulle kännas fel. Jag tycker istället att du ska försöka glädjas med säljarens arbetskamrat som hade sådan tur att få köpa en fin säng för en billig peng, nästa gång är det nog din tur. Jag förstår om det känns svårt att glädjas åt någon som man inte känner men jag brukar försöka tänka att de som har turen den här gången nog har förtjänat den. Det kanske är en fattig småbarnsmamma som aldrig skulle ha råd annars...
  • caffe latte
    Ja, och får jag ett nej vilket jag tror, så ska jag mejla igen och skriva att det är en Juno som är värd ca 5000kr. Eller är det fel?
    Jag tycker också att det skulle kännas fel. Jag tycker istället att du ska försöka glädjas med säljarens arbetskamrat som hade sådan tur att få köpa en fin säng för en billig peng, nästa gång är det nog din tur. Jag förstår om det känns svårt att glädjas åt någon som man inte känner men jag brukar försöka tänka att de som har turen den här gången nog har förtjänat den. Det kanske är en fattig småbarnsmamma som aldrig skulle ha råd annars...
  • caffe latte
  • caffe latte

men ojdå vad många inlägg det blev, sorry!

• caffe latte

Kajsa M skrev 2007-11-30 14:04:01 följande:

Ok ska de vita hjärtanen ligga eller ska den vara utan:
    Kajsa: Vad fint du har gjort. Jag hade nog valt att ha kvar en eller två hjärtan som dekoration, en blandning mellan de två alternativen alltså :)
  • caffe latte
    Vicka81 skrev 2007-11-30 14:29:22 följande:
    Vilket julkort tycker ni är finast? Ni som har så bra smak
    Båda var fina. Jag hade nog valt alt. 1 till halva släkten och alt.2 till andra halvan.
  • caffe latte

Juliah: jag såg i ett reportage (kommer inte ihåg var) att de hade dukat upp med maränger (små färdigköpta maränger). På varje maräng hade de satt fast en silverpärla, så snyggt, enkelt och "vintrigt".

• caffe latte

silverpärla = silverkula (ätbar). Jag feberyrar lite...

• caffe latte

Jeajea: har snabbläst lite i tråden och såg något om en allergisk reaktion mot tvättmedel.Hoppas att du mår bättre nu. Vi har allergier i familjen och använder Neutral (oparfymerad), vilken fungerar bra för oss. Det kanske kan vara värt att prova?

• caffe latte

Gott nytt år på er!
    Här utlovas inga andra nyårslöften än att ta vara på nuet och uppskatta det. När jag summerar mitt 2007 och vad som har varit bäst med det året så är det ändå vardagsögonblicken med min familj, så jag måste säga att 2007 var ett toppenår.
    Hoppas att vi alla får ett riktigt fint 2008!

• caffe latte

Skönt att se att det finns fler partypinglor här i tråden ;)

• caffe latte
    Lynn84 skrev 2008-01-07 21:15:43 följande:
    Hej tjejer!Behöver er hjälp....*igen*Härromdagen kollade jag runt på lite sidor och hittade den där "braiga" trapp-korgen, nivet den som är flätad för att kunna stå på trappstegen. Nu hittar jag inte sidan. Är det någon av er som sett den nyligen på nätet och kan hänvisa mig till vart det var. Vill verkligen ha den till huset nu...bra att komma på det nu när man glömt vart man hittade den.Tacksam för svar!!!
    Provar att länka
    www.fridasgard.se/varor.asp&varugruppID=24
Svar på tråden Vita hem del 6