Inlägg från: Himmelbit |Visa alla inlägg
  • Himmelbit

Vita hem del 6

För er som inte läst ikapp - jag visar mina nysydda kuddar i bloggen idag!

Jag var ju lite hemlig här under tiden som jag höll på med dem, men nu är de klara och ligger fint i soffan *nöjd*!

• Himmelbit
    Värsta Supermamman skrev 2008-01-07 21:02:09 följande:
    Nämen! Dyrt! och inget att hänga i granen. Nån av er finnar får börja importera skåp från Sverige och sälja dyrt i Finland.
    Håller med!!

Lina - starta importfirman nu!! Jag minns inte vad du jobbar med (lärare som alla andra eller.. ) men här kan du säkert tjäna mer än vad du gör idag - och ha otroligt trevligt under tiden säkert!
  • Himmelbit
    LinaoMatilda skrev 2008-01-07 21:06:02 följande:
    Ja du KAN ju finska Himmelbit! Hade ju hunnit glömma det redan.VSM: Ja det finns de som gör det. Köpte ett skåp på det sättet. Men till finskt pris.
    Det vill jag inte påstå - men jag vet vad alla sorters kontorsmöbler heter på finska
    Eller de jag kommer ihåg iallafall! Fundersam

Ja, det är ju så du ska göra. Köp billigt och sälj dyrt!!
  • Himmelbit
    LinaoMatilda skrev 2008-01-07 21:16:26 följande:
    Nu gäller det bara för mig att köpa en lastbil så har jag ju ett eget företag. Ni letar väl upp alla fina skåp åt mig, de ni inte ska ha själv alltså?
    Helt rätt!
    Ja det är klart. Men vi kanske kan bestämma att jag har förköpsrätt på "godbitarna" då
  • Himmelbit
    numberone skrev 2008-01-07 21:52:38 följande:
    Det är super fint men lite dyrt tycker jag... sen behövs ju massa lådor som förvaring.... hur funkar det föresten kan man ta loss sköthyllan och bara ha det som bokhylla?? Himmelbit:Vatten finns på en annan våning av huset tyvärr....
    Aha, tänkte annars att du kanske hade ett badkar. Även om VSM skrev att badkarsskötbord är hemskt fula.. . Vi har ett nämligen som är helt ok. Inte jättevackert men väldigt smidigt och ganska stilrent ändå.

Men är det på en annan våning så blir det ju genast lite värre...
  • Himmelbit
    Värsta Supermamman skrev 2008-01-07 22:16:21 följande:
    Tänkte be er om hjälp.. Vill byta ut vår sovrumslampa för att den klirrar så när jag har fönstret öppet. Men vad ska jag ha för nått? Överös mig med ideér, är ni snälla!Är beredd att lägga max 1000:- på en ny lampa. Så här ser det ut nu:
    Denna kanske?
    Jag är jättenöjd! (varianten med antikmässing).
    http://www.jotex.se/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=22822&productId=200488&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=#

• Himmelbit
    Värsta Supermamman skrev 2008-01-07 22:18:05 följande:
    Skrev inte alls att de var fula himmelbit. Bara att vårt var det. Det var säkert hundra år gammalt och alldeles rostigt.Och där jag kommer ifrån säger man stolpskott. Skåp i mitt huvud är något fint-
    Jag vet - retas lite med dig bara...

Stolpskott säger vi här också, men även skåp. Fast fr.o.m. nu så ska skåp även vara ngt fint för mig
  • Himmelbit
    Kajsa M skrev 2008-01-07 22:31:19 följande:
    HimmelbitHur är det man gör när man lägger in Scriptina nu igen?Har ju fått en ny laptop och måste lägga in på nytt. Och nu har jag glömt...
    Spara ner, packa upp.
    Kontrollpanelen - Utseende och teman - Teckensnitt (upp till vänster).
    Arkiv - Installera nytt.
    Leta fram mappen där du har sparat den.
    Installera!
Svar på tråden Vita hem del 6