Inlägg från: Himmelbit |Visa alla inlägg
  • Himmelbit

Vita hem del 6

Lite mer åt höger där man efter badrummet ser att allrummet fortsätter bort dit, och där kommer bli en liten skrivbordshörna förmodligen.
    Badrum allrum.jpg    Hörna i allrum.jpg

På andra bilden början man se klädkammaren/förrådet, som syns ännu mer här:
    Klädkammare.jpg

Där skorstenen kommer upp som ska vitmålas.
    Till höger om / innanför den ligger vårt sovrum (täcker hela den kortsidan på huset).

• Himmelbit
    gemelli skrev 2008-01-05 19:22:08 följande:
    Fiiiin panel i taket....
    Tack! Det är panel i alla tak och kommer att vara på nästan alla småväggar också. Den är bara kvistlackad och grundmålad en gång, så den ska grundmålas ytterligare en gång på plats nu också. Men vi tar ingen färdigstrykning eftersom vi vill ha den ganska matt.
    mimmi006 skrev 2008-01-05 19:23:20 följande:
    Himmelbit- det kommer att bli ursnyggt! Väldigt avis på bjälkarna!!Camilla- det är klart, vilken färg vill ni ha?
    Hoppas det!! Ja, jag hoppas att det kommer att bli bra med bjälkarna. Vi ska "gröpa ur dem" på ovansidan också och sätta i "lysrör".
  • Himmelbit
    MiaMariah skrev 2008-01-05 19:25:52 följande:
    Jag kör en repris
    Jättefint! Och ännu finare nu när du berättat att det faktiskt är du som har tagit bilden . Du är ju lika duktig du!!
    mimmi006 skrev 2008-01-05 19:27:04 följande:
    Men vad lika våra övervåningar är! Eller hur!?
    Nej, det tycker jag inte. Kanske svårt att se på bilderna men de är väldigt olika kan jag säga som sett båda "live". Trodde nog att de skulle vara mer lika, men det är de inte. Du får helt enkelt komma och kolla snart!! *inbjudan*
  • Himmelbit
    mimmi006 skrev 2008-01-05 19:42:44 följande:
    Himmelbit- det kanske bara var hörnet badrum/ Melkers rum ...
    Precis! Men du har ju lyxen att ha de rummet med "dubbel-vinklar". Jag vinklade bara väggen till Melkers rum.
  • Himmelbit

Mera bilder...

De här fina plåtburkarna fick Melker i julklapp

Ett gulligt får som han fick när moster och kusiner hade varit på Gotland plus Brio-bil som var dop-present.

• Himmelbit
    Värsta Supermamman skrev 2008-01-05 20:08:57 följande:
    Har bara skummat ikapp och sett bilder på himmelbits fina övervåning *tänk vad många skåp det kommer att finnas plats för*  och Miahmarias fina bild två gånger.Vad tycker ni om dessa? www.ellos.se/images/products/large/ells_1024/... klurar på om kuddfodranen funkar som vårkuddar i soffan, men kan inte bestämma mig om det är helt rätt färg.Tips till nästa jul:www.ellos.se/images/products/large/89-22/89-2...
    Precis! Varenda vrå ska fyllas med skåp!!

Har du sett min senaste inlägg i bloggen? Ett skåp till....
  • Himmelbit
    Värsta Supermamman skrev 2008-01-05 20:26:39 följande:
    Har mailat säljaren. Vill du ta det omålat eller vitmålat?
    Känner mig generös idag - måla det när du har lust, det är ingen brådska!!

Nu ska sambon och jag dela på pizza - jag kommer tillbaka!
  • Himmelbit
    Värsta Supermamman skrev 2008-01-05 20:31:59 följande:
    Det är underbart! Visst kan jag sälja vår bonde hylla i arbetsummet och ställa in det nya fina skåpet där?
    Men vad ska du då ha när jag kommer och hämtar hem skåpet?!?!
    Värsta Supermamman skrev 2008-01-05 20:32:58 följande:
    Smaskigt!
    Ja, men inte bra med tanke på "det nya livet". Är tyvärr helt omotiverad... Sambon och sonen sitter och tittar på hockey så jag hamnade här igen

Sonen har fått "återfall" ikväll av sitt "jag-vägrar-somna-beteende"
Svar på tråden Vita hem del 6