Inlägg från: FruPuffen |Visa alla inlägg
  • FruPuffen

Vita hem del 6

Jahapp... Nu sitter ni väl där allihopa och kollar på Leila och blir sådär underbart sugna på att baka. Jag har inte TV4 plus! Snyft, snyft, snyft...
    Jag har iallafall gjort klart grundmålning av vardagsrumsbord och 2 st tripptrappar!! Nu ska jag slöa en stund framför DVD med coupling eftersom jag inte har nåt annat att se på... Ska trösta mig med lite popcorn .

• FruPuffen
    MichaelaW skrev 2007-11-22 11:29:50 följande:
    Hej allesammans!Det har varit en väldigt jobbig vecka och med mycket känslor, tankar och oro. Jag har försökt att inte tänka på det jag fick reda på i måndags efter en dag på sjukhuset. Det har gått ganska så bra faktiskt för jag har haft så mycket annat att göra och tänka på, skolan och så en sak som har varit lite hemligt...! Jag har haft så mycket otur den här hösten och framförallt med alla lägenheter och budgivningar som har stigit till enorma pris. Sen när jag fick reda på att jag hade en sjukdom tog det priset!  Men även jag har lite tur... JAG VANN BUDGIVNINGEN!! Jag har fått en lägenhet! Jag är så himla glad just nu! Kontraktet skrevs på idag. Jag kan fortfarande inte förstå att det är sant, att det är MIN lägenhet. Det är en drömlägenhet, å den kommer att bli perfekt för mig och Elias. Det är en liten trea, vi kommer att få varsit sovrumrum, hi hi... (fast visst är det jätte mysigt att sova med Elias)   Som ni ser har den en egen ingång och en stor altan. Det är en jätte fin gård med lekplats precis utanför. Lägenheten ligger i samma del av Stockholm som jag är uppvuxen i. Å jag är så himla glad! Det är en drömlägenhet för mig just nu!Bilden är tagen av mäklaren. Bilden ser inte så speciell ut nu men tänk vad mysigt det kommer att bli att få inreda den stora altanen till sommaren med massor av blommor, vackra utemöbler och göra som en liten trädgårdsidyll på min alldeles egna altan!  Hi hi... Nu går inredningstankarna  på 200 varv. Jag vet precis hur jag vill ha det. Jag lovar att jag inte kan tänka på nåhot annat än inredning just nu fast jag borde egentligen koncentrera mig på de sista proven i skolan, hi hi... Jag ville bara dela med mig av min lycka. Att just nu är jag så hima glad! Kram på er för att ni är så snälla och omtänksamma!
    Åh, GRATTIS!! Vad kul, förstår känslan, underbart!
  • FruPuffen
    Camilla R skrev 2007-11-22 11:35:05 följande:
    Mycket enkelt beksrivet handlar det om engelskt kompisgäng och deras relationer och vardag. www.cdon.com/product.phtml man serien 'Vänner' så är jag övertygad om att man gillar även denna -åtminstone gör både jag och min sambo det.

Ja de är underbara. Väldigt lika vänner som sagt, de är ju 3 tjejer och 3 killar, fast det är engelskt så humorn är lite fräckare, vilket jag gillar . De sitter t.e.x inte på ett café utan de dricker öl på en bar...

Såg att många har barn som är krassliga, här är det jag som är krasslig... Fast jag ignorerar det, vi ska nämligen till Spanien på måndag... Får inte bli sjuk!!!

• FruPuffen
    MiaMariah skrev 2007-11-22 13:08:58 följande:
    vill ni hålla tummarna för mig och min dator som har kraschat.. maken försöker få liv i den.. sitter vid makens dator ist men kommer varken åt mina bilder, länkar eller allt annat jag sparat i favoriter..
    Håller tummarna för att det går att fixa!!
  • FruPuffen
    malins79 skrev 2007-11-22 13:27:43 följande:
    Känner mig lite nerstämd. Jag som har sett fram emot att vi skulle åka till Örebro i helgen på kalas och sen bor på hotell. När jag tog febern på Saga vi 11 hade hon 39,1. Känns som om hon inte kommer bli bra tills lördag. Sen sa hon innan hon somnade för en timme sen att hon har ont på kinden och upp mot pannan. Hon är röd och svullen runt ena ögat, så jag är rädd för att hon fått silbensinflammation (bihållerna) Det är farligt, vet min systers flicka hade det när hon var drygt två år. Så Marcus ringde ner till VC så de ska vara där kl14.30. Jag hoppas det bara är vanlig feber. Men hon har varit förkyld länge nu och får hon dessutom ont i bihållerna är det ju inte bra.Men jag tänkte som så att om vi inte kommer iväg i helgen ska jag se om vi inte kan åka till GBG och gå på jul på Liseberg istället.
    Åh hoppas att hon blir bättre!! Kram.
  • FruPuffen
    Camilla R skrev 2007-11-22 13:44:57 följande:
    Förstår att du längtar, de är så vackra -jag blir glad hemma varje dag i köket när jag ser min/vår där. Blir det en likadan till?
    Jag ska hämta min vita hjärtljusstake idag! Den är dock från Jotex och har fyra st elljus. Beställde också en dörrmatta i halvmånemodell, ni vet en sån svart i gammeldags stil. Kan visa bilder ikväll!
  • FruPuffen

Igår fick jag paket från Jotex! En Ljushjärta-kopia och en dörrmatta.
    Nu sitter jag här, lite krasslig dock fortfarande, men med sprakande brasa, nybryggt kaffe och 2 barn som sover... Och så vita hem-tråden förstås ! Myyys... Nu ska jag läsa ikapp lite vad ni har skrivit!

• FruPuffen
    numberone skrev 2007-11-23 14:35:50 följande:
    FruPuffen:Ljusstaken är så himla fin! Vad fick du ge för den?

349 kr tror jag det var... Har dock sett den för 200 nånting på Oves säljlager här i Gävle. Den fanns dock inte i vitt där...

VSM: Vad fint det blev med kransen!

Mori: Vad tråkigt att rusa ifrån begravningen så där... Hoppas lilltjejen mår bättre dock!

Julia: Tänker på dig! Åh, vad spännande det är, längtar efter rapport!!

Anton2005 skrev 2007-11-23 14:35:37 följande:
    Jag vill lägga in bilder från Antons kalas i mitt galleri men jag vet inte hur man förminskar
    Du kopierar bilden när den är liten (du öppnar alltså inte upp den) och sen klistar du in den i inlägget!
  • FruPuffen

Nu vaknade Albin, jättesnorig!! Så nu är både han och jag krassliga, och vi som ska till Spanien på måndag... Nu måste vi kurera oss SNABBT! Nu sitter han här bredvid mig och ser på Cars-filmen.

• FruPuffen

En till datafråga här:
    Jag tycker att det är så krångligt när man ska läsa ikapp och hittar massor som man vill kommentera, men när jag skriver i inlägget nedanför så försvinner det som jag har skrivit när jag byter till nästa sida. Varför blir det så? Finns det något sätt att få det att stanna kvar så att man kan läsa flera sidor och kommentera det? Som det är nu så hinner jag glömma bort vem som skrivit vad när jag har läst igenom allt!

Svar på tråden Vita hem del 6