Inlägg från: Himmelbit |Visa alla inlägg
  • Himmelbit

Vita hem del 6

mimmi006 skrev 2008-01-05 12:43:05 följande:
    nej, jag vågar inte ! Jag väntar trots allt *chicken*

Klart du vågar!! Du är ju en tuff brutta!!
  • Himmelbit
    Birks och Kalles mamma skrev 2008-01-05 12:18:55 följande:
    Jättevackert. Sådana stenar samlar jag och lägger i min glaslykta istället för färdigköpta jämnrunda stenar eller grus. Har en från Villeroy & Boch.
    Ja, jag älskar stenar från naturen. Fortfarande - 32 år gammal - så tar jag med mig sten hem från semestern... Generad

När vi var på Gotland, där fotot är taget, så packade jag kameraväskan med sten och bar kameran i handen istället
  • Himmelbit
    Mori skrev 2008-01-05 16:14:07 följande:
    Hej tjejer!Jag skriver dagbok till Moa emellanåt, och tänkte dela med mig lite av det jag skriver. Lite OT i tråden men iallafall"En sak till bara som jag inte får glömma. Minns inte riktigt när det var. Men en dag tittade du mig rakt in i ögonen och strök min kind med din mjuka lilla hand. Sen sade du "Äcka te" Då brast något inom mig. Jag grät för att jag älskar dig så, jag grät för att jag insåg att mitt liv startade på nytt den dagen du föddes. Jag grät för att hur tufft livet än har varit mot mig och din far skänker du lycka i varje sekund av våra liv. Du ger oss orken att orka kämpa när det känns tungt. Du är vår sol och vår luft. Utan dig stannar livet. Du satt tätt intill mig i mitt knä, helt lugnt, som om du förstod att mina tårar inte var av sorg. Du bara satt där, tills jag stillat mig! Underbara, vackra lilla du! Tack för att du finns...Älskar dig. Kram från mamma"
    Vad vackert! Håller med Julia - det finns inte ord!
    Så mkt värme du förmedlar till din dotter!

Jag håller också med - min son är mitt allt!! Har känts jättejobbigt nu när jag började jobba heltid när han bara var 7 månader.. Men nu - när han precis fyllt 1 år - går jag hem igen och umgås med honom i 2,5 månad. Det ska bli sååå mysigt!!
  • Himmelbit

Min dator har strular som bara den idag. Jag blev utkastad och sedan dess har det inte gått att starta den ens. Men nu helt plötsligt... Hoppas att jag får vara kvar så att den inte får för sig att krångla igen..  Datorn står i sonens lekrum så jag kan hänga med här och samtidigt leka med honom

Men inget "ont" som inte har ngt gott med sig . Jag har passat på att fotografera här hemma medans det var dagsljus. Så nu är ytterligare två skåp förevigade och ska hamna i bloggen så småningom. Även en fin skolbänk som jag fyndat på Blocket, har jag fotat och arbetet på övervåningen!!

Jag känner mig också träffad i det här med familjeliv, arbetsliv och stora byggprojekt. Vi håller ju alltså på och inreder vår övervåning och sambon gör allt själv.

• Himmelbit
    gemelli skrev 2008-01-05 16:34:05 följande:
    Jaha vad är det, sånn har jag aldrig sett... Vart köper man en sånn?
    Nu hittade inte jag Mimmamums bild men Melker fick en Tripp Trapp med babyseat nu när han fyllde år (på nyårsafton). Vi köpte den genom www.1klass.se
  • Himmelbit
    gemelli skrev 2008-01-05 16:58:14 följande:
    Jaaa vad märkligt... Joo stolen känner jag till, hade sån till mina killar. Men just den där babyseat. Men den tillhör alltså stolsdynan om jag fattat det rätt?
    Klicka in på länken och välj babyseat (till höger så ser du vad det är). Det är bygeln m rem samt en ryggplatta.
  • Himmelbit
    gemelli skrev 2008-01-05 17:09:03 följande:
    Kan inte trycka där, men jag fattar nog nu ändå.... Måste åka kolla på en sådan imorgon Skönt, då slipper jag ju måla IKEA STOLEN
    Klicka på en färg. Välj först färg på stolen och sedan en färg till babyseaten.
    Ja, jag kan varmt rekommendera den! Ångrar att vi inte köpt den tidigare men jag visst inte om det här med babyseaten (fanns inte när mina syskonbarn var små).
  • Himmelbit
    Peak skrev 2008-01-05 17:17:12 följande:
    Gemelli - så söt han är! Och lika fin bilbarnstol som Lowe hade Han hade den tills han var 10 månader tror jag så den funkade länge!! Lisa - GRATTIS!!Idag har vi varit och åkt pulka i Ånnaboda så det där med nyttig mat blev inte av idag - bra frukost och sedan en våffla med grädde & sylt och varm choklad och sedan ett par mackor...så vad ska man äta för nyttigt ikväll då? Måste kika in i vita-slanka-recept-tråden tror jag Nytt i bloggen - dagens pulkaåkning - Ullaredsfynden och lite bilder inifrån huset Och måste ju säga att jag älskar kommentarer
    Vad är adressen nu igen?
  • Himmelbit

Här är mitt senaste Blocket-fynd. För 100 kronor blev den min!! *nöjd*
    Denna ska få stå i sonens rum sen när övervåningen är klar - vitmålad!

För den observante - ja, vi har vitmålad panel även i garaget..

Svar på tråden Vita hem del 6