Inlägg från: pontiac |Visa alla inlägg
  • pontiac

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

jag pröva oxå sån ab tronic, nu ligger den på vinden, funka inte alls, men va mysko den kändes, hade man på högsta vilket va omöjligt så gjorde det jätteont, kändes som den skulle rycka ut magmusklerna eller nåt
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Jonathan & Alexander ♥¸.?°´¯) ♥
  • pontiac
    Disan skrev 2007-12-30 11:41:42 följande:
    Men in som sover på mage efter bröstförstoring: Hur gör ni egentligen? Är det verkligen skönt? Jag sov alltid på mage innan min op, men kan banne mig inte nu... Det går liksom inte, inläggen tar ju emot och så bullar ryggen upp, om ni förstår vad jag menar...? Det är inte behagligt.
    jag sover faktiskt oxå på magen, boobsen är ju mjuka och åker väl in i madrassen?? jag vet inte men det har funkat för mig hela tiden, ja inte den första veckan men sen kunde jag sova mer och mer på sidan tills jag helt kunde sova på magen igen!!
  • pontiac
    jagomina skrev 2008-01-08 08:29:14 följande:
    Hej på er tjejer!Nu har det gått 2 månader sen min op och allt har läkt jättefint. Ibland får jag huggande smärtor i vänstra bröstet, det har jag fått sen början. Får någon mer så? Jag är inte orolig direkt utan bara undrar om det är typ vanligt?En annan fråga? Om nu mina ärr läkt superbra, inga utbuktningar eller så, måste jag då fortsätta tejpa?Hur länge är ni rekommenderade att tejpa?Visst skulle jag kunna ha tejp, men det gör sååååå förbannat ont att ta bort den varje gång att jag tror jag ska svimma..oavsett hur jag än gör.Vi åker till Thailand om en vecka och tänker skita i tejpen och bara skydda mot sol med bikini och solskyddsfaktor 30. Borde väl räcka?Lycka till alla ni som har er op framför er!!
    min läkare sa att det är nerverna som hittar tillbaka igen så det försvinner mitt har redan försvunnit och det va just i det vänstra
  • pontiac
    Novalina skrev 2008-01-09 15:20:49 följande:
    Hej på er brudar! Va ett tag sen jag kollade in här nu, har inte suttit så mkt vid datorn den senaste tiden. Hoppas allt är bra med er! Hittade en grej på nätet, vad tänker ni om detta:"14 Augusti 2007 | FL-Net Självmord vanligare bland silikonbystadeKvinnor som förstorar brösten löper tre gånger så stor risk att dö av drogmissbruk eller genom att ta livet av sig jämfört med andra kvinnor. Ju äldre kvinnorna är vid operationen desto större är risken. Det visar en svensk studie som publiceras i den medicinska tidskriften Annals of plastic surgery. Drygt 3.500 kvinnor som fått bröstimplantat mellan 1965 och 1993 har följts i studien. En förklaring till resultatet kan vara att kvinnor som förstorar brösten har en sämre självkänsla och mår psykiskt sämre än andra kvinnor. (FL-Net)"((Kram))
    stämmer säker jättebra?!
    men som någon skrev att det finns personer på mylava som har bättre förebilder än efterbilder, så tyckte ju inte den personen det,  precis som vi alla andra, det finns säkert någon i detta avlånga land som tycker att vi såg helt ok ut innan våra operationer, så länge man själv mår dåligt över någonting och vill ändra så varesgod! men det måste ju inte betyda att våran självkänsla är sämre för det, jag vill inte ha taxöron utan innehåll när jag bara är 29 år så då väljer jag hellre o fixa det, tänk på dom stackarna som inte har några ekonomiska möjligheter och operera sig utan får gå och må dåligt över deras utseende, dom är det ju jättesynd om, så där borde i såna fall risken för självmord vara högra, men va vet jag??!!
  • pontiac
    Teide skrev 2008-01-10 19:05:29 följande:
    Men är man typ 19 år, haringa barn, smal och har e n fyllig, fast C.kupa innan som serjättebra ut och op:ar sig sedan så man får typ H-kupa och värsta bomberna som serså onaturlig aut som det bara kan bli så tycker iaf jag att man är lite fel ute....
    ja i det fallet håller jag med dig absolut, men jag tänkte lite mer på oss med taxöron , jag kommer ihåg när jag fick mitt första barn så växte mina bröst nåt in i.... tror det va ca 4-5 storlekar, då sa jag till sambon att jag ALDRIG skulle göra om mina bröst, och här sitter jag nu jag har oxå sett en tjej på mylava som har i mina ögon enorma bröst och ville göra dom större ( har inga barn) ja va tvungen o visa sambon dom för dom va gigantiska!!! visst där har man en skev inställning tycker vi, men vissa gillar ju STORA bröst och är fascinerade av det, men jag skulle mer tänka på min stackars rygg... jag kanske är för gammal
  • pontiac

viffy, jättfint har du på dig vanlig behå eller push up??

