• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Grodan Soda
    mimmi006 skrev 2007-12-10 22:40:30 följande:
    Spännande med nytt hus! Klart att du är välkommen, ska genast kolla om du har några roliga bilder
    Bilder? Ska absolut lägga in några!
  • juliah
    Knyttis!

Men åå, jag tipsade ju om soffan för flera dagar sedan, såå synd att du missade det.
    Men vet du vad du skulle kunna göra, ring Hemboden på Värmdö och kolla om de har, har de en inne så försöker du pruta! Kolla med butiken I tid och rum i Ektorp, har de en inne så är det samma sak, pruta! Butiker brukar vara generösa med de ex som finns kvar i butikerna.

Min soffa blev nedsatt med 20%.
  • juliah

Hinner inte läsa ikapp allt men alabaster, snart får ni se tvättstugan. Ska få upp hyllor, införskaffa några fina tvättkorgar, senså!

• Enji

Gomorron
    juliah -> köpte Aftonbladet igår. Jättefina bilder i reportaget. Men jag får hålla med dig att dina egna bilder är minst lika fina om inte finare
    Lycka till inför morgondagen!

• Sylt
    lasseliten skrev 2007-12-10 23:23:53 följande:
    Nu känner jag mig helt lost! Vi har ett vitputsat hus från 1928. Planen är att bygga in den sunkiga verandan till en "punschveranda". Dels vill vi få in ljuset men vi vill också få en större hall. Nu till delen där jag är lost... Kan man låta utbyggnaden ha träfasad...eller "skär" det sig? Det finns en balkong över verandan och där har vi tänkt att ha träräcke...Förstår att ni säkert sover nu...Men ni kan väl hjälpa mig imorgon! Please...
    Tjena o godmorgon!
    Vi har ett rött tegelhus med vit veranda (trä). Grunden är puts/gjuten på både hus o veranda (skall målas svart till våren). Putsad trappa (svart) med terass med vitt träräcke.Låter förvirrat.....
  • Det ljuva livet

Godmorgon!

Idag är jag extra glad att vi inte har VKS, äldste sonen vaknade nämligen igårkväll och mådde illa. Tack och lov blev det inget! *kanske har att göra med att jag bad upprepade gånger till han där uppe att vi ska slippa den* Min syster och hennes familj kommer ju från Usa på fredag och ska bo hos oss i två veckor och jag vill helst slippa smitta dem.

Har inte hunnit mer än skumma ikapp, tillbringade gårdags kvällen med att måla mitt skåp och pyssla en kompis till Juilahs strut.

Juliah: Det var nästan lite skönt att repotaget inte var mer, så slappa jag blir så avundsjuk . Ni var jättefina och hemmet lika underbart som vanligt ( bara att man knappt såg nått på pyttebilderna )

Danstina: Välkommen !

Mia, vännen! Inte skrämmer du mig !

• juliah

vsm, tack snälla! Jag ska terra er med stora bilder häs iställetSkrattande

Åå så härligt att din syster kommer, har du gjort en stooor beställning?

Svar på tråden Vita hem del 6