• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • JeaJea
    gemelli skrev 2007-12-11 21:31:13 följande:
    Och jag bombar er med frågor ikväll Vad ska man säga till släktingar att dom kan köpa till en 6 veckors bebis i julklapp? Jag har ingen aning, känns som man har allt och säger man inget sååå fårman bara skit...
    Presentkort så man får det man vill ha och verkligen behöver.

Fast jag är inte rätt person att ge råd, lyckas inte få min mamma att ge oss det vi vill ha. Hon köper alltid en massa onödigt skit. Trots att hon ringer och frågar så fort hon är inne i en affär och jag svarar så köper hon andra saker ändå.

Nu sa jag uttryckligen att jag hade hittat rätt gitarr till Axel (den blåprickiga) och då säger hon Nää jag har hittat en som ser ut som en riktig, den SKA jag köpa. jaha...
  • FruPuffen

God kväll på er!! Här ser ni bilder på vårt pysslande i matrummet de senaste kvällarna. Vitmålad vägg, omklädd soffa, granrisklädd stjärna. Soffan ska nog få bli vit senare, den är nu svagt grå, men jag orkar/hinner nog inte måla den före jul. Väggen ska egentligen ha råspont, men det får också bli efter jul.
    Nu ska jag läsa i kapp lite...
  • gemelli
    JeaJea skrev 2007-12-11 21:40:44 följande:
    man kan byta bebissaker utan kvitto
    Hahahaah ja veeeet. Kläderna vi fick av just svärmor när Vide föddes, byttes direkt utan kvitto Generad
  • lillafruluva
    Och jag bombar er med frågor ikväll Vad ska man säga till släktingar att dom kan köpa till en 6 veckors bebis i julklapp? Jag har ingen aning, känns som man har allt och säger man inget sååå fårman bara skit...
    Presentkort?? Blöjpaket och annat som går åt??
  • gemelli
    FruPuffen skrev 2007-12-11 21:41:43 följande:
    God kväll på er!! Här ser ni bilder på vårt pysslande i matrummet de senaste kvällarna. Vitmålad vägg, omklädd soffa, granrisklädd stjärna. Soffan ska nog få bli vit senare, den är nu svagt grå, men jag orkar/hinner nog inte måla den före jul. Väggen ska egentligen ha råspont, men det får också bli efter jul.Nu ska jag läsa i kapp lite...
    Ååååååå vad fiiint!
  • lillafruluva
    gemelli skrev 2007-12-11 21:42:19 följande:
    Hahahaah ja veeeet. Kläderna vi fick av just svärmor när Vide föddes, byttes direkt utan kvitto
    Eller helt enkelt pengar att sätta in på ett sparkonto åt honom...en bra start i livet!
  • gemelli
    lillafruluva skrev 2007-12-11 21:43:51 följande:
    Eller helt enkelt pengar att sätta in på ett sparkonto åt honom...en bra start i livet!
    Kan man säga det till svärmor? Fundersam

Men är man helknasig om man önskar sig en Tripp Trapp matstol när han bara är 6 veckor gammal?
  • FruPuffen
    Åh jag skulle önska fina leksaker ! Iofs är vi i färd med att inreda killarnas sovrum snart så jag vill ha sånt som är fint att ha framme därinnne. Har önskat nästan bara det till Viggos dop nu på lördag. Mycket från Maileg (trumslagarna o trumman + kaniner) och Sebra (virkade bilar, apan). Kläder kan man alltid också önska... Jag har en blogg om pojkarna också och eftersom de flesta släktingar läser där så skrev jag önskelistan där med lite länkar till nätshopping .
Svar på tråden Vita hem del 6