• Kalle Karls mamma

Min son är en EMO

Min son en EMO

vad i hela världen är en emo han undade om han fick färga sitt hår svart inte bara svart uten KORPSVART med en speciell halv lugg och köpa ett nitbälte.

Hjälp ska han använda kajal nu oxo  Min lilla 14åring HJÄLP
    Nån mer so har ett EMO barn

Den som lever utan dårskap, är inte så klok som han tror.
  • Svar på tråden Min son är en EMO
  • små fötter
    tröttmor skrev 2007-11-27 23:00:36 följande:
    Fortfarande ingen som kan översätta detta?"I wish my lawn was emo so it could cut itself"
    "Jag önskar att min gräsmatta var emo så den kunde skära (klippa) sig själv"
    Två älsklingar i min mage - tre änglar i himlen
  • Pepa

jag har tydligen men vet inte vad det är...

**Mamma till Rebecca, Sara och Matteus och Alvin**
  • 1malle

Min son kom o sa att han skulle bli EMO, det var nog för att få en starka reaktion från mig.. Jag i min tur kontrade med " VAD E EN EMO?"... sen var diskussionen över o han har än i dag inte utvecklats till något annat än mammas lille plutt ( 15 år, 190 lång)

Alla goda ting är 3
  • Frantic

Va? TYcker du att det är bra att han inte vågade pröva en annan kläd/hår/musik-stil utan föll tillbaka i att vara "mammas lille plutt"?? Hur länge skall han låta bli att utvecklas och fortsätta vara "mammas lille plutt"? Tills han fyller 30?

1malle skrev 2007-12-10 10:07:38 följande:
    Min son kom o sa att han skulle bli EMO, det var nog för att få en starka reaktion från mig.. Jag i min tur kontrade med " VAD E EN EMO?"... sen var diskussionen över o han har än i dag inte utvecklats till något annat än mammas lille plutt ( 15 år, 190 lång)
  • TrailerTrash

Min son är ravare nu   Tycker det tillhör tonåren att testa sig fram med olika stilar

one people, one nation, one destiny
  • Frantic

Absolut, jag håller med helt. Jag menar hallå, hår och smink är väl inte hela världen. antingen kommer man på efter några år att man vill se mer "normal" ut eller så har man verkligen hittat snin grej. Alldeles oavsett så tycker jag att det är sunt att tonåringar prövar vem de är, prövar att tillhöra en annan "flock" än mamsen, och att testa att bryta lite mot mammas normer.

TrailerTrash skrev 2007-12-10 11:18:03 följande:
    Min son är ravare nu  Tycker det tillhör tonåren att testa sig fram med olika stilar
  • Ällvira

Hej, min dotter som är 15 år var emo i våras. Sedan dess har hon hunnit byta klädstil/stil ett antal ggr och jag vet aldrig vad det är som är "inne" just nu

TS Lugn det går över! Det är en period då de letar identitet. Vissa gör det mer utpräglat än andra.

• Pshevil

Men ärligt talat har föräldrar verkligen så lite koll på ungdomskulturen och musikkulturen idag att man inte ens vet vad Emo är? Skrämmande! Visa lite intresse för ungdomarna och fråga isf. 

I wanna be like water if I can, 'cause water doesn't give a damn
  • thesmokejumper

min bror är emo, det är en livsstil och man lyssnar på en viss musik. Det är mkt fördomar att man skulle skära sig själv! Men det är såklart bara fördomar!!
    Såhär stod det på wikipedia:

Den ursprungliga grunden till emon uppstod under den så kallade Revolution Summer 1985 i Washington DC, där några av de tongivande gestalterna i den lokala punkrock- och hardcorescenen hade tröttnat på den musikaliska likformighet och det våld som plågade många av konserterna. På jakt efter nya musikaliska uttryck utvecklades en ny form av emotionell hardcore, emocore. De band som medverkade vid Revolution Summer och fortsatte i dess fotspår var bl.a. Rites of Spring, Beefeater, Embrace, Three, Gray Matter, Soulside, Ignition, Marginal Man, Fire Party, Rain, Shudder to Think och The Hated. Till skillnad från den traditionella hardcoren handlade emocorens texter mer om känslor än politik, vilket vissa hardcorepuritaner närmast betraktade som navelskådande. Musikaliskt sett var låtarna mer melodiska och komplexa, men hade kvar mycket av energin och intensiteten från hardcoren.

Ett par år senare började man fokusera mer på "emo"-elementet inom emorcoren. Den utveckling introducerades av The Hated, men slog verkligen igenom när Moss Icon tog det ett steg längre med sitt invecklade och arpeggierande gitarrspel tillsammans med en sång som bygger upp till skrik vid låtarnas klimax.

Grundstenen i emo är det emotionella perspektivet på musiken. Bakom varje trumslag, bakom varje riff ska det ligga känslor, som inte nödvändigtvis behöver vara negativa. Sången är skrikig, ibland viskande, men alltid väldigt emotionell. Skriken är inte ilskna, utan innerliga och desperata. Gitarrspelet brukar växla mellan vråldistade femackords-drivna riff och lugna odistade partier med melodiösa, långsamma gitarrslingor.

• Midwinter
    Pshevil skrev 2007-12-10 11:33:13 följande:
    Men ärligt talat har föräldrar verkligen så lite koll på ungdomskulturen och musikkulturen idag att man inte ens vet vad Emo är? Skrämmande! Visa lite intresse för ungdomarna och fråga isf. 
    jag e nyss fyllda 24 o visste inte vad emo var förrän jag läste tråden
  • heavymetal2

Herregud,lite smink och färg i håret är väl ändå inget att oroa sig för...Värre med ungdomar som börjat supa och kanske blir kriminella....Jag är själv mamma till en tonåring och eftersom jag själv aldrig lagt hårdrocksstilen på hyllan,kan jag heller inte anklaga mina tonåringar...däremot är jag nykterist och önskar det samma av mina barn.

• Darius

*lol*

Men blir det inte underligt med stora röda inslag gräsmattan

små fötter skrev 2007-11-27 23:02:14 följande:

"Jag önskar att min gräsmatta var emo så den kunde skära (klippa) sig själv"
  • Darius

Men chilla....låt honom hållas. Inget ont i EMO (Mer än att man får sparken om man envisas med samma frisyr vid 22 som vi nyligen sett)

Alla miljöer har ju sina ungdomskulturer. Där vi bor är det de rätta märkeskläderna och sportlov med polarna i Åre som gäller. Korpsvart hår skulle man inte komma långt med, vilket leder till att tonåringarna ser prydligare ut (Bortsett från att byxmodet fortfarande är på väg ner. Nu kan man glädjas om byxlinningen är över kalsongens undre kant) Men man har ju samma tonårsproblem med barnen oavsett frisyr.

Svar på tråden Min son är en EMO