• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Mufflon
    MiaMariah skrev 2007-12-11 19:55:07 följande:
    Och innan ni frågar - JA, det är en röd julstjärna i bakgrunden (Kajsa - det sket sig om du minns vår konversation) - fick den idag av Bostadsbolaget. Men det märks att vi har flyttat till ett bättre område - där vi bodde förut var den hälften så liten och då fick vi hämta den själva. Nu ringde de på dörren!Nåå - vad tycker ni om min söta tomte - jag och mamma var i en butik i deras stad för några dagar sen och då satt just denna tomte lite här och där i butiken så jag skojade med mamma och sa att egentligen borde jag köpa honom eftersom han följer efter mig hela tiden. Och vad satt inte inne på Iems på hyllan när jag skulle köpa Matteusfatet tror ni..? Så nu fick han följa med mig hem
    Klart han skulle med hem! En riktig liten raring

Och ett vackert fat oxå!!

Jag blir så sugen på o få ställa in granen oxå men det går juh inte än, då finns det väll inte ett barr kvar på julafton
  • Gullfina
    MiaMariah skrev 2007-12-11 19:55:07 följande:
    Och innan ni frågar - JA, det är en röd julstjärna i bakgrunden (Kajsa - det sket sig om du minns vår konversation) - fick den idag av Bostadsbolaget. Men det märks att vi har flyttat till ett bättre område - där vi bodde förut var den hälften så liten och då fick vi hämta den själva. Nu ringde de på dörren!Nåå - vad tycker ni om min söta tomte - jag och mamma var i en butik i deras stad för några dagar sen och då satt just denna tomte lite här och där i butiken så jag skojade med mamma och sa att egentligen borde jag köpa honom eftersom han följer efter mig hela tiden. Och vad satt inte inne på Iems på hyllan när jag skulle köpa Matteusfatet tror ni..? Så nu fick han följa med mig hem
    Liten gosig en som man vill nypa i näsan.
  • gemelli

Ni som har riktig gran, när tar ni in den?

Vi brukar ta in den och klä den dagen innan jul. Men iår vill jag ha den tidigare, tycker man har den så kort tid annars.

• mimmi006
    gemelli skrev 2007-12-11 20:04:45 följande:
    Ni som har riktig gran, när tar ni in den?Vi brukar ta in den och klä den dagen innan jul. Men iår vill jag ha den tidigare, tycker man har den så kort tid annars.
    Dagen före julafton... tycker ocks å det är rätt segt, om vi kostar på oss en kungsgran kan den få komma in tidigare! De andra barrar rätt mycket efter ett tag, om man har osis...
  • Lynn84

Hej på er!

Vill också gnälla lite....

Foglossning, värkande rygg och dåligt humör går INTE ihop!

Idag har jag försökt baka lussekatter för första gången i mitt liv...tror jag.
    De blev INTE fina! Mycket bra recept...men en påse saffran till hade inte skadat.
    Det där JÄVLA lusse katterna ser ut som nått en fyllegubbe har försökt baka!

Sen så har jag en son som verkar fått i sig något sorts "vägrar-lyssna-ska-göra-tvärt-emot-piller".

Ibland önskar jag verkligen att jag hade lätt för att gråta. Gråta när man verkligen behöver det och inte för att man tittar på Idol!

Ingen som kan ge mig lite styrka...kanske t om några tårar så jag kan få ur mig all ilska, frustration och besvikelse....det senare är över att pengar kan ta slut så snabbt och alla julklappar inte är inhandlade. För att man behöver massa nya kläder till hela familjen och det kostar massa pengar så man måste stå och svettas i kassan när man ska betala.

Vi ska även ha visning av lägenheten här på torsdag kväll...och i ärlighetens namn skulle jag behöva vara ledig hela dagen i morgon för att hinna röja, tvätta nya sängkläderna, piffa och få det helt ooootroligt fint till halv sex på torsdag kväll.
    Jag hinner inte vara på alla ställen samtidigt - tyvärr. Precis som Bea säger.
    Man försummar barnen för att hinna med vardagsbestyr - laga mat, städa osv...endå ser det ut som bomben här jämt! *snörvel*
    Tänk om man endå vore hemma fru på 50-talet!!! Faktiskt!!! Barnen blev väluppfostrade, mamman hade tid, riktig hemlagad mat fanns, fint skinande hem! Helt annan mentalitet! Och ORK!

