• Kalle Karls mamma

Min son är en EMO

Min son en EMO

vad i hela världen är en emo han undade om han fick färga sitt hår svart inte bara svart uten KORPSVART med en speciell halv lugg och köpa ett nitbälte.

Hjälp ska han använda kajal nu oxo  Min lilla 14åring HJÄLP
    Nån mer so har ett EMO barn

Den som lever utan dårskap, är inte så klok som han tror.
  • Svar på tråden Min son är en EMO
  • Bevabus

protest. ALLA är inte det nu för tiden ;)

Bonanza skrev 2007-11-10 18:01:21 följande:
    Klart killen är Emo, det är väl alla ungar nuförtiden? Som någon sa bara: ha koll på att han inte blir frestad att hänga på skärarkulturen som många emoungar håller på med. Även den mest välmående medelklassungen kan få för sig att hen hatar allt när det är trendigt att tycka så. Det finns ju något citat om kulturen:"I wish my lawn was emo so it could cut itself"
  • tröttmor
    Klart killen är Emo, det är väl alla ungar nuförtiden? Som någon sa bara: ha koll på att han inte blir frestad att hänga på skärarkulturen som många emoungar håller på med. Även den mest välmående medelklassungen kan få för sig att hen hatar allt när det är trendigt att tycka så. Det finns ju något citat om kulturen:"I wish my lawn was emo so it could cut itself"
    Kan du översätta det åt en gammal mossig morsa?
  • enmi

Det är en klädstil och musiksmak. Han tycker säkert själv att han är jättecool :) Låt det bara och hjälp honom utrycka sina känslor genom klädstilen. Det är väl inget att oroa sig för? Håll utkik efter andra vanringstecken i personligheten dock, ifall han är deppig eller osocial eller destruktiv på andra sätt. Om han inte har några psykiska problem så finns det ingen anledning att oroa sig för klädstilen. När jag var 14 ville jag vara punkare och färgade håret och klädde mig i kortkort kjol och nätstrumpor och kände mig jättecool. Det var super-viktigt för min personliga utveckling fastän jag var lite nördig :P

• Bevabus

Jag irriterar mig på att TS skriver att han är "EN emo"...:P som någon nämnde där uppe så visar ju det litegrann hur lite de flesta vuxna vet om just den här personlighetstypen ändå...
    Lite synd. Faktiskt

• homemade

Hjäälp hur ser detta ut? Här har kidsen backslick halvlångt, Gant skjorta och Dior skor.

• AlexandraK
    homemade skrev 2007-11-25 00:41:03 följande:
    Hjäälp hur ser detta ut? Här har kidsen backslick halvlångt, Gant skjorta och Dior skor.
    GAAAAAH. Helt galet!
  • så mycket bättre

Vilket oerhört onödigt inlägg. Tänk på att det kanske finns människor här som antingen har problem själv eller har barn som har det. VÄldigt okänsligt och som sagt, totalt onödigt. Vad får du ut av inlägget? Jag förstår inte?

• tröttmor

Fortfarande ingen som kan översätta detta?

"I wish my lawn was emo so it could cut itself"

Svar på tråden Min son är en EMO