Vita hem del 6
mimmamum skrev 2008-01-07 07:18:28 följande:
Godmorgon!Ha det bra på jobbet alla arbetsmyror!VeroniQa - stort grattis till er bebis, så söt! Knyttis, tack! Hoppas du gillar tunnan!MiaMariah, usch så tråkigt! De borde verkligen skämmas, jag tycker de borde få veta hur mycket barnen förstört. Det är ju naturligtvis inte barnens fel utan de vuxna som inte tar ansvar- dåligt!Ny vecka, nya projekt!knyttis skrev 2008-01-06 23:49:56 följande:
Just det MiaMariah - Jag förstår att du är ledsen, de var allt tokigt de du berättade om! Kram!Morsan Martina skrev 2008-01-07 01:27:21 följande:
MiaMariah: Jag hade ju skämts ihjäl om jag hade varit dom föräldrarna! Man ber väl för gudsskull om ursäkt!? :-sjuliah skrev 2008-01-07 07:54:46 följande:
Miah, å så trist (minst sagt). Tycker att det är föräldrarnas ansvar att se till att sådant inte händer och gör det de så ersätter man eller ber om ursäkt. Jag skulle skämmas ihjäl om mina barn gjorde så. Som förälder så har jag vissa gånger kortat ner besök hemma hos människor utan barn just pga av stresskänslan det ger mig, tänk om något går sönder osv. Man möblerar och pyntar ju inte på samma sätt som barnfamilj. Jättetrist verkligen!lillafruluva skrev 2008-01-07 09:18:37 följande:
Usch vad tråkigt Miah! Man tycker ju att man inte ska behöva säga åt vuxna människor att man upskattar om de håller ett öga på sina egna barn. Har liknande bekanta som låter barnen gå bärsärkagång när de kommer hit, så tråkigt!Idag kommer en väninna hit. Jag mår ju lite sådär den här tiden på året, dessutom närmar sig slutet på föräldraledigheten så det blir lätt att jag isolerar mig hemma och inte orkar något alls. Tur att hon vet om det och kommer hit ändåSylt skrev 2008-01-07 09:28:42 följande:
Godmorgongodmorgon!Grattis t bebis VeroniQa Själv väntar jag på att min bebis ska somna så att jag kan måla lister.... känns trögt idag.... soffan lockar även här Väntar på paket från Isabella, men det tar nog ett litet tag nu i reatider!Var på inredningsmässa i Danmark igår med Jea - Oj, vad mkt fint!!! Det blir svårt att hålla i pengarna t våren Ang. "barnbesök". Jag är som en igel på mina barn när vi är bortbjudna, spec t familjer utan barn. Skulle aldrig släppa dem m blicken.... Själv blir jag galen på vilda barn i mitt hem - FAST jag har egna o anpassat efter barn. Men olika barn hittar på olika saker. Vår stora kille har aldrig varit intresserad av lådor el likn, så vi har inte ngra barnlås på skåp o lådor. Även pynt har fått vara ifred, det lilla som funnits framme. Jag blir trött på föräldrar som inte ser efter sina barn *uppretad*!LinaoMatilda skrev 2008-01-07 09:44:49 följande:
Hej på er!Gratiis VeroniQa! Vilken sötis VSM: Fint med slingan.MiaMariah: Kan ju bara hålla med alla andra att det är väldigt respektlöst av föräldrarna att inte hålla bättre koll på barnen och be om ursäkt för det de hade sönder. Förstår att du är ledsen. Och du som ändå hade plockat undan också, det är många som inte gör det. Kram Knyttis: Väntar med spänning på bilder, finns det ingen möjlighet att få mellanrapportbild?Sylt skrev 2008-01-07 10:45:22 följande:
.... efter lördagen känner jag ett liiitet sug efter att utöka pakethögen . Dessutom har ju inte brädan kommit än , behöver på onsdag..... *skynda, skynda*juliah skrev 2008-01-07 11:12:34 följande:
Syltan, jag förstår maken fyller i mars, har börjat planera.Vet ni vad, jag har beställt en Kitchen Aid! Jag är så lycklig och nöjd! Förhoppningsvis ett av mina bästa köp! Tack för det snälla maken som förstått nu efter mååånga års tjat exakt hur viktig den maskinen är för mig!
FruPuffen skrev 2008-01-07 14:17:09 följande:
God morgon! Har magont idag... Orkar inget och har jättelite mjölk till Viggo! Måste vila mycket... Tur att maken är hemma!Peak: Ska kanske på Formex jag med! Har en kompis som ev kan fixa biljetter! Någon mer som ska dit ?Nublu: Åh vad kul att åka på mässa i Danmark! Julia: Vad effektiv du är!MiaMariah: Förstår att du blev ledsen när barnen for runt så där. Dåligt av föräldrarna att inte agera. Har också kompisar med barn som är så där, de bryr sig inte heller utan suckar bara. En gång öppnade största flickan en massa presenter som jag slagit in till Albin i 2-årspresent som låg i ett skåp... Som tur var hann inte Albin se!