Inlägg från: Himmelbit |Visa alla inlägg
  • Himmelbit

Vita hem del 6

mimmamum skrev 2008-01-08 13:31:54 följande:
    LCroft - stort grattis! Sweet, jag gillar skarpkalligrafi.se Helt makalösa skyltar! Finns både i zink och på trä eller eget förslag, kika in på hennes sida!Tack Camilla, det är så skoj!Nu behöver jag lite smakråd! Jag har sytt en Maileginspirerad kanin av linne, ska han få kläder, i så fall vilka och hur syr man! Kan någon hjälpa?
    Vad duktig du är - den var ju jättefin!!
    Klart han ska få kläder. Du har säkert fått en massa bra tips, så jag fortsätter min ikappläsning..
  • Himmelbit
    Kickan07 skrev 2008-01-08 15:12:23 följande:
    Grattis Mimma till bloggutmärkelsen, vad roligt! Någon gång hoppas jag bli ägare till en av dina fina änglapållar!Grattis Lcroft till jobbet!Grattis VeroniQa till din fina bebis!Hoppas inte jag missade nån nu..HIMMELBIT!!!-Du visade för nån dag sen bild på takbjälkar. Vet du möjligtvis hur ni fäster dem i taket/väggen? Skulle såå gärna vilja ha det med i kommande huset, där vi också har ryggåstak som ni. Min man är dock skeptisk till om det går rent konstruktionsmässigt. Skulle bli väldigt glad om du visste hur ni ska göra. Isf ska jag sätta i gång operation övertalning här hemma. Just nu är min man emot alla nya ideer jag kommer med tyvärr. Han tycker vi har nog att göra ändå, vilket iofs är sant..(Kommer bli jättefint på övervåningen när det är färdigt, hoppas få se mer bilder då!)
    Jag ska kolla med min sambo, som är förste (hobby)snickare här hemma. Han har varit i kontakt med snickare, så han har skaffat information om hur det ska göras.
    Jag återkommer till dig!
    Tack, ja jag hoppas att det kommer att bli bra däruppe. Klart du ska få se mer bilder sen!
  • Himmelbit
    Kajsa M skrev 2008-01-08 19:23:21 följande:
    Med jobbet menar du? Jo tack, man reder sig. Idag har det varit riktigt kul. Men imorgon börjar den stora utmaningen. Det kommer bli svårt att efterträda ett riktigt proffs. Hon undervisar nu och forskar på lärarutbildningen så hon var riktigt duktig. Nu ska jag försöka hålla i trådarna. Är HELT slut idag. Men det beror nog mest på att vi (inte) sov 4 pers i sängen. Fick mig 3 timmars sömn och det är ju kanske inte bästa uppladdningen...Idag åkte granen ut. Nu är hela julen borta. Hade svårt att slita mig från min vita gran i år, blev inte trött på den som jag brukar. Nu känns vardagsrummet så himla stort och luftigt igen. Skönt!Ärså sugen på vårtecken i mitt hem, men jag måste nog köpa mig lite nya kuddar för att det ska inträffa. Har lexingtonkuddar nu med usa-flagga och mörkgrå pälspläd. Det känns så mkt vinter som det kan bli.
    KÖPA nya kuddar?!? Är det inte Karin som har skrivit detta...
    Kajsa M skrev 2008-01-08 19:27:52 följande:
    Vad tror ni? Kommer usa-flagg-kuddarna komma fram igen till hösten? Är det idé att spara?
    Känner jag dig rätt så är du säkert trött på dem i höst..
  • Himmelbit
    Kajsa M skrev 2008-01-08 19:30:03 följande:
    Hur är det med Himmelbit idag då? Några nya skåp?
    Tack det är bara bra! Näe, inga nya skåp idag..  Jag får genast ge mig ut och leta
    Var inne på en av stans loppisar idag, men det var inget av skåpen som ropade på mig..

Jag är ju mammaledig nu igen och vi bara myser hela dagarna. Är ute och promenerar bland annat. Idag var vi uppe på jobbet och bjöd på tårta, Melker och jag. Min assistent fyllde jämnt så jag hade lovat att komma upp med tårtan som blev över på Melkers 1-årskalas.
  • Himmelbit
    Mori skrev 2008-01-08 19:35:39 följande:
    Hittat lite fina speglar på blocket. Snälla säljaren levererade dem hem till vår dörr!Moa åker kanan på leklandet i Eskilstuna. Ser mer ut som fritt fall Kan lova att den var brant den kanan!!! (kolla vinddraget i håret när hon faller!)
    Vilken service!!
    Ojdå, ja den ser riktigt brant ut - åkte mamman också?!
  • Himmelbit
    gemelli skrev 2008-01-08 19:48:48 följande:
    Någon som gjort egan inbjudningskort till sina Dop?Åååå står i val och kval om jag ska beställa eller göra egen, har ideétorkan nu
    Jag gjorde egna i photoshop och skrev ut på fotopapper. Delade en A4:a i tre (dvs de blev långsmala).
    Sylt skrev 2008-01-08 19:49:21 följande:
    Tjingpax!!!!
    Men du bor ju definitivt inte i Örebro...
  • Himmelbit
    Värsta Supermamman skrev 2008-01-08 19:52:49 följande:
    Keramik! Älskar alla dina hobbies, och önskar att jag var hälften så kreativ som du är
    Mori skrev 2008-01-08 19:53:46 följande:
    Keramik!!!! Pliiiis!
    Sätter genast igång med keramikinlägg - allt för att göra er lyckliga!!
    Tack för hjälpen!!
Svar på tråden Vita hem del 6