Inlägg från: Himmelbit |Visa alla inlägg
  • Himmelbit

Vita hem del 6

Nu har jag fått ut mitt inlägg om keramik i bloggen!
    Välkommen in!

Nu ska jag och sambon titta på film - ha en toppenkväll!!

• Himmelbit

Godmorgon på er!

Gemelli - vilket fint kort!! Tycker inte alls att du behöver ändra typsnitt, det var jättefint!

Mimma - spännande med fotografering! Du får kanske hålla efter dem om de tänker slänga in ngt plastigt t.ex.... (Det fick väl du, Julia, göra om jag inte minns fel).

Lina - Spännande med toalettgolvet. Tror det blir riktigt bra om du tar obrutna färger.

Julia - Jag kan fortfarande inte förstå att de inte gav dig ngt eller åtminstone ett tack. Jag menar, de tjänar ju på det så varför inte visa lite tacksamhet för att du säljer lösnummer åt dem... Att skicka bilderna är ju det minsta de kan göra..

• Himmelbit
    juliah skrev 2008-01-09 09:25:00 följande:
    Himmelbit, ja det var det minsta. Nu har jag skickat fyra trevliga mail. Nästa blir mindre trevligt... Jag struntar i bilderna på hemmet, jag har bättre bilder själv men de som togs på mig och barnen vill jag gärna ha.När Mari och Helena var här fick jag bilderna inom en vecka.
    Ja, ibland kan det hjälpa att bli lite otrevlig, även om det känns trist. Hur svårt kan det vara...
    Jag förstår att du vill bilderna på dig och barnen - de var jättefina! Sen har de ju säkert en massa mer som inte visas i tidningen och det är ju alltid spännande att se.

Har du fått något närmare besked om när och var det andra reportaget ska vara?
  • Himmelbit
    LinaoMatilda skrev 2008-01-09 09:35:05 följande:
    Himmelbit: Tror du inte det blir för skarpa gränser? Eller det kanske är det som är snyggt? Juliah: Va dumt och oproffsigt av dem.
    Om du är ute efter kontrasterna så tror jag att det blir riktigt bra.
  • Himmelbit
    juliah skrev 2008-01-09 09:40:28 följande:
    Himmelbit, nej jag vet inget mer. De kommer och fotar snart igen så fort vi har mer snö, utebilder och tvättstuga.Lina, japp, oproffsigt är rätta ordet!
    Aha! Har ni ngn snö nu? Den som kom hos oss har smält bort igen.... Nu är det bara blask..

Jag tycker att det är så konstigt att de har så himla lång framförhållning m reportagen. Prylarna som syns i hemmen finns väl knappt att köpa efter ett år eller!?
  • Himmelbit
    Karamellfabriken skrev 2008-01-09 09:52:43 följande:
    Hej alla!Idag är jag superduperglad för jag ska åka och köpa en efterlängtad Nikon D40X.Sedan blir det snygga bilder även från mig !Och så blir det bokning av skidsemester i Dalarna. Visst borde även lite härlig shopping kunna inrymmas i den? Massor av tips på butiker önskas!
    Åh vad avundssjuk jag blir!! Jag har en kompakt digitalkamera och skulle verkligen vilja ha en systemkamera - det blir ju så himla fina bilder när man har en sådan!!
    lasseliten skrev 2008-01-09 09:53:54 följande:
    Hej vänner! Önskade att jag kunde hänga här med er idag men tyvärr måste jag plugga! Kikar in i erftermiddag!
    Plugga på, du flitiga!
    LinaoMatilda skrev 2008-01-09 09:55:10 följande:
    Jag är ute efter toaletten på s.44 i Lantliv nr.12. Men vill inte ha golvet i Lantliv nr.1 s 38-39, det känns för glansigt på något sätt, även om det är snyggt också.
    Sprang genast och kollade. Håller med dig - den var mkt snyggare. Välj en matt färg så slipper du glansen. Den i nr 12 såg nästan lite cremefärgad ut men om du hellre vill ha vit så blir det nog jättefint bara du tar en mattare färg.
  • Himmelbit
    juliah skrev 2008-01-09 10:08:28 följande:
    Himmelbit, ingen snö kvar. Mari skulle kommit i måndags men det hann ju i princip töa bort. Jag tror att just reportage som de gör i tex Lantliv är mer inspiration än köptips...men visst det är låååång framförhållning.karamell, grattis till nya kameran! lasse, lycka till med pluggandet, snart är det över! Birks, lycka till och hoppas du fyndar något!
    Det är sant!
    LinaoMatilda skrev 2008-01-09 10:14:04 följande:
    Tack snälla för att du kollade. Va bra att du höll med mig också Karamellfabriken: Grattis till kameran! Låter härligt med lite skidsemester också.Här har vi en hel del snö.
    My pleasure!
  • Himmelbit
    gemelli skrev 2008-01-09 10:27:39 följande:
    Kul att ni gillade texten. Tyckte den var klockren till Vide´s dop... Men det är inte mitt kort, utan jag ska bara använda texten. Men det kändes som jag ville ha den i nått annat teckensnitt.Jag tänkte att jag skulle skriva texten på ett lövtunnt papper som jag sen ska sätta fast på framsidan av ett kort.
    Det kommer bli jättefint!

Nu ska jag hoppa in i duschen och bege mig ner på stan. Såg ett riktigt fynd i ett skyltfönster igår och hoppas på att det finns kvar, så det kan bli mitt!!

Ha en toppendag!
  • Himmelbit
    LinaoMatilda skrev 2008-01-09 18:24:01 följande:
    Hej Himmelbit!Nu ska ni vara snälla flickor
    Hej!! Skyller på att jag är trött....
    Daggdroppen skrev 2008-01-09 18:25:21 följande:
     Hihi, men ärligt, jag BRUKAR INTE ha sådan humor. Men ibland så bara kommer det Hoppas du Kajsa inte tog illa upp och tyckte jag sabbade din fråga
    Du kan också skylla på trötthet...
Svar på tråden Vita hem del 6