• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • musli

Här kommer bilder på mina fantastiska lamm-skinn som kom tillbaks med posten idag från Tranås!!!! Saknar mina lammisar men nu får de värma oss i soffor och sängar istället!!!

5 härliga lamm-skinn!!!!

Och så fick vi vår sovrums-tv också idag men den smäller inte lika högt som mina lammisar!!!

• pressan

Hejsan Tjejer..

Skall oxå inviga den nya tråden... Så skönt med en nystart.. (jag var som tur va inte inloggad under bråket igår) men det känns ändå toppen med en fresh start.

Först måsta jag tacka LCroft för alla fina ord om mig och mitt hem.. Generad
    Det är så kul att man kan träffa nya härliga människor via fl.. Att de dessutom delar ens intresse för inredning e ju bara  . Tänk va kul om man kunde träffa fler.

VSM. Jättemysig hall du har och hyllorna var jätte snygga. Tycker dock att de lägre ljuslyckorna passade mycket bättre..

• pressan
    musli skrev 2007-11-06 17:15:55 följande:
    Här kommer bilder på mina fantastiska lamm-skinn som kom tillbaks med posten idag från Tranås!!!! Saknar mina lammisar men nu får de värma oss i soffor och sängar istället!!! 5 härliga lamm-skinn!!!!Och så fick vi vår sovrums-tv också idag men den smäller inte lika högt som mina lammisar!!!
    Men hallo.. hit med några.. du kan då aldig behöva ha såå många fina fällar... UNDERBARA
  • musli
    pressan skrev 2007-11-06 17:21:41 följande:
    Men hallo.. hit med några.. du kan då aldig behöva ha såå många fina fällar... UNDERBARA
    Åååh jo... Bor i jämtland serru, här är det kallt!
  • Ewis

Pressans vardagsrum och sovrumm var det som fick mig en gång i tiden när vita hem tråden var ny att börja ändra till vitt hemma hos mig.
    Pressans vardagsrumm var insperationen till mitt vardagsrum när vi renoverade det, har bilder i galleriet men dom togs i början när renoveringen var klar och det har ändrats en del där inne.
    Är så över lag med minna bilder inser jag, mycket har ändrats sedan dom togs i rummen.
    Kanske börjar bli dax för en fotorunda här hemma

• Det ljuva livet

Musli: det är väldigt kallt i Göteborg med! Skicka genast hit minst ett!!

pressan: Tack! Jag tycker nog med att de låga är finast i formen, men jag vill hellre ha andra än dessa tråkiga från ikea.

• musli
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-06 17:28:30 följande:
    Musli: det är väldigt kallt i Göteborg med! Skicka genast hit minst ett!!pressan: Tack! Jag tycker nog med att de låga är finast i formen, men jag vill hellre ha andra än dessa tråkiga från ikea.
    Kan hålla med om att Göteborg är kallt men mer på ett rått sätt... Här uppe är ju -20 inte särskilt kallt iom att det är torr kyla! Men inomhus blir det lätt kyligt ändå så nu ska vi hålla värmen i vinter!
  • Det ljuva livet
    musli skrev 2007-11-06 17:30:53 följande:
    Kan hålla med om att Göteborg är kallt men mer på ett rått sätt... Här uppe är ju -20 inte särskilt kallt iom att det är torr kyla! Men inomhus blir det lätt kyligt ändå så nu ska vi hålla värmen i vinter!
    Då kan du la vá så bussig och skicka minst ett litet skinn till mig .. *har både kläder flecce morgonrock och tofflor på mig*
Svar på tråden Vita hem del 6