Inlägg från: Himmelbit |Visa alla inlägg
  • Himmelbit

Vita hem del 6

lillafruluva skrev 2008-01-19 09:15:41 följande:
    Före:                                  Under tidenNu funderar jag på om jag ska måla bordsskivan vit eller inte!? Kan ta soffan först!
    Under tiden?? Det ser ju piffat och klart ut. Jättefint!!
    Jag hade nog valt att ta bordsskivan också.
  • Himmelbit
    mimmi006 skrev 2008-01-19 09:17:54 följande:
    Ja, det ska jag... eller kanske inkassera en lön (?) först! Tänkte inte på att M gjorde dig sällis i natt, han måste vara jättetrött nu!
    Det är sant! Vi blir ju rika snart igen

Jo men visst, den lille krabaten var ju nattuggla... Han vaknade ju nu igen men tar väl, som vanligt, igen det under promenaden. Om det nu kan bli ngn promenad idag i det här vädret....!! O var ute och reste soptunnan nu och det fladdrade på bra i byxbenen..
  • Himmelbit
    Mufflon skrev 2008-01-19 09:34:35 följande:
    Slänger in en fråga, får se om nån nappar: Finns det några roliga affärer i Tranås??Ska dit om några helger!! Nån som vet??
    Självklart! Här finns bara roliga affärer .

Moster Malla
    Mollys hus
    Inne
    Forma Rum
    Aronssons Blomsteraffär
    Ljungs Handelsträdgård (ligger inte på Storgatan men är absolut värt ett besök om du har bil!).

Ska du på spa-helg eller vad för dig till storstan?
  • Himmelbit
    Mufflon skrev 2008-01-19 09:43:55 följande:
    Himmelbit; Tack, Ojoj, då måste vi juh planera in shopping oxå!! Japp, vi ska till badhotellet!! Bara jag o gubben, utan barn!! Hoppas det blir superskönt!!
    Mysigt!! Ja, det måste ni absolut göra!
  • Himmelbit
    Kajsa M skrev 2008-01-19 10:12:43 följande:
    Vill också till tranås!!!
    Du vet att du alltid är välkommen!!
    mimmi006 skrev 2008-01-19 10:23:32 följande:
    Alla vill till Tranås, även de som inte vet om det! Jag lääängtar till nästa besök!Den här bänken menade jag förut!
  • Himmelbit
    Daggdroppen skrev 2008-01-19 15:21:36 följande:
    Bara jag som är här?Då kan jag kasta in en bild på tulpanerna medan jag väntar på er Vasen är en klassisk Aaltovas som är perfekt för tulpaner. Fick den i examenspresent för några år sedan. Ljuslyktan i fattigmanssilver är finare i verkligheten, mönstret syns inte så bra. Den är nyinköpt. Duken, från Pentik, är också den finare i verkligheten. Den fick vi i inflyttningspresent för några veckor sedan.Och ja, jag är ju trådens mästare på gula bilder, även denna gång
    Åh vilka vackra tulpaner.
    Bilden var ju inte alls gul...
    Sylt skrev 2008-01-19 15:57:56 följande:
    Hej alla!lilla -> Viiiit bordsskiva mimmi --> Bänken är underbar *letar efter plats o pengar*Julia --> Finfina köksöar. Vi har en annan fr Ikea som jag skall pimpa snart.....enji --> Tjejerna har redan kommit m de bästa ideerna . Gillade även "julias" enkla bänk fr Ikea. Själv har jag varit sjukt effektiv idag. Mannen steg upp o matade barn (jag sov en timme extra, underbart) men efter det har jag hunnit maassor. Han tog dem på en runda medans jag har målat, sorterat barnkläder, tvättat och stått i. Snaart är vi klara m Villes rum, hoppas imorgon.... Nu sover alla (!) o jag slog mig ner framför dator *pust* . Lite blåst här, men inget allvarligt än.
    Skönt att känna sig effektiv - minns knappt hur det känns.. . Det låter som att du haft en toppendag och fått gjort typiska "surdegar"!
    juliah skrev 2008-01-19 16:01:55 följande:
    Hej hej!Kikar in som snabbast! Blåsigt och ruggigt här.Syltan, bra jobbat du effektiva kvinna!Jag kikade på en del av Lexingtons nya vårkollektion, de hade inte fått in allt men jag har spanat in ett par klädesplagg och lite annat som jag bara "måste" ha. Köpte helvita fina örngott med volangkant, en bra början
    Örngotten låter jättefina! Bild??
  • Himmelbit
    LinaoMatilda skrev 2008-01-19 17:25:46 följande:
    Hej på er.Helt OT men måste skriva av mig. Igår skulle jag träffa några väninnor på kvällen och gå på teater. På dagen fick jag reda på att en av mina vänners systerson hade omkommit kvällen innan, 10 månader gammal. Helt ofattbart. Vi tillbringae kvällen tillsammans iaf och det var skönt att kunna prata om det, även om jag nog alfrig längtat efter mina egna barn mer än då. Livet är så skört.
    Näää men usch så hemskt!!! Får man fråga om det var olyckshändelse eller sjukdom?
    Usch jag ryser i hela kroppen - då har man verkligen inte levt klart sitt liv...
  • Himmelbit
    Daggdroppen skrev 2008-01-19 18:12:59 följande:
    Tack alla Lina:  Ursch fy så tragiskt. Ja vi ska alla vara rädda om vad vi har och ta vara på varje stund som vi får ha med våra nära och käraFick för två timmar sedan veta att vi ska ha gäster så nu har jag snabbstädat huset och bakat blåbärspaj. Jag VET, men jag har ju varit duktig så liite ska jag njuta av den Ha en trevlig kväll. Nu kommer gästerna vilken sekund som helst!
    Ha en trevlig kväll själv! Och du - det är faktiskt lördag idag = unna dig ngt riktigt riktigt gott!!
  • Himmelbit
    mimmi006 skrev 2008-01-19 18:17:08 följande:
    Mitt msn och hotmail fungerar fortfarande inte... jag har gått in på status för tjänst och felsökt etc. men får ingen kontakt. Är det nån datakunnig i tråden som kan hjälpa mig?
    Jag kan inte påstå att jag är mer datakunnig än ngn annan, men vi kanske kan slå våra kloka huvuden ihop!

Vad får du för felmeddelande?
Svar på tråden Vita hem del 6