• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • malins79
    lillafruluva skrev 2007-12-11 09:47:48 följande:
    Det känns så tråkigt! Av någon anledning har jag ingen julkänsla alls, har inte ens tagit fram alla julsaker.(och jag brukar ju ändå se fram emot nästa jul redan på nyår ). Får hoppas att det är en tillfällig vinterbacill som gjort det Tips för mer julkänsla tack!!
    Tänd massa ljus, sätt på julmusik, drick lite glögg och ät nån pepparkaka till.

Jag har inte heller den rätta julkänslan, men den kommer väl
  • Karamellfabriken

Godmorgon alla!

Känner igen det där med utebliven julkänsla men har inget direkt tips på vad man gör åt saken.
    Iår renoverar vi ju och det bidrar ju såklart. Annars tror jag att min julkänsla försvann 1994 då min mormor dog precis före jul. Jag mins när vi satt på sjukhuset och alla adventsljusstakarna lyste i fönstren. Usch vad hemskt det var. Helt ovetande hade jag varit med och pyntat kyrkan med blommor, julkrubba och granar. Veckan efter stod mormors begravning där. Trodde aldrig att jag skulle kunna tycka om julen igen.
    Julen var så mycket min mormor. Hennes mat och klappar.
    Jag gör mitt bästa eftersom vi har barn och jag älskar pyssel men känslan är svår att hitta känner jag.
    Lillafruluva, Kan avsaknaden av julkänsla kanske bero på att din bror sitter i fängelse nu? Jag hoppas att ni får en riktigt mysig jul trots allt!

• lillafruluva
    Karamellfabriken skrev 2007-12-11 10:01:16 följande:
    Godmorgon alla!Känner igen det där med utebliven julkänsla men har inget direkt tips på vad man gör åt saken.Iår renoverar vi ju och det bidrar ju såklart. Annars tror jag att min julkänsla försvann 1994 då min mormor dog precis före jul. Jag mins när vi satt på sjukhuset och alla adventsljusstakarna lyste i fönstren. Usch vad hemskt det var. Helt ovetande hade jag varit med och pyntat kyrkan med blommor, julkrubba och granar. Veckan efter stod mormors begravning där. Trodde aldrig att jag skulle kunna tycka om julen igen.Julen var så mycket min mormor. Hennes mat och klappar.Jag gör mitt bästa eftersom vi har barn och jag älskar pyssel men känslan är svår att hitta känner jag.Lillafruluva, Kan avsaknaden av julkänsla kanske bero på att din bror sitter i fängelse nu? Jag hoppas att ni får en riktigt mysig jul trots allt!
    Åh, jag förstår det där med att du förknippar julen med din mormor på ett både positivt och negativt sätt, tråkigt!
    Har inte ens tänkt på att det kan ha med min bror att göra faktiskt, men det kanske du har rätt i!

Nä, har ju alla barnen hemma idag efter all magsjuka så jag ska nog försöka få det lite mysigt!
    Skönt att man kan skriva om lite allt möjligt här!
    malins79 skrev 2007-12-11 09:57:16 följande:
    Tänd massa ljus, sätt på julmusik, drick lite glögg och ät nån pepparkaka till.Jag har inte heller den rätta julkänslan, men den kommer väl
    Ska göra det, man måste ju för barnens skull om inte annat!
  • Peak
    Himmelbit skrev 2007-12-10 22:04:13 följande:
    Tillbaka igen efter att han gett min sovande son en flaska välling. Skumt - han somnar alltid runt kl 19. Vid den här tiden gnyr han till och vill ha välling. Äter den i sömnen (halvsovandes, öppnar inte ens ögonen). När flaskan är tom vänder han sig åt sidan och gapar - vill ha nappen. Är det detta som kallar att vara curlingförälder?! .Vi hade en massa strul när vi byggde vårt hus. Säljarna lovade till höger och vänster och höll inte hälften. När huset levererades så var det en massa saker som behövde reklameras - bland annat fogen i badrummet. Det var ojämnt och sprucket och deras ansvariga trodde väl att jag var en liten tjej som han kunde skrämma. Så jag fick ta fram bitchen i mig - har nog aldrig tidigare behövt använda ngt sådant - men nu behövdes det verkligen. Insåg att de inte köpte att man var snäll och trevlig - livets hårda skola, kan man kanske kalla det. Det är ju hemskt, men jag har lärt mig att vissa människor endast lyssnar om man sätter hårt mot hårt...
    Japp, det är samma här!! Min sambo är alldeles för snäll och kan inte säga ifrån, men det kan jag!! Jag fick skälla på husförsäljaren, entreprenören och elgubben!! Så jag får bli osams med alla!! Lite trist men det enda som verkar hjälpa! Jag försökte verkligen vara trevlig i början, men det funkade inte när man blir tokarg går det! Hemskt men sant! Vi fick 20.000 i ersättning för att jag tog i med hårdhandskarna för förseningar säljaren åstakommit!
  • Enji
    juliah skrev 2007-12-11 07:34:31 följande:
    Tack enji!Hur mår du, allt väl?
    Tack, det är bara fint. Helt tyst i huset nu när jag lämnat Elias på dagis och lillan vilar. Ibland känns det nästan mer stressande när han är på dagis än hemma. Man tycker man ska vara duktig och hinna med en massa då.
    Funderade på att sticka förbi Blå Elefant.. har aldrig varit där. Se om man kan få med en eller två julklappar hem
  • juliah

Karamell, åå jag förstår Ledsen saknaden gör så ont.

lillafruluva, musik kommer du nog långt med!

Enji så skönt, sov! Skulle jag ha gjort Skrattande Jag får aldrig chansen att vila...så gör det åt mig hihi.

• MiaMariah
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-11 08:09:58 följande:
    Godmorgon!Idag är jag extra glad att vi inte har VKS, äldste sonen vaknade nämligen igårkväll och mådde illa. Tack och lov blev det inget! *kanske har att göra med att jag bad upprepade gånger till han där uppe att vi ska slippa den* Min syster och hennes familj kommer ju från Usa på fredag och ska bo hos oss i två veckor och jag vill helst slippa smitta dem.Har inte hunnit mer än skumma ikapp, tillbringade gårdags kvällen med att måla mitt skåp och pyssla en kompis till Juilahs strut.Juliah: Det var nästan lite skönt att repotaget inte var mer, så slappa jag blir så avundsjuk. Ni var jättefina och hemmet lika underbart som vanligt ( bara att man knappt såg nått på pyttebilderna)Danstina: Välkommen!Mia, vännen! Inte skrämmer du mig!
    Så skönt att jag inte skrämdes Skrattande Vad mysigt att din syster m fam kommer! Vad ska ni hitta på? Liseberg?
    Sylt skrev 2007-12-11 09:25:37 följande:
    Lite jul-veranda-bilder i bloggen!
    Ååå vad vackert!
  • MiaMariah

Vill ni se bilder på mitt älskade zinkhus..?

• lillafruluva

Juliah- sitter med julmusik nu!!

Barnen har bio inne i dotterns rum

Usch, min kusin åkte in till akuten med aaalldeles för tidig vattenavgång och sammandragningar för ett par timmar sen. Hon är i vecka 22 och har haft sammandragningar innan!! Allt händer alla samtidigt!

Svar på tråden Vita hem del 6