• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • pressan
    Ewis skrev 2007-11-06 17:26:08 följande:
    Pressans vardagsrum och sovrumm var det som fick mig en gång i tiden när vita hem tråden var ny att börja ändra till vitt hemma hos mig.Pressans vardagsrumm var insperationen till mitt vardagsrum när vi renoverade det, har bilder i galleriet men dom togs i början när renoveringen var klar och det har ändrats en del där inne.Är så över lag med minna bilder inser jag, mycket har ändrats sedan dom togs i rummen.Kanske börjar bli dax för en fotorunda här hemma
    Men det kan ju inte vara sant.. Tänk att jag oxå kan vara en inspiration nån gång,, Tycker mest att jag fåår inspiration här.
  • Beatrize74
    mimmamum skrev 2007-11-06 13:58:06 följande:
    Swappaket inslagna! Idag blir det många bilder från min sida!
    Spännande! :-P Tycker mig se att det underbara guuuuuldiga är till mig. Hihi
  • Beatrize74
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-06 16:38:14 följande:
    Kan ni hjälpa mig tjejer. Vi har fått upp små hyllor i hallen, tanken är att det ska stå ljuslyktor på dem och det gör det nu med, men vilken slags ska jag ha? *Tips och råd mottages tacksamt*
    Båda är lika fina tycker jag, men jag tycker absolut du ska ta glaslyktorna. Jag har varit inuti ett brinnande hus och det var inte skojsigt. Skulle vara rädd att det skulle fladdra förbi när jag gick förbi av de andra och ta eld i tapeten eller något.
  • Beatrize74
    musli skrev 2007-11-06 17:15:55 följande:
    Här kommer bilder på mina fantastiska lamm-skinn som kom tillbaks med posten idag från Tranås!!!! Saknar mina lammisar men nu får de värma oss i soffor och sängar istället!!! 5 härliga lamm-skinn!!!!Och så fick vi vår sovrums-tv också idag men den smäller inte lika högt som mina lammisar!!!
    Men ååhhhh..jag vill också haaaa....blev superkär i ettan, trean och fyran...och What the heck..även lite betuttad i ettan och femman också. Det ska ju vara rättvist.
  • Det ljuva livet

Tack för förslagen Jag hade helst velat få förslag på helt nya modeller ..

Nytt i bloggen.. (orkar ni inte titta efter så lägger jag ut bilden här med om en liten stund för att fiska efter komplimanger )

• pressan

Lite dött i tråden så jag ska bjuda på lite bilder av min rätt så nya knoppbräda.

ny 016.jpgny 017.jpg

• Beatrize74

Tjejer...jag står inför TRE inredningsproblem av värsta I-landskaraktär nu.

1. Jag kom på att maken har två fårskinnsfällar i förrådet som han haft läääänge, men dels vågar jag inte gå ut och hämta dem, för tänk om det är möss där NU. Och dels så vågar jag inte skicka maken att hämta dem, för tänk om det varit möss i dem. Gulp! *råttfobiker av den högra graden*

2. Vi måste välja kulör snart på huset, eller typ NYSS. Maken målar dem inomhus och ska spika upp dem innan den värsta kylan kommer. Men vi har blandat TRE gånger nu och vi är aldrig nöjda. S-0500-n kändes för grå, nu ville vi ha lite mer gult i den, men bara ett uns, så nu var vi och blandade IGEN. Fast den här såg lite väl gul ut på färgprovet, men återstår att se hur den blir när den målas. Vi pratar alltså vita nyanser förstås då.

3. Maken ska åka på mässa i Stockholm. (Kommer ni ihåg när han åkte till Göteborg för en tid sedan och kom hem med trilliarders inredningstidningar och den franskinspirerade durkslaget från Villeroy & Boch??)
    Nu frågar älsklingen: "Nå, vad vill du att jag ska köpa till dig i Stockholm imorgon, jag far in till stan. Bara att du säger vad du vill ha inköpt!"

Och vet ni...jag kommer inte på en SAK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-O
    Panik...här har jag min chans och så har min hjärna tagit semester totalt.

Vad är det jag vill ha? Några förslag på saker som diskuterats här i tråden, men som är inköpt i de större städerna???

Medan ni knåpar ihop en inköpslista till mig går jag och äter middag, ok?

Svar på tråden Vita hem del 6