Inlägg från: MiaMariah |Visa alla inlägg
  • MiaMariah

Vita hem del 6

lillafruluva skrev 2008-01-29 08:53:21 följande:
    God morgon!Här ska bråkas med hyresvärd och möjligtvis måla ett cd/dvd-skåp! Lagom kul på en tisdag alltså
    Bråkas med hyresvärd? Vad har hänt?
    mimmamum skrev 2008-01-29 09:06:36 följande:
    M HOW, det verkar dra ut på tiden och vi är inte säkra alls, därför kikar vi på annat, känns sorgligt...
    Usch, tänk att folk kan med.. Blir riktigt besviken för er skull..
    lillafruluva skrev 2008-01-29 09:10:40 följande:
    Jag virkar små vita blommor, men jag vet inte alls var jag ska ha dem! Förslag någon??
    Fästa på en halsduk kanske? Eller en mössa? Blir rätt gulligt skulle jag tro..
    malins79 skrev 2008-01-29 09:21:32 följande:
    God morgon!Idag är Saga lite bättre men hon är helt matt och det är ju inte så konstigt när hon haft hög feber i nästan 1 vecka.Tänkte visa lite bilder om det är OK?Tvättbräde för 20krTaklampa som ev ska hänga i hallen för 70kr, är den ful eller fin?Kökshanddukar från Rusta för 30krFÖREBILD Lampfot för 40kr, stora krukan 25kr och den lilla  skålen för 5krEFTERBILD, lampfoten står i källaren, för den luktar så mycket. Kommer bild på den sen när den fått en lampskärm också.
    Oj vad du fyndat! Blev ju jättefint målat. Lampan var inte riktigt min stil men det andra var fint!
    Lynn84 skrev 2008-01-29 09:30:37 följande:
    Åh vilket hus!Ja det är sånt som är så tråkigt när de som bott i huset innan har fixat och grejat men smaken är vedervärdig.....(som baken) var det någon som såg design Simon & Thomas igår??? Jeeeeeeeses! Den där skänken de gjorde om var faktiskt lite over-kill!!!!  *gulp*
    Ja, jag såg. Skrattande Skulle aldrig släppa in dem i mitt hem!! Skrattande
  • MiaMariah
    FruPuffen skrev 2008-01-29 09:24:37 följande:
    Kan visa huset som vi nästan köpte... Ni ser kanske potentialen, men mycket jobb! Havet syns från tomten... Mycket var också påbörjat som ni ser, men lite för mycket och överpeppat så på många ställen hade man fått slita ut nästan nya grejor (badrummet var nyrenoverat i illblått med ett alldeles för stort bubbelbadkar...). Vi skulle få betala 1,8 för det!
    Vad vackert, hade kunnat bli hur fint som helst!
  • MiaMariah
    lillafruluva skrev 2008-01-29 09:46:26 följande:
    Miah- vi har fått mögel i badrummet och har tjatat sen i våras på att de ska komma och kolla och mäta. Han lovar och lovar men ingen kommer. Idag sa han att han ska kontakta en golvfirma som ska komma och mäta fukten.. hmpf!Ja, jag ser mig om efter ställen att fästa dem på
    Aj då, låter inte alls bra.. I värsta fall kanske ni kan kontakta Hyresgästföreningen? Om det inte hjälper att tjata på honom menar jag.
  • MiaMariah
    Camilla R skrev 2008-01-29 09:50:55 följande:
    Ja, jösses -det var rent ut sagt hemskt. Oranga överskåp, skrämmande tapet och att dessutom klä in skänken i den. Nej igår var det nog inget som jag tyckte om.
    Men av det jag såg som ska sändas nästa vecka såg det riktigt vitt och lantlig ut, tror det blir riktigt fint!!
  • MiaMariah
    lillafruluva skrev 2008-01-29 09:53:24 följande:
    Ja, vi sa det, idag var sista chansen han fick, sen blir det hyresgästföreningen nästa! Inte så kul att bo i mögel med tre barn heller, hua!
    Nä, verkligen inte, det blir ni ju sjuka av!!
  • MiaMariah
    Camilla R skrev 2008-01-29 10:02:42 följande:
    Ja, det känns som ett avsnitt man skulle kunna njuta av att se "tyvärr" är jag ju inte hemma då, vi åker till Lanzarote nu på fredag
    Ajdå, du får banda det då Flört
  • MiaMariah
    Camilla R skrev 2008-01-29 10:02:42 följande:
    Ja, det känns som ett avsnitt man skulle kunna njuta av att se "tyvärr" är jag ju inte hemma då, vi åker till Lanzarote nu på fredag
    Vad härligt med en resa förresten!
    juliah skrev 2008-01-29 10:42:30 följande:
    malins, vilka fynd!frupuffen, wow vilket hus ni hade på g. Men det ni köpte är superfint det med.Helt OT, Usch, nu ska jag häva ur mig lite, sen känns det nog bättre kanske. Känner mig faktiskt ganska ensam. Uttråkad är inte det rätta ordet eftersom jag ju skulle kunna göra hur mycket som helst men fattig på energi kanske.Har inga vänner med barn, känns lite meckigt att åka med barnen till sthlm bara för att pricka in någons lunchrast på en halvtimma. Ingen är i samma fas som jag Och jag får väl kanske skylla mig själv som inte går till Öppna förskolan och försöker lära känna lite nya människor men just nu vill jag bara inte.
    Förstår att det känns ensamt emellanåt.. Men en dag när du känner dig lite sugen på sällskap kanske du kan testa ÖF? Det går ju att åka dit en gång iaf och känna av lite..
    Kickan07 skrev 2008-01-29 11:09:18 följande:
    Tack lillafruluva!jag uppskattar verkligen att ni tar er tid ska ni veta!!!Fler som orkar kika in? *springer mellan sonen i badet o datorn*
    Det högra!
    Kajsa M skrev 2008-01-29 13:01:06 följande:
    Äsch, då får jag väl lägga in ett par bilder här också...*fiskar efter respons*
    Å vad fint du gjort det Kajsa! Men vad kan det bero på att du mår så illa? Du är inte gravid..?
    Mori skrev 2008-01-29 15:00:17 följande:
    Jäklar  så mycket ni skriver! Hinner inte läsa ikapp ju!Ännu en mössa färdig...
    Å så söt!
  • MiaMariah
    Kajsa M skrev 2008-01-29 16:03:57 följande:
    Nej det hoppas jag inte! Ingår inte i planerna! Miamariah: Såg att du gissade det också. Det måste vara ngt virus!
    Jag brukar må vansinnigt illa när jag får ont av magkatarr, du har inte stressat mycket på senaste tiden så det kan vara nåt sånt?
  • MiaMariah
    Camilla R skrev 2008-01-29 17:16:45 följande:
    Ja, tack! Det skall bli så skönt att komma iväg allihopa och bara ha det gott och njuta tillsammans. Barnen har packad sina ryggsäckar fulla av leksaker. Tror jag får rensa lite där...
    Låter riktigt skönt att komma iväg.. Mysigt!
    Hihi, de gör inte som min lillebror gjorde när han var pytteliten då? Han såg att mamma, pappa och jag packade våra väskor när vi skulle iväg till mormor och morfar så då packade han också. På sitt eget lilla vis i sin lilla ryggsäck. När pappa skulle lasta in väskorna kunde han inte begripa varför lillebrors väska var så tung.. Vad han hade packat med? Jo, Gula sidorna, den tjocka Skrattande
Svar på tråden Vita hem del 6