• pontiac

lycka till disan!!!!!!!

• pontiac

Grattis disan, ska bli kul att se kort sen!!!!

• pontiac
    engeln83 skrev 2008-01-14 12:53:21 följande:
    haha mm blir kanske för mkt...nån som har koll på när man "måste" lyfta?har för mig de får vara ett max antal cm från nyckelbenet till bröstvårtan???
    18-22 cm sa min läkare är det "ungefärliga" man ska ha med vanlig förstoring, å det är från nyckelbenet till bröstvårtan. sen så tycker jag man kan ungefär jämföra med snitt, jag har gjort två och just det här att ta sig upp ur soffa/säng så påminner det väldigt mycket om snittet faktiskt.
    Disan va inne på mylava o kolla, superbra blev det ju!!
  • pontiac
    Carro skrev 2008-01-19 23:32:02 följande:
    En liten fråga...Min lille kille är 14 månader...Förvisso väger han inte så mycket, 8,5kg ca, men han är ju rätt så livlig..Hur länge dröjer det innan man kan börja lyfta sitt barn och inte behöver så mycket hjälp med barnet??
    mina barn är idag 16 mån och 4,5 år, minstingen va 14 mån när jag op mina bröst, jag hade hjälp hemma första veckan, sen så börja jag försiktigt lyfta honom, väger ca 12 kilo, men jag va inte ute och drog honom i vagnen, det avrådde min läkare bestämt ifrån i allafall i 3 veckor tror jag det va.
  • pontiac
    Manuellas Mama skrev 2008-01-25 16:16:39 följande:
    Whohho nu har jag mina tuttar. Gjorde det igår. 275 i den ena och 325 i den andra. Nu som har haft A/B kupa....och lagt i ungefär den mängden som jag har nu......vet ni vilken storlek ni fick?Jag har så himla ont måste jag säga. Och jag ser inte hur stora de i den BH.n jag har. Den plattar till de. Vet ni om de kommer att "pjuffar" ut när jag tar av mig den sen när det är dags?/M med nya babooms
    jag hade innan stor a liten b, la i 300 bakom muskeln och ligger på en 70 d men helst 70 e lite olika... men tyvärr reklamera funkar nog ingenstans i Sverige då hade nog kirurgena gått i konkurs så det blir att betala o se glad ut om man vill göra dom större eller mindre fast gör man det hos samma kirurg inom en snar framtid så kanske man får till rabatterat pris???
  • pontiac

Manuellas Mama skrev 2008-02-08 21:39:15 följande:

Vi bestämde i den ena 225 och i den andre 275. Gele!Jag fick 175 i den ena och 225 i den andra.Första veckan tänkte jag wohhooo.....MEN den var bara svullna.Och idag var jag på återbesök för jag har fått infektion *suck* och då sa han själv att "mmm de är fortfarande lite svullna"Aj kom igen asså........ska de bli mindre. Jag håller på att gå under för jag är mega pissnöjd med storleken.När jag säger det till honom så får jag i svar " jå jå jå"Grrrrrr
    MEN herregud får man verkligen göra så, det tror jag inte, jag skulle ta en dialog med läkaren först och försöka komma fram till en lösning, och om det inte gick så skulle jag gått vidare!! har aldrig hört talat om något sånt här tidigare, fy va trist för dig!!!
  • pontiac

jennie ellie skrev 2008-02-12 18:54:53 följande:

Hej igen tjejer.Kan ni inte regga er här på denna länk och reccencera de kliniker och läkare ni gjort ingrepp hos, det är en sida med bara kliniker och man kan läsa om reaktioner från de som varit hos de olika läkarna i hela sverige, toppen att kunna kolla kliniken och läkarens rykte innan.www.kosmedics.se/sok.php
    klart!
Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3