Inlägg från: Himmelbit |Visa alla inlägg
  • Himmelbit

Vita hem del 6

mimmi006 skrev 2008-01-07 22:31:59 följande:
    Himmelbit- första dagen har varit tung, jobbigt att hålla igen på godissakerna ju! Knyttis- jag hade tänkt att måla den vit och ha räcket svart... jaghar en bra inspirationsbild som jag gillar och det skulle passa bäst till vår trapp!
    För mig kommer det vara lättare att hålla igen nu när jag är hemma igen. På jobbet har vi en sån där liten "shop" där choklad och andra godsaker ligger och ropar på mig hela tiden... Dessutom är den varma chokladen som finns i kaffemaskinen alldeles gudomligt god (inte alls sådär söt och sliskig som de brukar vara). När vi bytte maskin på jobbet rusade jag ut till installatören och bad honom ställa om fabriksinställningen. Så jag var förste provsmakare då

Men nu är vi hemma och bort, bort, bort med alla godsaker!!
  • Himmelbit
    jezzzica skrev 2008-01-07 22:35:01 följande:
    någon som har länken till bloggtråden?
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m27731498.html
    mimmi006 skrev 2008-01-07 22:39:53 följande:
    Vi har också en sån på jobbet! Jag tvingar mig att bara dricka kaffet, fast det smakar päck! Jag ska spara en chokladask åt dig så du inte tynar bort på dein ledighet ... jag bara skojar, vi ska äta nyttiga kakor! Muffins har jag massa bra recept på!
    Våga inte ta med choklad!!!! *pekar med hela handen*.
    Jag får bjuda på riskakor och vatten...
  • Himmelbit
    versan skrev 2008-01-07 22:45:38 följande:
    Gud så fina! Vad har du för broderimaskin?Vad kostade den?Hehehe.... Jag håller på att spara ihop till en broderimaskin men dom är ju så svettigt dyra en del.Kan du göra broderier på beställning? Jag vill ju ha nuuuuu......
    TACK! Jag har en Designer 1 från Husqvarna Viking. Den är väldigt dyr (tycker jag) för den kostar cirka 55-60 000 kronor. Jag har köpt den liiite billigare (jobbade tidigare där) men jag betalade ändå 23 000 kr, vilket ju är jättemkt det också.. Men när jag jobbade där så fick man låna hem dem gratis, så när jag slutade så var jag helt enkelt tvungen att köpa loss en. Jag hade vant mig vid dem.. Jag köpte ändå inte "värstingen" som var ännu dyrare..

Jag kan tyvärr inte ta på mig att göra ngt på beställning som det är just nu. Har alldeles för lite sytid på mina 24 timmar. Men inboxa mig vad det är du är ute efter, så kan jag se om jag får ngn "tid över", men jag vågar absolut inte lova ngt tyvärr.
  • Himmelbit
    Kajsa M skrev 2008-01-07 22:50:58 följande:
    HimmelbitTack, men jag har Vista och det var inte likadant, men vi löste det i alla fall...Tack ändå!
    Aha, då är det ju ännu smidigare - bara att högerklicka!
    Jag brukar alltid fråga men de flesta har ju PC och XP, så nu fick du snabbvarianten .
  • Himmelbit
    numberone skrev 2008-01-07 22:46:23 följande:
    *ligger dubbelvikt och skrattar* Om vi ens hade ett badrum med en ordentlig dusch... vi har en lånad kabin som står mitt i tvättstugan för den får inte ens plats i ett hörn pga tak/golv är så ojämnt och i mitten var det högst..... toaletten på mittenvåningen är så liten att när man går in så får man backa ut i princip... Fattar inte att det fick plats ett badkar där inne när vi flyttade in.... fast å andra sidan var låren å lite av skinkan på karet när man satt på toaletten
    Ajdå! Det låter som en ren fars... Ska inte rekommendera skötbord till badkar då..
  • Himmelbit
    numberone skrev 2008-01-07 23:06:41 följande:
    hihi ne fast kanske kan ha det hos grannen i så fall
    Det vore väl ngt - du kan väl fråga iallafall!!

Natti natti!
  • Himmelbit
    LCroft skrev 2008-01-08 12:38:12 följande:
    Då är det klart! 21 januari börjar jag jobba som receptionist/kanslist *pustar ut* Vilken pärs det här har varit! Och jag valde då ett helt annat jobb än det som var med inredning, fortsätter med inredning som min hobby. Det enda som inte gick precis som jag ville var Idas dagvårdsplats, hade sökt dagmamma men fanns ingen som hade ledig plats så det blev dagis för hennes del, fördelen är att det är nära här var vi bor, ca 1 km och på vägen till jobbet. Alldeles skakig är jag
    GRATTIS till jobbet!! Vad roligt!
  • Himmelbit
    mimmamum skrev 2008-01-08 13:22:33 följande:
    Åh jag är så glad! Fick mail från Lantliv, min favorittidning! De undrar om de får tipsa om min blogg i nr 3, de ville även visa bild på mina Änglapållar! Så skoj! De ska tydligen tipsa om en inredningsblogg i varje nummer! *lycka*
    Vad roligt! GRATTIS! Förbered dig på en massa beställningar nu då, för de som ser dem lär det bli kärlek vid första ögonkastet!
Svar på tråden Vita hem del 6