Bellahhh skrev 2007-12-01 13:39:28 följande:
Kan man gå ut en kväll utan bh ?? Eller börjar de hänga då ? Hahaha jag har fått direktiv om sportbh dagtid i 2 mån..
va olika alla kirurger är, jag fick gå utan behå eller sportbehå redan dag ett! han sa att det kunde kännas skönt kanske att ha en sportbehå för stödet skull men det va inget nödvändigt... så jag har i alla fall gått utan hela första veckan då jag tyckte bara det gjorde ont, sen hade jag en väldigt mjuk topp och nu har jag köpt en vanlig behå, han sa att jag även fick ha bygelbehå så fort jag ville men att det kan kanske göra ont på ärren, men det finns ingen speciell tid man ska vänta...
Viffy skrev 2007-12-01 15:06:43 följande:
Jag ska på fest ikväll och bli på lyset Är det ok tror ni? Ska inte ha min hemska bygelbh heller. Går det bra? Sätter ju på den när jag kommer hem igen.
även här så är det ju olika bud! jag fick ta ett glas vin direkt om jag ville, han mena på att det ökar blodcirkulationen vilket gör att blodet fortare kommer fram till såren och läker dom snabbare, så jag va på fest redan 11 dagar efter op, jag va inte superberusad men jag drack drygt en vinare, likadant igår va vi på julbord och då blev det ett par glas vin och en nubbe.
konstigt att det är så olika mellan olika kliniker????????