• Kalle Karls mamma

Min son är en EMO

Min son en EMO

vad i hela världen är en emo han undade om han fick färga sitt hår svart inte bara svart uten KORPSVART med en speciell halv lugg och köpa ett nitbälte.

Hjälp ska han använda kajal nu oxo  Min lilla 14åring HJÄLP
    Nån mer so har ett EMO barn

Den som lever utan dårskap, är inte så klok som han tror.
  • Svar på tråden Min son är en EMO
  • Kalle Karls mamma

okay nä har aldrig sett dom där kanske skulle ta en tur till stockholm och kolla in dom hihi

• Queen70

Kalle Karls mamma skrev 2007-11-10 10:35:58 följande:

okay nä har aldrig sett dom där kanske skulle ta en tur till stockholm och kolla in dom hihi
    Det borde alla föräldrar göra, vare sig de har emoungar eller inte, alltså gå ut och kolla var och med vilka kidsen hänger, och se vilka de är när de inte är hemma. Skulle kunna förhindra mycket elände. Och garanterat uppskattas av barnen...Om ca. 10 år eller så :)
  • Bonanza

Klart killen är Emo, det är väl alla ungar nuförtiden? Som någon sa bara: ha koll på att han inte blir frestad att hänga på skärarkulturen som många emoungar håller på med. Även den mest välmående medelklassungen kan få för sig att hen hatar allt när det är trendigt att tycka så. Det finns ju något citat om kulturen:

"I wish my lawn was emo so it could cut itself"

Underbara älskade...
  • Rulltrappa
    Frantic skrev 2007-11-10 10:30:14 följande:
    Haha ja men det är ju så de ser ut. Har du gått förbi nere på Sergels Torg när de sitter och skolkar och ser svåååra ut, speciellt för några år sedan när det var mer modernt med EMO? Och att gå/stå med tårna pekade innåt tycks vara obligatoriskt.Kalle Karls mamma skrev 2007-11-10 10:26:39 följande:
    haha. jag var jävligt indie och allmänt svår som tonåring, men inåtpekande tår har jag av naturen. men jag blir glad att du skriver så, då kanske jag lyckades se ultrasvår ut? :)
  • Liselottang

Haha, roligt att du skiver EN emo, typiskt "föräldrauttryck" ;)

Tror många ungdomar idag haft en släng av emo. Själv är jag 20, och lyssnar fortfarande på en del emo, typ death cab for cutie.

När jag var 15 ville jag ha svart snelugg (passade inte i det, rödhårig) och jag skrev deppiga dikter ;)

• ajfenix

Min dotter på 12 år är också emo . jag tycker hon är så söt. Nu vill hon färga sitt hår rött.
    När jag var i hennes ålder var jag depprockare (allt svart). Men det blev människa av mig med :)

• Mian1

Å nej inte en emo! Kolla fb "tråden där vi skrattar åt emos "vettja.

reserverar mig för evt felstavningar och feltolkningar
  • teambe

Va bra! Då får ni lyssna på bra musik därhemma! Skulle nog varit emo själv omjag varit tonåring idag. Hoppas jag i alla fall :)

• Kalle Karls mamma

Hej alla!!!Glad

japp musiken är faktiskt kanon och han e sååååå söt i sitt svarta hår.
    Nä tror inte han kommer börja cutta sig själv men man vet aldrig .

Sorgsna dikter finns det gott om men som tur är pratar han mycket och jag kan ju faktiskt skryta med att jag är väldigt uppmärksam på förändringar i hans sätt att vara.

Är väldigt övervakande både på gott och ont.

Mian1  vad menar du med inte emo??

ajfenix   va kul med en emo förälder hur är din tös???? rött hår är väll kärt särsklit signalrött inga problem att veta vad hon är hon syns ju

Svar på tråden Min son är en EMO