• Sånglärkan

Manglar ni??

Vi diskuterar just mangling! Jag har bott i lägenhet och haft tillgång till mangel med mina andra barn. Nu bor vi i hus och jag har förvärvat en begagnad mangel til framtida tygblöjor.

Min nyfikna fråga är: Manglar ni era lakan eller är det en utdöende konst i Sverige?? Tanten i elaffären såg nämligen lite undrande ut då jag hörde mig för vad en ny mangel kostade... ("Ja... vi har väl någon prislista någon stans...)

• Svar på tråden Manglar ni??
  • Iorboy

Jag bara älskar att mangla,det är så underbart att lägga sig i nymanglade sängkläder.
    Då får jag vara gammalmodig men det är värt varje minut det tar att mangla.

• Shoegal

Mangla? Jag stryker knappt!

Nej, men visst är det härligt att lägga sig i en säng med nytvättade och manglade sängkläder. Tyvärr har jag inte riktigt tid och är inte så förtjust i hushållsarbete. Men det är ganska härligt att lägga sig i en säng med nytvättade och omanglade sängkläder också

• Åsa

MosterMaggi: Jag har också lyckats få stenvalsen (eller vad det heter) att ramla ner när jag försökt använda stenmangel (skäms). Har även i nuvarande hyreshus tillgång till stenmangel men aldrig använt den. Det finns en liten elektrisk mangel men jag använder den egentligen bara när jag är inne i flyktbeteende från skolarbete etc

Shoegal: Jag stryker inte alls, om något så är det manglar jag gör.
    Men det är sällan, som sagt. För att det ska bli något större resultat i vår mangel måste man mangla det ganska vått. Mangeln står i ett eget utrymme. D v s först till mangelrummet med tvätten. Sedan tillbaka till torkrummet. Ingen hit.

• utlandssvenska

nej manglar inte

• Gwendolyn

Japp, manglar både lakan och handdukar. Det finns inget frächare än att lägga sig i en nybäddad säng med manglade lakan.

• Monstermoster

Här manglas det inte och strykjärnet kommer bara fram ur skamvrån när någon av oss ska ha skjorta på sig till fest.

• Sånglärkan

Jaha... men nu undrar vi (vi har nu blivit tre mangelintrsserade stående framför datorn, riktig partykväll för småbarnsföräldrar...) VAD ÄR EN STENMANGEL???

Sedan lyfter brorsan igen frågan: finns det män som manglar? Någon??

• Åsa

För tillfället ligger nu bild på "vår" stenmangel i mitt bildgalleri. (Jag har aldrig vågat mig på den.)

Svar på tråden Manglar ni??