Inlägg från: MiaMariah |Visa alla inlägg
  • MiaMariah

Vita hem del 6

Himmelbit skrev 2007-12-19 21:50:33 följande:
    Bisaken var ju mitt heltidsarbete, men har du lovat så har du!! *ser framför mig hur du sitter på mitt kontor och roddar det med lillfingret* !
    Me and my home?
  • MiaMariah
    Himmelbit skrev 2007-12-19 21:55:50 följande:
    Du är nog inte så observant som du tror... Pläden gjorde jag för cirka tre år sedan - kanske till och med fyra år sedan..
    Men House Doctors iaf?
    mimmamum skrev 2007-12-19 21:56:43 följande:
    MiaMariah, nice!September, är kungsgranen större än en vanlig? Vet någon hur mycket de brukar kosta? Kanske är bortkastade pengar då jag tröttnar på granen rätt snabbt!Mimmi, kan du tipsa om några snygga kuddfodral, helst ljusrosa eller vita, de får gärna gnistra lite också!
    tack!
    schatzi skrev 2007-12-19 21:58:10 följande:
    ojojoj.. det här är nog en tråd för mig också!!!
    välkommen hit!
  • MiaMariah
    Gullfina skrev 2007-12-19 22:12:31 följande:
    Vad fint du gjort.
    tack vännen!
    schatzi skrev 2007-12-19 22:38:31 följande:
    slänger in lite bilder från mi casa..
    vad snyggt!
    juliah skrev 2007-12-20 07:47:15 följande:
    Har ni alla mycket kvar att fixa med inför jul?Vi firar bara vi fyra på själva afton, så vi lagar lite och köper en del färdigt. Åker runt lite i mellandagarna. Läget är under kontroll, känns väldigt avslappnat och skönt
    Låter skönt!

Det blir lugnt och stilla för oss också. Julklapparna är inhandlade och inslagna sedan rätt länge tillbaka. Ska handla lite julmat och göra lite julgodis, det är det enda vi har kvar. Det ska bara vara vi två på julafton, juldagen en sväng till svärföräldrarna där också vi träffar makens bror med familj, annandagen kommer min familj hit men jag har gjort det lättvindigt för mig så det inte ska bli en massa storkok utan de får saffranslaxen du tipsade om och den är ju lätt att göra. Så nu är det bara en skön väntan på jul!
  • MiaMariah
    Peak skrev 2007-12-20 12:30:13 följande:
    vad ska jag skriva på lapparna till fröknarna? "Tack för den här tiden" - det låter ju som nån ska dö?? Vad skulle ni skriva?Och måste man ge barnen ngt när man slutar på dagis tycker ni?
    *fniss* kan inte låta bli att le åt det där tack för den här tiden men god jul och gott nytt år som nån skrev lät väl bra.
    Malwa skrev 2007-12-20 12:50:00 följande:
    Hej tjejer, skriver här för här vet jag att vi bryr oss om varandra och här kan man få tröst!Vet inte vart jag ska börja, ser knappt att skriva mellan tårarna som trillar! igår kunde det gått riktigt illa för en av mina allra bästa vänner och hennes familj. De hade varit i sthlm och hälsat på goda vänner och vid halv ett tiden på kvällen ska de gå till bilen och åka hem. Och vad händer? jo värsta tänkbara såklart, en bil kommer och kör rätt in i familjen, så vännen min flyger in i ett skyltfönster, sambon får upp sonen ur barnvagnen men är så chockad att han senare inte kan berätta om vagnen vält, eller om han tagit upp bebisen ur vagnen eller från marken, nu slutade historien hyfsat lyckligt i allafall med ett avslitet ledband i ena knät på min vännina. Jag bara ryser och gråter när jag tänker på vad som egentligen kunde hänt! Förlåt att det inte handlar om inredning idag, men finns inte ork!
    men, fy vad otäckt, vilken änglavakt de ändå hade!! man blir så förbannad!
    mimmamum skrev 2007-12-20 13:09:42 följande:
    Malwa, fy så otäckt! Man kan inte låta bli att tänka på hur det kunde ha gått även om man är så tacksam över att det inte skedde något allvarlig! Jag har öppnat min sida igen för inloggade medlemmar, de flesta bilder går att se men vissa har bara de i min adressbok tillgång till!Här skiner solen och det känns faktiskt riktigt vårigt (eller vårligt)? Ser framemot shoppingkvällen, önskar att jag hade massor av pengar!
    har också gjort så med min stol utanför huset, kommer göra likadant med trädgårdsbilder i sommar sedan så slipper jag förhoppningsvis mail om "jag vet var du bor" som jag fått tidigare under smajla-tiden.
    Toola skrev 2007-12-20 13:23:49 följande:
    Jag gjorde iordning små klappar till fröknarna igår som vi tänkte lämna idag, men tyvärr så är vi så dassiga så det blir att stanna hemma hela dagen.Hoppas att det känns bättre imorrn
    vad fina!
    Gullfina skrev 2007-12-20 13:49:24 följande:
    Inte klokt! Jag läste om det där. Hoppas verkligen att de får tag i honom så han får det han behöver.Stackars familj.Jag höll på att bli påkörd igår, av en långtradare. Kom över på min sida och strök längs bilen, bara en decimeter.Varför ska tokstollar ut och köra?Ta hand om dig också Malwa. Förstår att du ockå mår dåligt efter detta.
    men ojoj vilken otäck upplevelse!
    M HOW skrev 2007-12-20 13:50:08 följande:
    nytt hos mig... www.minlillavitavra.blogg.se
    vad vacker..
    Gullfina skrev 2007-12-20 14:15:16 följande:
    Den här har min son gjort: Fin va?Röd och julig.
    hihi, den var ju kul!
  • MiaMariah

