• Kalle Karls mamma

Min son är en EMO

Min son en EMO

vad i hela världen är en emo han undade om han fick färga sitt hår svart inte bara svart uten KORPSVART med en speciell halv lugg och köpa ett nitbälte.

Hjälp ska han använda kajal nu oxo  Min lilla 14åring HJÄLP
    Nån mer so har ett EMO barn

Den som lever utan dårskap, är inte så klok som han tror.
  • Svar på tråden Min son är en EMO
  • miss Y

ah! den underbara tonårstiden då alla ska testa sin identitet och hitta en roll. jag har ingen erfarenhet mer än min egen men jag tror du får försöka acceptera de saker som inte skadar honom. att färga håret svart och kanske köra ngt varv med kajalen är inget att oroa sig för. började du förbjuda finns risken att han gör det ändå å ni tappar kontakten att kunna prata med varandra och ha en kommunikation kring vad som händer...

bara för att han gör detta innebär inte att han kommer hamna snett på ngt sätt. jag är lite osäker på vad en emo är... men jag har för mig det rör en viss kläd- & musikstil. googla lite vettja!!

• Kalle Karls mamma

Miss Y ja jag får acceptera att han inte är min lille kille längre utan min stora kille nu som vill vidga sina vyer och det finns ju värre saker än kajal och svart hår.

• miss Y

bra inställning mamsen!!
    genom att acceptera saker som inte skadar, kan ni bygga på en kommunikation som gör att du kan märka om farligare saker börja komma in i hans liv så som tobak å alkohol. det är tyvärr sånt som börjar bli påtagligt i tonåren...

• mjuffpuff

alla som är emo är inte hämska ! om man bara gillar utseendet på det är det ju lugnt, är värre om han börjar kutta (försvenskat, menar "skära") sig, då är det inte lika roligt.. men om han bara är 14 är det nog ingen risk, han kanske har sett många som går klädda så och tyckt det varit snyggt , inte säkert han blir emo, finns gotare och annat med.. emo är väldigt dystra tror jag, men man kan se emo ut utan att vara det helt.. och kajal på kille ska du verkligen inte oroa dig om! kajal fixar till "emo/gotar/punkar/vad det nu är -looken"

mer kan jag inte, men googla du på !

• blonde redhead

EMO kids är ju en bra sak att vara!!
    Hade mina barn blivit så så hade jag bara uppmuntrat!

• blonde redhead
    mjuffpuff skrev 2007-11-10 09:19:21 följande:
    alla som är emo är inte hämska ! om man bara gillar utseendet på det är det ju lugnt, är värre om han börjar kutta (försvenskat, menar "skära") sig, då är det inte lika roligt.. men om han bara är 14 är det nog ingen risk, han kanske har sett många som går klädda så och tyckt det varit snyggt , inte säkert han blir emo, finns gotare och annat med.. emo är väldigt dystra tror jag, men man kan se emo ut utan att vara det helt.. och kajal på kille ska du verkligen inte oroa dig om! kajal fixar till "emo/gotar/punkar/vad det nu är -looken"mer kan jag inte, men googla du på !
    Nej EMO är inte så dystra, dom gillar musik bara och är allmänt trevliga!
  • Kalle Karls mamma

mjuffpuff ja han har en kompis som är emo och han lyssnar på emo musik Där e jag nog boven i dramat det är nog jag som har introducerat musiken för honom jag tycler en del är riktigt bra  

• miss Y

blonde redhead:
    du verkar veta lite mer om stilen, kan du inte berätta för oss oinvigda???

• Kalle Karls mamma
    blonde redhead

Emo kids?? förklara för mej finns det olika kategorier inom emo 
  • blonde redhead

Nej alltså det finns inte olika "katogorier". EMO handlar om musik, och bra musik

Svar på tråden Min son är en EMO