Inlägg från: Himmelbit |Visa alla inlägg
  • Himmelbit

Vita hem del 6

Sylt skrev 2008-01-21 20:39:18 följande:
    Godkväll, tjejer!Grattis till nya bebisar, jobb/jobberbjudanden mmSjälv har jag målat skåp idag o skruvat lite hyllor. Om jag får sitta lite ifred kanske jag slänger in en bild....Har även hunnit med ytterligare en beställning från Isabella
    Ser fram emot bild!

Nytt blogginlägg: Mera ljus, mys och värme!
    http://njutensmula.blogspot.com/
  • Himmelbit
    mimmi006 skrev 2008-01-21 20:55:05 följande:
    Jag vet inte... mamma? Himmelbit?
    Ska jag vara din senila släkting
    Inled mig inte i frestelse... (Ge mig länk )
    Det ljuva livet skrev 2008-01-21 20:58:44 följande:
    Himmelbit och Mimmi: Har ni skoj på min bekostnad?!. Aja baja, jag vill vara med och ha skoj åt mig.*antecknar båtfärg*Najs Himmelbit! Visst har det varit ovanligt dåligt med skåp på sistonde?
    JA! Men jag trodde ju att du hade prioriterat oss. Kunde inte drömma om att du inte var där utan istället hade valt att titta på TV Oskyldig
    Ja, väääldigt dåligt med skåp!
  • Himmelbit
    mimmi006 skrev 2008-01-21 21:08:25 följande:
    hehe... www.isabellasmith.dkDet ljuva i livet- sorry, men det är lite sött!
    Jag ska BARA kolla...
    Det ljuva livet skrev 2008-01-21 21:11:29 följande:
    Himmelbit: Jag gick ut till soffan för att kolla läget och på nått vis så slök den tag i mig och höll fast mig.Mimmi: Det e lungt. Lovar att byta till 4påG om det blir så
    Sådana saker händer mig också - fast inte med TV:n utan här, vid datorn!

Just nu svär min sambo långa fula ramsor om ett av mina skåp... Sonen har dragit ut digital-TV-boxen och därmed fått ut Scart-kabeln. Så nu kan inte sambon titta på TV - han når inte att sätta i kabeln.. Axplock från vad han säger: "Hur xxx kan man trycka in en massa saker i ett skåp från 1700-talet bara för att det ska se snyggt ut..." "Hur xxx har du lyckats få in sakerna i skåpet..." osv. Jag kan knappt hålla mig för flabb! *elak*
    Dessutom får han småstötar hela tiden när han grejar, pga att jag var tvungen att plocka isär Scart-kabeln för att få in den i skåpet  - ville ju inte göra hålet på baksidan onödigt stort .
    Så, nu funkar TV:n och sambon är lugn igen!
  • Himmelbit
    lasseliten skrev 2008-01-21 21:19:29 följande:
    Mimma - sorry, ang, stavfelet...var iiinte smått stressad! Ebbe spydde i vasken medan jag plockade i köket.   Tror att han stoppat kattens torrfoder i munnen och att han sen kväljde sig, men vi får se....kanske är det dags för magsjuka även här.
    Hoppas att det "bara" var kattfoder - inte roligt med magsjuka!
  • Himmelbit
    nublu skrev 2008-01-21 21:21:32 följande:
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S19841723 Jag vill byta säng!
    Det får du *snäll*
    Den är jättefin!
    nublu skrev 2008-01-21 21:24:07 följande:
    Jag är sugen på HD-quiltar på rea från Nordhjem. Fast det kanske är dumt. *minns den spräckta Formexbudgeten med fasa*
    Det är du värd! *fortsätter som shoppingstöd"
  • Himmelbit
    Sylt skrev 2008-01-21 21:28:14 följande:
    Haha, gillar att han får stötar för att du bara vill ha ett liiitet hål
    Me to - svårt att hålla sig för skratt där *sadist*
    FruPuffen skrev 2008-01-21 21:29:37 följande:
    God kväll!Här har fyndats gammeldags skolbänk, ni vet en sån där stol och bord sitter ihop, 100 kr !Ska bli vit så klart! Var på Ikea också och köpte vit spjälsäng (får duga tills den perfekta Junon dyker upp eller maken bearbetats tillräckligt för en Sebra ). Det blev ett helvitt spjälskydd därifrån också. Har ändrat mig angående spjälsängslakan, tänkte beställa Himlas blårandig-rutiga istället. Nån som har det?
    Jag lyckades ju också hitta en sådan skolbänk för 100 kr för ett tag sedan - perfekt!
  • Himmelbit
    Det ljuva livet skrev 2008-01-21 21:32:48 följande:
    Himmelbit:. Klart att du inte kan göra hålet för stort!Lasseliten: Håller tummarna att det "bara" var kattmaten. *scrollar upp och ser att jag skrivit nästan exakt som mimmi*
    Nej, det vore ju dumt på skåpet!
    FruPuffen skrev 2008-01-21 21:33:58 följande:
    Himmelbit: Skrattar lite här åt din stackars man ... Tur att han fick på Tv:n igen...
    Jag med...
    nublu skrev 2008-01-21 21:34:28 följande:
    Himmelbit: Kom igen och dela en beställning med mig från Nordhjem! Eller har Isabella schyssta quiltar?
    Oj, här sitter jag och surfar runt bland bloggar intet ont anandes om era planer. Länk??
    mimmi006 skrev 2008-01-21 21:36:37 följande:
    Jag är på! Inte den här vackan bara, måste få lön först !! Himmelbit? Om vi är tre blir det nästan gratis.
    Nordhjem eller Isabella?? *ställer på vad som helst=lättlurad*
    mimmi006 skrev 2008-01-21 21:39:29 följande:
    Stackare! Tänker osökt på Yrrol sketcehn med Achtung...
    Man kan göra så, men det är inte rätt....
  • Himmelbit
    nublu skrev 2008-01-21 22:01:54 följande:
    Himmelbit: www.nordhjem.dkMia: Jag fyndade två örtkrukor från Bruka i fredags. 10 kr st på Ekorrarnas loppis i Tranås.
    Tack, men jag är redan där.. . Googlade - nyfiken och hann inte vänta .
    Men det var väldigt "blommigt" och "pastelligt" där...

Billligt!!!
  • Himmelbit
    mimmi006 skrev 2008-01-21 22:02:12 följande:
    Fin, det är smart att förse sig till nästa år! Himmelbit&Nublu- eller kanske nordfyn... *frestar*
    Nordfyn? Länk?
    nublu skrev 2008-01-21 22:15:57 följande:
    Mia: Härlig skål du köpt f ö. Postade alldeles för tidigt!Himmelbit: Ska vi avslöja fler fyndställen för Mimmi?
    Jag ska guida henne runt på lördag och se till att Tranås köpmän får sig ett uppsving!
  • Himmelbit
    Toola skrev 2008-01-21 22:22:47 följande:
    God Kväll !Var och målade förra veckan, min systerdotter ringde o hade panik om att dom var för få på målaraftonen o frågade om jag hade råd att följa med.å vem kan neka till ett sånt erbjudande även om januarikassan är skral.Tänkte visa upp mitt senaste alster.En snögubbe till sonen blev det - det är ju trots allt vinter än...
    Har du målat den? Gjort den innan eller vad är det för underlag? *nyfiken*
Svar på tråden Vita hem del 6