• Sånglärkan

Manglar ni??

Vi diskuterar just mangling! Jag har bott i lägenhet och haft tillgång till mangel med mina andra barn. Nu bor vi i hus och jag har förvärvat en begagnad mangel til framtida tygblöjor.

Min nyfikna fråga är: Manglar ni era lakan eller är det en utdöende konst i Sverige?? Tanten i elaffären såg nämligen lite undrande ut då jag hörde mig för vad en ny mangel kostade... ("Ja... vi har väl någon prislista någon stans...)

• Svar på tråden Manglar ni??
  • LyckaJones

jag har börjat mangla mer och mer sen jag började jobba i hemtjänsten..
    då står man ju och manlgar andras grejer och ser vad fint det blir!
    allt tar mindre plats i skåpen oxå!
    men det händer långt ifrån varje gång!!!

• Anova

Jag manglar lakan, dukar och vissa handukar (inte frotté).
    Men tror som du att det är en utdöende konst, våra mammor/pappor var ju mer flitiga med mangeln än vad vi är.
    Min svärmor är mangelgalen, hon manglar allt, t-shirts och andra tunna tröjor stryker hon aldrig, hon manglar dem.

• JohPet

Nej, jag manglar inte (gjorde det innan jag började jobba)

• Sånglärkan

Äger ni egna manglar då eller är det bostadsföretagets?

Min bror undrar också om era män manglar??

• Katten79

Åhh vad jag saknar mangeln *s* Innan vi flyttade så hade vi en mangel i tvättstugan.. Men nu så finns det ingen =( För den skulle iaf inte få plats... Istället så är det en mojäng på väggen som man kan ha till när man ska vika lakan o sånt..

• MosterMaggi

Tyvärr inte. Vi har en stenmangel i huset (bor i brf) som ju egentligen är toppen. Nån modern har det hittills inte blivit, årsmötet tycker alltid att det är för dyrt. Men jag har a) glömt hur man använder stenmangeln från 40-talet och b) i mitt förra hus lyckats göra det man inte "får", dvs inte vara snabb nog (eller vad man ska vara) med trärullarna så stenskivorna tippade ner på varann. Flera gånger dessutom. Pinsamt värre!

• Upptagen

Hu, jag är livrädd för manglar! Håller mig så långt ifrån dem jag bara kan, tror jag ska fastna med armen eller något annat typiskt mig.

Stryker gör jag knappt heller... *lat*

• Poena

Håller med Tussilago Jag har också en tendens att fastna i saker

Nå jag stryker knappt ens så varför skulle jag då ge mig på mangling

• Pix

När vi bodde i "vanligt" hyreshus så manglade jag. Nu har jag ikke manglat på flera år...

• SNULTRAN

Manglar aldrig,tidsslöseri!

Svar på tråden Manglar ni??