• Pellegrino

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

Dags för del 3 för oss plastikintresserade.

Bra länkar till de som undrar rent generellt om plastikoperationer och vill se på före/efter bilder:

www.qvinna.info
    www.plastikoperationer.net
    www.kosmedics.se

Bra tråd med BH-tips för stortuttade:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25268340.html

Bra forum för plastikintresserade:

plastikkirurgi.mylava.net/

Tråd med omdömen om klikiker och kirurger:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25291133.html

Ni som vill ifrågasätta plastikoperationer och varför man väljer att göra det kan säkert hitta andra trådar på FL med intresserade, här samlas vi som är positiva till det hela

Del 2 av tråden hittar man här:

www.familjeliv.se/Forum-11-258/m23909797.html

• Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3
  • Bellahhh
    jagomina skrev 2007-11-16 07:35:41 följande:
    Jag var på återbesöket igår, och allt såg superfint ut enligt Dr Oya, men musen var fortfarande för svullen så jag måste tillbaka igen nästa vecka för att ta bort stygnen då ist *suck*Och det där med storlek verkar tydligen svårt för kirurgerna också, för hon sa ju att jag itne skulle få mer än normal C-kupa. Men vet ni vad?Jag har D-kupa och inte nån mini liten sån heller. Fast helt ärligt så gör det ingenting, för jag ääälskar mina nya vänner *S* Bara de inte ser FÖR stora ut mo min kropp s alla ser. Men enligt nära o kära passar de bra till min kropp eftersom jag är så lång.uj vad jag svamlar! Godmorgon förresten
    Hej hej va skönt! Jag tycker bara mina bröst ser stora ut om man ser dem "nakna" med tröja på ser de ut som vilka bröst som helst eftersom typ alla går runt i bh´s med kuddar eller vadd i ;P Jag la ändå in 450 cc har ingen aning vilken kupa jag har.
    Min familj är finast
  • Viffy

Bellahhh: Mät över brösten så kan du ta reda på vilken kupa du har
    Jag mätte precis och kom fram till en d-kupa. Så jag kan fortfarande köpa bh:ar på Lindéx Får väl ta mått hos ett proffs sen också så att det verkligen blir rätt

Det enda som verkar skumt tycker jag är att jag hade en b/c-kupa innan och la ju in 400cc så jag borde ju ha ökat mer än 1-2 storlekar?! Eller har jag fel?

• Bellahhh
    Viffy skrev 2007-11-16 10:48:27 följande:
    Bellahhh: Mät över brösten så kan du ta reda på vilken kupa du har Jag mätte precis och kom fram till en d-kupa. Så jag kan fortfarande köpa bh:ar på Lindéx Får väl ta mått hos ett proffs sen också så att det verkligen blir rätt Det enda som verkar skumt tycker jag är att jag hade en b/c-kupa innan och la ju in 400cc så jag borde ju ha ökat mer än 1-2 storlekar?! Eller har jag fel?
    Ja det borde ju du, han sa att jag skulle få D å jag hade ju noll ?
    Min familj är finast
  • Bellahhh
    Bellahhh skrev 2007-11-16 10:50:07 följande:
    Ja det borde ju du, han sa att jag skulle få D å jag hade ju noll ?
    Har inget bra måttband =(
    Min familj är finast
  • Viffy

hm, jag fick nog inte rätt. Lika bra att åka till en riktig bh-butik och få brösten mätta där.

• Bellahhh
    Viffy skrev 2007-11-16 10:57:17 följande:
    hm, jag fick nog inte rätt. Lika bra att åka till en riktig bh-butik och få brösten mätta där.
    japp, antagligen, men va tror du då?
    Min familj är finast
  • Viffy

Jag vet inte, men jag har haft d-kupa innan och då var brösten mindre än vad mina är nu. Borde ju hamna på en e-kupa iallafall, men ja jag får se.

• jagomina

Undra när man kan avgöra slut-storleken? Jag har ju D-kupa nu, men kommer det ändras när svullnaden lagt sig måntro? fast jag tycker mina e större nu än typ 3 dagar efter...för sen så lägger de sig ju, nu är de så högt upp och hårdare..vad tror ni?
    Vill så gärna köpa snygga nya bhar ju!!

• em84

Hej!
    Har lite frågor till er! Jag funderar starkt på att göra en bröstförstoring, eller ja, skaffa bröst..... har nu knappt en a-kupa och det jag har är bara skinn kvar, hemst! Har alltid haft små bröst. Men jag har gått upp 30 kg och 20 kg under mina graviditeter och sen gått ner väldigt fort, så jag har i princip inga bröst kvar. Det känns förjävligt, jag behöver inte ens ha bh

Men jag undrar vilket som är bäst när man är väldigt smal som jag, gelehallon eller koksalt? Jag har princip bara revben.
    Har ni lagt bakom eller framför bröstmuskeln?
    Tacksam för svar!

• jagomina
    em84 skrev 2007-11-16 13:21:23 följande:
    Hej!Har lite frågor till er! Jag funderar starkt på att göra en bröstförstoring, eller ja, skaffa bröst..... har nu knappt en a-kupa och det jag har är bara skinn kvar, hemst! Har alltid haft små bröst. Men jag har gått upp 30 kg och 20 kg under mina graviditeter och sen gått ner väldigt fort, så jag har i princip inga bröst kvar. Det känns förjävligt, jag behöver inte ens ha bh Men jag undrar vilket som är bäst när man är väldigt smal som jag, gelehallon eller koksalt? Jag har princip bara revben.Har ni lagt bakom eller framför bröstmuskeln?Tacksam för svar!
    Jag hade i princip som dig innan. Bara revben o bröstvårtor med lite för mkt hud under. Jag har gelehallon bakom muskeln.
    Enligt de flesta kirurger ska man lägga bakom muskeln om man har lite fett över bröstkorgen, annars syns implantat kanterna extremt mkt och de känns tydligt under huden. När man lägger bakom kommer ju mer vävnad mellan implantatet och huden.
    Jag tror inte att det har någon betydelse om man har stora eller små bröst innan om man ska ha koksalt eller gelehallon. mer en smaksak.
    Jag har hört att koksalt skvalpar mer och att de lättare går hål, men jag vet inte säkert. gelehallon är ju iaf gjort så att det inte kan läcka ut i kroppen, men kanske blir lite hårdare än koksalt (?)

Svamligt svar, men hoppas du förstod nåt av det jag skrev... *S*
Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3