Apropå historier så har jag en;

Igår så stod min pappa utanför deras hus och grejade. Så såg han att det brann i huset mittemot. Han jobbade med bränder i lumpen så han insåg att enda chansen var att springa efter en hink med vatten vilket han gjorde. Tog hinken, sprang över gatan, valde att slå in det lilla köksfönstret på 30 cm istället för det stora för att branden inte skulle få mer fart, siktar in vattnet i hinken på elden som slickade taket och lyckades släcka elden på endast denna hink med vatten! Hade han kommit fem minuter senare hade det varit för sent.

• MiaMariah
    LCroft skrev 2007-12-20 14:44:49 följande:
    Vet ni vad jag har fått? Jo min radio! Kunde ju givetvis inte hålla mig från att öppna paketet när jag visste vad som väntade på mig Eller mig och mig, hela familjen egentligen och visst får de lyssna men fingrarna ska de hålla i styr Så fin och vilket ljud! I´m in lööööv!
    men vad roligt! har du bild?
    LCroft skrev 2007-12-20 14:45:56 följande:
    Duktigt agerat! Den familjen måste ju ha varit överlyckliga att din far såg det och agerade så snabbt som han gjorde! En riktig hjälte din pappa
    ja, jag berömde honom, jo, han är hjälte på deras gata nu pratas det om Skrattande
  • MiaMariah
    LinaoMatilda skrev 2007-12-20 15:19:33 följande:
    Suck.. har andra problem med fl? Jag hade skrivit en massa komentarer som bara försvann när jag tryckte på posta.Nåja, provar igen Malwa och Gullfina: Fy vad otäckt. Visst är det många idioter bakom ratten.Toola: Söta paket!Kajsa: Tur ni är friskare!Gullfina: Vilken... öh... röd gubbe din son har gjort Verkar hälsosam iaf som gillar morot Härligt med barns fantasi.MiaMariah: Duktigt av din pappa!LCroft: Kul med radio!
    ja, har också haft problem med fl, har varit blankt ett bra tag.
  • MiaMariah

Gemelli - jag kommer inte heller in hos dig..

Camilla R skrev 2007-12-20 16:47:11 följande:
    M HOW skrev 2007-12-20 16:39:29 följande:Ja och dyrt.. Ett grannhus till oss såldes nu i december för 6,3 miljoner och detta utan att vara något exeptionellt hus, ett tillbygt älvsbyhus nybyggt 1994. Man kanske skulle sälja, fast å andra sidan, man måste ju bo nånstans också..
    Oj jösses..
  • MiaMariah
    juliah skrev 2007-12-20 17:58:23 följande:
    Mia, det låter intressant  Var hittade du recept?Jag har nästan ätit upp kolan jag kokade igår (alldeles själv), frukost, lunch, mellis och nu lite till middag... Sunda livet går åt helskotta med andra ord.Har beställt skumtomtar till kvällsfika...Någon mer som är omöjlig med godiset som jag?
    Gott båda två kan jag försäkra. Recepten finns i Vinterns söta! Mitt s.k. sunda liv går också åt fanders..
Svar på tråden Vita hem del 6