• Lynn84

Vita hem del 6

Karamellfabriken

Jag är alldeles för snål för att betala 800 pix för en träpinne...
    Men det är ju upp till var och en. Fast det kanske var träpinnar till massa rullgardiner.
    (läste igen)....svårt....jag tror inte jag är någon bra hjälp märkte jag!

Lycka till!!!
    ~Mamma till Colin 2 år och bebis i magen~
  • Lynn84

Hej på er!

Orkar inte läsa ikapp så mkt.
    Idag var det min tur att åka på magsjukan. har legat i soffan hela dagen....Gråter

Hoppas ni andra mår bra!

Önskar er en trevlig helg dessutom. Ikväll åker jag hem till min pappa för att få hjälp med Colin över helgen. Sambon ska åka iväg med sina jobbakompisar på resa till Gbg.
    Ska försöka hålla mig ifrån datorn tänkte jag.

Ha det gott!
    Kram på er!

• Lynn84
    Daggdroppen skrev 2007-11-29 20:03:07 följande:
    Nu ikväll är maken borta på ett styrelsemöte så jag passade på att sätta i min favorit julskiva på nästan högsta nivå Jag är inget Carola fan överlag, men julskivan Jul i Betlehem älskar jag. Speciellt låtarna En stjärna lyser så klar och Himlen i min famn. Dessa är så fridfulla härliga låtar, som gör mig varm i hela kroppen. Julstämning då den är som allra bäst!Vilka är era favoriter? Både låtar och julskivor?(och det bästa med allt den här julen - jag behöver inte vara rädd för att mina grannar ska höra hur hårt jag spelar (och sjunger falskt )
    Min absoluta favorit jukskiva är Ainbusk - en midvinter saga -
    UNDERBAR! Hoppas alla har hört den och för er som inte gjort det! - Se till att göra det!-

Förra året köpte jag en dubbel skiva med astrid lindgrens jukberättelser och julsånger, också en underbart fin skiva med en barnkör och fin musik till. En del skivor är verkligen inte värda att lyssna på....
  • Lynn84
    mimmi006 skrev 2007-11-29 20:09:21 följande:
    Nytt inlägg i bloggen, kommer inte ihåg om jag visat bilderna här...  På kransar iallafalll!  mimmi-magnolia.blogspot.com/
    Underbart fina kransar mimmi!

En fråga....jag pysslade ju en del igår och gav mig på att göra en sån där "enkel" hjärtkrans av enbart björkris. Vad jag har förstått det som så skulle det räcka att göra denna krans med enbart riset och inget ståltråds stomme eller liknande. Vad som hände var att när jag lagt riset omlott nertill och dragit ihop den inåt (för att få till hjärtats form) så åkte det bara upp igen. Känner mig riktigt puckad! Kanske borde gjort en ståltråds stomme trotts allt. Efter lite pill och mer bindande så klarar den av att hålla formen men då endast om den ligger. Kanske inte blev en fråga i slutänden, men berätta gärna vad jag gjort för fel......
  • Lynn84

Godmorgon på er!  ( fast mer morgon var det väl vid sex när jag vaknde...)

Usch vad jag blir trött på en del människor på denna sajten.
    Vissa beter sig som om dem befann sig i en lekhage. Jag pratar om alla dessa anmälningar som verkar göras mot en del av er.
    Ibland känns det oerhört obehagligt när man inte vet vad det är för människor som läser våran tråd, de som inte visar sig. Nu riktar jag inte min oro mot alla dessa människor, jag vet att det finns goda människor med samma intresse och avsikter som oss men en del verkar läsa bara för att få sätta dit ett gäng tjejer som har en grym sammansvetsning.

Nog om det!

Jag verkar inte kunna hålla mig ifrån internet trotts att jag skulle försöka....

Mår faktiskt bättre idag..hoppas det förblir så!

Du slapp inte ifrån magsjukan du heller Kajsa M ?
    Tråkigt! Hoppas du blir bättre snart!

• Lynn84
    Kajsa M skrev 2007-11-30 11:22:40 följande:
    Ja det var fint, men min man har lagt in sitt veto mot pelarbord! Där går gränsen säger han! Lynn84Nej jag trodde jag skulle slippa den, det gick ju så många dagar. Men men, nu är det bara lillan som klarat sig, så hon åker väl på ett i helgen kanske.
    Min sambo blev sjuk förra fredagen...på söndagen åkte C på det och jag fick det ine fören i går....alltså kan det gå rätt många dagar emellan. Jobbigt när en hel vecka ska gå åt till sjukdom. Jag trodde faktiskt inte jag skulle få det när det gått tre dagar efter att C blev sjuk. Men tji fick jag!

Hoppas lilltjejen slipper skiten, det är så jobbigt när de små blir dåliga!

Kram och krya på dig!
  • Lynn84

Hej på er!

Sjukan vill inte ge med sig...verkligen ingen hit när man är hemma själv med en snart tre årig trottsig unge!
    Men i kväll kommer ju sambon hem så då får han ta över!

En fråga.
    - Näverkorgar, vart får man tag i sånna? Är dem dyra?

• Lynn84
    USB skrev 2007-12-02 20:02:26 följande:
    Ni som går på loppisar och auktioner, kanske nån av er kan hjälpa mig.Jag har två gamla originalmålade utdragssängar(imperialsängar) med knoppar och krön som jag måste göra mig av med då mina döttrar inte delar mitt intresse för denna stilen. Är det nån som vet vad man kan ta för såna sängar? 4-åriga dottern har bestämt sig för en Hemnes dagbädd vilket mamma tycker är helt ok då den passar bra i vår vita stil.Är det nån som har den sängen av er? Går det att lägga i en 90 madrass istället för en 80 utan att sängen glider isär?Tacksam för hjälp!
    Du har ingen bild att visa?
    Är super intresserad!
  • Lynn84
    Himmelbit skrev 2007-12-02 20:17:06 följande:
    Åhhh sitter här och lyssnar på Amandas Halleluja - jag kan inte höra den nog så många gånger (på tv4.se).Hon är ju sååååå superbra!!
    Vet du att jag lipade mig igenom hela Idol i fredags. Förrutom när Andreas sjöng för honom är jag så j*a trött på!

Men ååå...när tjejerna sjöng! Marie...jag älskar Whitney Houston och den låten.
    Och Amanda...den låten är ju med i Shrek och C tittar jämt på den.
    Jag låg och lipade i soffan när hela juryn ställde sig upp och C klappade händerna hoppandes i soffan brevid! - Pinsam gravid till salu!

:0)))))
  • Lynn84
    Himmelbit skrev 2007-12-02 22:08:31 följande:
    Jag lipade också och jag är inte ens gravid..  Den är ju uuuuuunderbar!!

Underbart att vara tjej ibland! Tur att inte sambon var hemma bara!
    Hihihih...
Svar på tråden Vita hem del 6