• Pellegrino

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

Dags för del 3 för oss plastikintresserade.

Bra länkar till de som undrar rent generellt om plastikoperationer och vill se på före/efter bilder:

www.qvinna.info
    www.plastikoperationer.net
    www.kosmedics.se

Bra tråd med BH-tips för stortuttade:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25268340.html

Bra forum för plastikintresserade:

plastikkirurgi.mylava.net/

Tråd med omdömen om klikiker och kirurger:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25291133.html

Ni som vill ifrågasätta plastikoperationer och varför man väljer att göra det kan säkert hitta andra trådar på FL med intresserade, här samlas vi som är positiva till det hela

Del 2 av tråden hittar man här:

www.familjeliv.se/Forum-11-258/m23909797.html

• Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3
  • Jag lixom

Hej tjejen!

Känner du oxå kansten på implantatet? Jag känner på mitt höger bröst under bröstet känner jag kanten och det har jag inte gjort förut..
    Det kom för någon vecka sedan och det är nästan som att man kan greppa med fingrarna mellan kant och kropp om du förstår...

Hur känns din?

Viffy skrev 2007-11-30 10:08:12 följande:
    1985: Ja man känner kanten. Kändes mer för en vecka sen än vad det gör nu men man oroar sig ju ändå. Vad kan det vara tror ni?
  • Jag lixom

Jag ringer läkaren nu för det gör faktiskt ont..även när jag rör min arm...

• 1985

Viffy
    Är du smal i kroppen så kan det tydligen vara rätt vanligt att man känner implantatet...

• Viffy

Jag lixom: Jag började känna ca en vecka efter op. Känner när jag drar med handen under bröstet, men inte mycket. Det syns inget.

1985: Ja jag är ganska smal eller lagom tycker jag. 57-58 kg till mina 168 cm.

• Viffy

Jag lixom: Berätta vad din läkare sa när du pratat med honom!

• Jag lixom

Jag ringde nu och fick bara svaret att anknytningen hade gått för dagen... h*lvete...

Jag är ju jätte orolig. Det gör ju en del ont...

Ska prova att både maila dom och ringa igen sen...Viffy skrev 2007-11-30 10:49:34 följande:

Jag lixom: Berätta vad din läkare sa när du pratat med honom!
  • Jag lixom

Nu har dom ringt upp mig...
    Jag mailade dom och dom ringde nästan på en gång. Hon sa att så ska det inte vara. Visst att det kan "skvalpa" en aning men inte så här mycket och det ska absolut inte göra ont så jag fick en snabb tid till nu på onsdag.
    Skönt men ändå nervöst...
    Hoppas inget är fel nu bara, känns som att dte är nog med min kapselbildning...

• eio
    Jag lixom skrev 2007-11-30 12:52:41 följande:
    Nu har dom ringt upp mig...Jag mailade dom och dom ringde nästan på en gång. Hon sa att så ska det inte vara. Visst att det kan "skvalpa" en aning men inte så här mycket och det ska absolut inte göra ont så jag fick en snabb tid till nu på onsdag.Skönt men ändå nervöst...Hoppas inget är fel nu bara, känns som att dte är nog med min kapselbildning...
    Åh, hoppas verkligen att det inte är någon fara. Lycka till!
  • jagomina

Jag har värsta kanten under vänstra bröstet ( det jag haft mest ont i). Det är liksom på sidan/underbröstet. Där buktar det ut, det känns som implantatet veckat sig lite där.

Är inte speciellt orolig då min syrra har likadant på sitt ena bröst, men det känns så skumt bara.

Vad kan det vara? Är det ärrbildning eller kan det vara implantatet som känns så stenhårt just där?

Hur mår ni efter op? Mina boobisar är nu 3 veckor och jag mår prima!Jag både badar och lyfter barnen som vanligt...fast man kanske inte borde det?

• socute
    krutten skrev 2007-11-29 20:01:23 följande:
    Hej, jag är ny i tråden och har lite frågor till er som har eller ska göra op. Var i stockholmstrakten har ni opat er? Har varit inne på Strandkliniken och proforma kliniken, någon som vet något om dem? Hur tidigt fick ni komma på konsultation? Och hur lång tid efter det fick ni er operation? Jag har tänkt att göra enbart lyft och hoppas att det blir bra resultat utan att behöva lägga in något. Någon annan som gjort enbart lyft?Hälsn Caroline
    Hej du är väldigt välkommen till mylava om du vill prata om bröstoperade i sthlm trakten.. finns massa länkar oxå till olika plastikkirurger i sthlm..
Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3