Nu har jag väl tjatat sönder er...fast jag skulle kunna skriva ännu mer.

Styrkekramar till dig Bea från mig!

~Mamma till Colin, snart 3! och bebis i magen~ :0)
  • MiaMariah
    LinaoMatilda skrev 2007-12-11 19:59:00 följande:
    Vilken söt tomte! Klart den skulle med dig. Och fatet är jättefint!
    hihi, visst är han! tack!
    lillafruluva skrev 2007-12-11 19:59:38 följande:
    Hihi, så söt med sin näsa och skägget! Och fin grå färg som går bra med vitt, viktigt Jag har faktiskt fått lite inspiration så jag möblerade om i köket!! Nu kan jag sitta och dricka te och smygtitta på grannarna bakom gardinen
    tack! visst är det viktigt! du får visa ommöbleringen!
    malins79 skrev 2007-12-11 19:59:49 följande:
    MiaMaria, söt tomte.
    tack!
    Mufflon skrev 2007-12-11 20:02:13 följande:
    Klart han skulle med hem! En riktig liten raring Och ett vackert fat oxå!! Jag blir så sugen på o få ställa in granen oxå men det går juh inte än, då finns det väll inte ett barr kvar på julafton
    ja, nu kunde jag ju inte vara så grym att han skulle bli nekad ytterligare en gång till.. Skrattande
    Gullfina skrev 2007-12-11 20:02:18 följande:
    Liten gosig en som man vill nypa i näsan.
    Skrattande
  • MiaMariah
    mimmi006 skrev 2007-12-11 20:07:33 följande:
    Just det! Jag visar Hugos bokstäver i bloggen om det är nån som orkar se mer pyssel...  mimmi-magnolia.blogspot.com/
    kanonfina ju!
    Lynn84 skrev 2007-12-11 20:08:03 följande:
    Hej på er!Vill också gnälla lite....Foglossning, värkande rygg och dåligt humör går INTE ihop!Idag har jag försökt baka lussekatter för första gången i mitt liv...tror jag.De blev INTE fina! Mycket bra recept...men en påse saffran till hade inte skadat.Det där JÄVLA lusse katterna ser ut som nått en fyllegubbe har försökt baka!Sen så har jag en son som verkar fått i sig något sorts "vägrar-lyssna-ska-göra-tvärt-emot-piller". Ibland önskar jag verkligen att jag hade lätt för att gråta. Gråta när man verkligen behöver det och inte för att man tittar på Idol! Ingen som kan ge mig lite styrka...kanske t om några tårar så jag kan få ur mig all ilska, frustration och besvikelse....det senare är över att pengar kan ta slut så snabbt och alla julklappar inte är inhandlade. För att man behöver massa nya kläder till hela familjen och det kostar massa pengar så man måste stå och svettas i kassan när man ska betala.Vi ska även ha visning av lägenheten här på torsdag kväll...och i ärlighetens namn skulle jag behöva vara ledig hela dagen i morgon för att hinna röja, tvätta nya sängkläderna, piffa och få det helt ooootroligt fint till halv sex på torsdag kväll.Jag hinner inte vara på alla ställen samtidigt - tyvärr. Precis som Bea säger. Man försummar barnen för att hinna med vardagsbestyr - laga mat, städa osv...endå ser det ut som bomben här jämt! *snörvel*Tänk om man endå vore hemma fru på 50-talet!!! Faktiskt!!! Barnen blev väluppfostrade, mamman hade tid, riktig hemlagad mat fanns, fint skinande hem! Helt annan mentalitet! Och ORK!Nu har jag väl tjatat sönder er...fast jag skulle kunna skriva ännu mer.Styrkekramar till dig Bea från mig!
    usch, lider verkligen med dig.. skickar en bamsekram som kanske inte kan hjälpa dig imorgon men kanske lindrar lite..
Svar på tråden Vita hem del 6