• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • brummelisa72

Fru puffen javisst var det den adressen så tack för hjälpen.

• eminabilic

hej hej

fru puss får jag med?? behöver all insp som går o få!!

Kramar på er alla!
  • eminabilic

hehe ska stå fru puffen

Kramar på er alla!
  • Beatrize74

Fru Puffen - wow..vad fint och inbjudande det blir direkt med lite grönt. Tycker soffan var fin som den var faktiskt, även fast vitt förstås aldrig är fel.

Lynn - åhhh...kramas tillbaka. Tänk att man har så ont om tid hela tiden. Ändå är barnen viktigast, egentligen. Ibland tänker jag att det inte vore så dumt att bo i storhushåll. Att ha mamma och pappa boendes hemma och syskonen och deras fruar/makar. Barnvakt, matlagning, städning och renovering skulle alterneras.
    Och så i nästa stund tänker man...neeeeeej....aldrig i livet att man varken vill det eller skulle fixa det. Men ändå...tänk hur det var förr när man bodde i långhus och det alltid fanns folk omkring en.

...

Tack tjejer för era rara kommentarer om min orkeslöshet. Vet ni...man får jäkla mycket energi av att få gnälla lite.

Jag slog mig ner i soffan som ni sade och tittade på "Äntligen hemma". (Härligt att se Nacka byggnadsvård och det första och andra piffade badrummet var jättefint.)
    Jag återfick lite energi och lagom efter halva programmet så började jag dammsuga, plocka och dona. Jag har flyttat runt möblerna i vardagsrummet. Jag blev ganska nöjd, men maken känner sig inte lika nöjd. Vi låter dem stå så och så får vi se sedan. Skulle ha tagit kort och visat er tänkte jag och också höra vad ni tycker om placeringen av sofforna och fåtöljen och fotpallen, men batterierna dog i kameran.

Nu är det i alla fall lagom piffat tills svärisarna kommer imorgon. Jag vet redan att svärmors första kommentar är "Vitt? Men det är ju inte praktiskt!!??" Det är svärmors ledord i inredning - praktiskt. Och jag tycker alltid som mest om det som INTE är praktiskt. Näe...dammsamlande, smutsutsatt, skrymmande, svårtvättat och otympligt ska det vara!

(Och maken plockade ur diskmaskinen och plockade i den och hängde upp badkläderna) Plus att han förstås gjort mycket mer ikväll. Han kan han...allt som oftast.

Nu är det sovdags. En lång dag imorgon som avslutas med vinprovning - och jag står för vininköpet. (Har inte hunnit köpa än heller...)

Sussa sött...kram

• Himmelbit

Godkväll!

Mitt enda bidrag ikväll blir bilder på vita rosor. Vi har ju kommit fram till att tråden behöver fler bilder, men jag hade inga fina med jultema. Men vitt går väl alltid hem

eminabilic: Ett tips - kolla här: www.familjeliv.se/Forum-11-240/m27731498.html
    En massa länkar till underbara bloggar där du kan hitta inspiration.

Ha en toppenkväll och godnatt allihopa!!

• eminabilic

tack  himmelbit.. du är den första som hjälper mig

Kramar på er alla!
  • eminabilic

varför är man oinbjuden överallt??

kan ja inte få kika lite??

Kramar på er alla!
Svar på tråden Vita hem del 6