• Enji

Vita hem del 6

Gomorron

Tänkte bara visa en skymt av vår gran som jag och sonen klädde igår. Den blev vit och röd. Jättesöt!

Julgran

Nämen juliah.. har du fått sovmorgon! Vilken lycka

• Enji
    LCroft skrev 2007-12-19 09:48:34 följande:
    Enji: Vilken härlig julgran! Vi ska ta in vår på fredag är det tänkt men får se om det blir först på lördag iallafall. Jag och mannen ska på julfest på fredagkväll och man vill ju sitta hemma och njuta av granen när man tagit in den
    Jag håller med dig, man måste få njuta lite av den när man satt upp den. När sonen kom upp imorse gick han omkring och sa "FIN" tusen gånger Skrattande Vi åker bort på fredag, därav tog vi in den nu
  • Enji

gomorron

usch Bea.. VKS vill man helst slippa. Jag har varit helt nojjig denna veckan att lämna Elias på dagis. Tänk om han blir sjuk till jul liksom.. känns inte så lockande. Samtidigt som ensamntiden varit otroligt givande, då jag kunnat slå in julklappar, handla julklappar, städa undan etc.

Tänkte samma tanke när jag läste att ni ska ställa granarna i hink. Ställer ni julgransfoten i hinken då? Eller hur får ni den att stå den på plats?

• Enji

malins79 -> sicka morgontidiga barn du har.. uschamej. Jag tycker det räcker med Elias som vaknar mellan 6-7. Blir det dagis för den stora idag? Kanske du kan passa på och vila. Jag har dock alltid lite svårt att vila på förmiddagarna.. måste vara rejält trött om det ska funka..

• Enji
    LCroft skrev 2007-12-20 07:18:04 följande:
    Våra barn har börjat med att vara hos dagmamma och där är det ju mindre barn, Nico tror jag var borta 1 dag, då klagade han över att han hade ont i örat men det var inget.  Rebecca var inte alls sjuk de första åren. Sen när de börjat på dagis så har de hunnit bygga upp lite immunförsvar och klarat sig rätt så bra faktiskt Så när den dagen kommer att Ida ska någonstans blir det dagmamma till att börja med för henne med, jag hoppas ju att svärmor som är dagmamma egentligen stannar hemma från hösten får då får Ida vara hos henne de dagar hon behöver. Mannen skiftar ju så det blir inte så ofta. Men allt beror ju också på när, var och om jag börjar jobba
    Låter faktiskt som en bra lösning. Det är ju så mycket mindre barn hos dagmammorna...varje barn måste få mer tid där?! Kanske passar bättre när barnen är lite mindre också.
  • Enji

Jodå börjar också bli klar med julklapparna. Åh, måste nog också köpa något till mannen från barnen. Det har jag glömt! Bra att du påminde. Vad ska du handla från dem?

Vi åker som sagt iväg imorgon och är borta till julafton. Så allt måste fixas färdig idag. Jag tycker det låter jätteskönt att vara hemma med barnen, juliah. Lugnt o skönt. Här blir det firande med kusiner, morfar, mormor o dyl. Så det blir fullt fräs istället.. men det är ju mysigt på sitt sätt.

• Enji
    juliah skrev 2007-12-20 09:00:18 följande:
    Hihi, nu har jag slagit in ett vedträ och en tändsticksask till maken. Har köpt en stor och tung eldningskorg till honom, lite svårt att slå in
    hihi, det var väl kul! Jag har köpt en trist skäggtrimmer till min man, han är såå svår att handla till. Han köper ofta det han vill ha till sig själv och önskar sig alltid "friska barn". Nu vet jag att han behöver en trimmer.. så det fick bli det.
    Men måste hitta på nåt från barnen .. Fundersam
  • Enji
    Lynn84 skrev 2007-12-20 08:38:39 följande:
    *fnissar*Colin vill ge sin pappa en Ferrari...så...då får han väl göra det...i mindre skala dock och som passar min plånbok! *skrattar*Förra året fick jag en traditionell mugg med texten "världens bästa mamma" så nu ska han få en likadan...*missade köpa till honom förra året från C*Ooppps!
    En Ferrari.. haha. Lite roligt ändå
  • Enji

Nu får ni snart sluta prata sjukdomar.. blir ju helt nojjig här Skrattande Hämtar snart liten på dagis tror jag.. Flört

Svar på tråden Vita hem del 6