• Pellegrino

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

Dags för del 3 för oss plastikintresserade.

Bra länkar till de som undrar rent generellt om plastikoperationer och vill se på före/efter bilder:

www.qvinna.info
    www.plastikoperationer.net
    www.kosmedics.se

Bra tråd med BH-tips för stortuttade:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25268340.html

Bra forum för plastikintresserade:

plastikkirurgi.mylava.net/

Tråd med omdömen om klikiker och kirurger:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25291133.html

Ni som vill ifrågasätta plastikoperationer och varför man väljer att göra det kan säkert hitta andra trådar på FL med intresserade, här samlas vi som är positiva till det hela

Del 2 av tråden hittar man här:

www.familjeliv.se/Forum-11-258/m23909797.html

• Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3
  • Bellahhh
    jagomina skrev 2007-11-16 14:09:32 följande:
    Jag hade i princip som dig innan. Bara revben o bröstvårtor med lite för mkt hud under. Jag har gelehallon bakom muskeln. Enligt de flesta kirurger ska man lägga bakom muskeln om man har lite fett över bröstkorgen, annars syns implantat kanterna extremt mkt och de känns tydligt under huden. När man lägger bakom kommer ju mer vävnad mellan implantatet och huden.Jag tror inte att det har någon betydelse om man har stora eller små bröst innan om man ska ha koksalt eller gelehallon. mer en smaksak. Jag har hört att koksalt skvalpar mer och att de lättare går hål, men jag vet inte säkert. gelehallon är ju iaf gjort så att det inte kan läcka ut i kroppen, men kanske blir lite hårdare än koksalt (?)Svamligt svar, men hoppas du förstod nåt av det jag skrev... *S*
    Jag var extremt tunn, har bakom men mina känns extremt mkt ändå, tyvärr.
    Min familj är finast
  • Ninalu

Då måste jag få fråga en sak: är det möjligt att operera brösten om man sedan länge har slutat amma men fortfarande har mjölk kvar i?

• Bellahhh
    Ninalu skrev 2007-11-16 14:40:46 följande:
    Då måste jag få fråga en sak: är det möjligt att operera brösten om man sedan länge har slutat amma men fortfarande har mjölk kvar i?
    jag hade det iaf. =) dock inte så det sprutade
    Min familj är finast
  • Briana
    em84 skrev 2007-11-16 13:21:23 följande:
    Hej!Har lite frågor till er! Jag funderar starkt på att göra en bröstförstoring, eller ja, skaffa bröst..... har nu knappt en a-kupa och det jag har är bara skinn kvar, hemst! Har alltid haft små bröst. Men jag har gått upp 30 kg och 20 kg under mina graviditeter och sen gått ner väldigt fort, så jag har i princip inga bröst kvar. Det känns förjävligt, jag behöver inte ens ha bh Men jag undrar vilket som är bäst när man är väldigt smal som jag, gelehallon eller koksalt? Jag har princip bara revben.Har ni lagt bakom eller framför bröstmuskeln?Tacksam för svar!
    Hittade det här på mylava sidan. Jag har framför..
    325ml över muskel på en liten tjej, 65cm runt bröstkorgen. Superfint resultat, fin övergång i överkant, ingen "kant" syns, trots en rejäl impl volym för hennes lilla kropp. För ngn med hennes mått, som skulle vilja ha en SUPER naturligt resultat, skulle en impl volym runt 200-250ml vara perfekt! :) www.breastimplants4you.com/forum/forum_entry.php&page=0&category=2&order=time
  • Viffy

var är alla

Idag tog jag vagnen och gick en sväng med barnen Skönt! Och snart ska jag steka pannkakor Det artar sig men jag är ju öm och så har jag lite ont i ryggen för man har ju inte haft en sjyst och bra hållning under en tid nu sen op

• Pellegrino

Nu har jag bytt sängkläder hemma och städat. Har även tagit hand om disken och beställt hem pizza som strax borde vara här.

Fattar nog inte riktigt än att det är dags imorgon för jag är inte nervös. Känner bara att det är så skönt att det äntligen är min tur!!!

• wellah

snälla tomten.... jag vill ha nya tissar och nya lår.....

• Novalina
    jagomina skrev 2007-11-14 07:21:02 följande:
    Enligt min kirurg skulle jag absolut inte massera brösten. De blir masserade ändå när de ligger bakom bröstmuskeln tydligen.
    Måste bara fråga en sak jag kom att tänka på.... om man nu då har ha en pojkvän, som gladeligen "masserar brösten" - är det inte bra då alltså?? Alltså - bör ens pojkvän va försiktig även han då han tar i ens "nya bobisar"?.....

Hmmm......
  • Novalina

1 och 1 är 3 skrev 2007-11-14 08:41:14 följande:

Jag svarar här så behöver vi inte ha två trådar öppna samtidigt Jo, jag tog mod till mej... har alltid varit nojjig ang mina bröst och aldrig visat upp dom för någon så de kändes lite skumt att gå in och att något skulle mäta på mej... men men, de gick bra, hon tyckte dom va skit snygga, hon hade själv op fast itne av cosmo Och JA, jag jobbar som instruktör... i lilla Örkelljunga
    OK, på det viset!

Vad instruerar du för klasser då?

**Kram**
  • Novalina
    rosafjärilen skrev 2007-11-14 17:49:11 följande:
    Wellah: Kan du inte köra lite bra brun utan sol då, för att vara på den säkra sidan?
    Jo, precis! "Dove" har jättebra BUS för kroppen, och "Åhlens" och "Kicks" har bra och billig för ansiktet (eget märke). Ser skitäkta och bra ut - lovar!!
Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3