Inlägg från: Kajsa M |Visa alla inlägg
  • Kajsa M

Vita hem del 6

FruPuffen skrev 2007-11-14 21:33:26 följande:
    Åh 59 kr, det är ju inga pengar alls *nästan* ...Ser att ni diskuterar spjälskydd.... Ingen som vet nåt spjälskydd som hindrar urklättring??
    Nej men en bur kanske?
  • Kajsa M
    Birks och Kalles mamma skrev 2007-11-14 21:40:57 följande:
    Äntligen är jag tillbaka! Efter en vecka i Dalarn och en vecka med datorhaveri kan jag nu äntligen ge er min fulla andakt igen. Först av allt vill jag tacka Mimmamum för att jag har en jättefin häst att titta på i fönstret. För det andra vill jag ju passa på att önska Vide välkommen till världen. En söt liten gosse är du!Något tredeje har jag egentligen inte mer än att jag hunnnit pyssla en hel del under min datorfria vecka. Men bilder blir det inga för ni har väl redan slutat läsa vid punt två eller så.Kul att vara tillbaka är det i alla fall.
    välkommen tillbaka!
    (orkade läsa HELA)
  • Kajsa M
    Beatrize74 skrev 2007-11-14 21:42:17 följande:
    Precis samma reflektioner som vi hade här hemma. Om listerna, marmor och det pippigula. Och det fruktansvärt opraktiska med att ha spis och diskho så långt ifrån och dessutom med ett bord emellan. Svårjobbat till max. Kan ni tänka er....ni har skalat potatisen, bär över den i en full kastrull med vatten till andra sidan köket...låter potatisen koka...kanske behöver fylla på med lite mer vatten ifall det håller på att koka torrt (antingen då balansera vatten över från diskhon till spisen, eller balansera potatiskastrull med kokhett vatten till diskhon runt bordet och ev. gäster.Och sedan ska man hämta smöret till stekpannan...får trava runt ANDRA sidan köket till kylskåpet.....och rackarns...du glömde en kniv som du kan skära smöret med....tillbaka till lådorna bredvid diskbänken...etc. etc. En hel roman...men blev bara så fascinerad över hur illa planerat köket faktiskt var, även fast det var supersnyggt.
    haha, precis så sa vi också! Helt fantastiskt oplanerat kök! Hur tänkte de där egentligen?
  • Kajsa M
    FruPuffen skrev 2007-11-14 21:45:26 följande:
    Tyvärr, vi har provat resesäng... Den lille gasellen skuttar över den som ingenting! Jag får kanske prova Kajsa M´s tips. Kanske i vit lantlig stil ?? Lite som en fransk fågelbur??
    Ja men det vore ju något! Måste ju vara helt okej rent pedagogiskt också!
  • Kajsa M

*Något förvirrad*

Har nu hela vardagsrumsgolvet fullt av swap-paket och har fördelat i olika högar. Nu är huvudvärken total kan jag meddela. En del har skrivit nicknamn och en del har skrivit tilltalsnamn och en del inget alls. Men det reder ut sig! Ska bara ta ett par alvedon!

Birks och kalles mamma: Visst var det du som skickade med ett brunt vadderat kuvert i din kartong för returen?

Dessa paket har jag fått och är helt gröna inför returen!:

mimmamum
    Beatrize
    Smajla
    Sylt
    Lasseliten
    MariaV
    Milda Maränger
    juliah
    Korall
    Himmelbit
    Knyttis
    Birks och Kalles mamma
    Mori

Har ej kommit ännu:
    JeaJea (har ej hört ngt)
    Värsta Supermamman (kommer imorgon)

• Kajsa M
    caffe latte skrev 2007-11-15 19:44:21 följande:
    Kajsa M: Jag vet inte om jag har sagt det tidigare men jag säger det här; gud vad fint det blev med väggen. Nu vill jag också ha "spontade" väggar men jag vet inte riktgt var :)MM: jag håller en tumme för er imorgon!
    Tack snälla! Ja jag vill ha mer såna väggar! Är så nöjd! Sitter varje tv-kväll och tittar mer på väggen än på tv:n.

VSM
    Skulle behöva bygga ut om jag ska vara värdinna för en swap till! :- Har fyllt hela golvet med stora kuvert nu!
Svar på tråden Vita hem del 6