• Pellegrino

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

Dags för del 3 för oss plastikintresserade.

Bra länkar till de som undrar rent generellt om plastikoperationer och vill se på före/efter bilder:

www.qvinna.info
    www.plastikoperationer.net
    www.kosmedics.se

Bra tråd med BH-tips för stortuttade:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25268340.html

Bra forum för plastikintresserade:

plastikkirurgi.mylava.net/

Tråd med omdömen om klikiker och kirurger:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25291133.html

Ni som vill ifrågasätta plastikoperationer och varför man väljer att göra det kan säkert hitta andra trådar på FL med intresserade, här samlas vi som är positiva till det hela

Del 2 av tråden hittar man här:

www.familjeliv.se/Forum-11-258/m23909797.html

• Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3
  • wellah
    Teide skrev 2007-11-29 21:12:02 följande:
    Jag ska op:a mig på Strandkliniken den 12 dec. Ska göra stor bp och tyttlyft (utan implantat). Kan berätta efter det hur det var och blev ;)På Strandkliniken får man op tid inom en månad efter konsultation och jag fick konsultationstid veckan efter jag ringde.Gaah... op är ju snart ju... betalade precis in op kostnaden idag... gulp, nu är det ingen återvändo!!
    ska tänka på dig den 12.e (min födelsedag!!) Vad spännande... jag funderar ju också på "bara" lyft sen..... (vill ha upp dom å få dom snygga/fasta.... (undrar som så många om det går få snyggt utan inplantat)
  • Viffy

Åh jag hatar att gå och oroa mej för att det ska bli nån komplikation med boobsen Oroar mej nu för att det ska bli nåt bekymmer med att implantaten känns liiite under brösten Min kirurg sa att det skulle försvinna med tiden, men ändå!
    Vill bara att det ska vara bra nu! På tisdag är dom 4 veckor.

• jagomina
    krutten skrev 2007-11-29 20:01:23 följande:
    Hej, jag är ny i tråden och har lite frågor till er som har eller ska göra op. Var i stockholmstrakten har ni opat er? Har varit inne på Strandkliniken och proforma kliniken, någon som vet något om dem? Hur tidigt fick ni komma på konsultation? Och hur lång tid efter det fick ni er operation? Jag har tänkt att göra enbart lyft och hoppas att det blir bra resultat utan att behöva lägga in något. Någon annan som gjort enbart lyft?Hälsn Caroline
    Jag har gjort bröstförstoring på strandkliniken. Jag fick komma på konsultation dagen efter jag ringde ( de hade en avbokning) och sen opererades jag efter 4 veckor. De har som policy att man ska få bli opad inom en månad.
    Jag gjorde aldrig lyft, men min bästa väninna ska på konsultation för det på fredag och vill opas i januari.

Jättebra personal! Och jag är SUPERnöjd! :)
  • 1985

Viffy
    Menar du att man kan känna kanten på implantaten?

• Teide
    krutten skrev 2007-11-29 21:37:46 följande:
    Teide: Spännande... Ja den 12 är ju snart. Blir det ett "paketpris" för dig då? Vad betalar du? Hur ska du göra bröstlyftet? Verkar det bra där? Undrar lite om vårtgårdsplastik. På vissa kliniker verkar det ingå, eller? Vid ett lyft så flyttas ju oftast "vårtan" men är det förminskningen som kostar extra?
    Jag får betala 70' för båda op. Ska göra ankarlyft eller vad det nu heter. Mina hänger ju nere vid knävecken typ så nåt annat är inte att tänka på. De blir kanske lite mindre också men vad gör det när man har typ E-kupa idag... Oya sa iaf inget om att det skulle kosta extra att förminska vårtgården så jag antar att det ingår liksom...
    **Hellre rik och frisk än fattig och sjuk**
  • Teide
    wellah skrev 2007-11-30 07:24:29 följande:
    ska tänka på dig den 12.e (min födelsedag!!) Vad spännande... jag funderar ju också på "bara" lyft sen..... (vill ha upp dom å få dom snygga/fasta.... (undrar som så många om det går få snyggt utan inplantat)
    Skulle du och jag skaffa implantat också så skulle vi ju se ut sm Lola Ferrari....haha...
    Men jag tyckernog att jag hittat fina bilderpå bröst som lyfts utan implantat.
    Oya sa att det blir int resultat om man haren del egen vävnad så som jag har. Vissa harju tuttar som e helt tomma och då blir det svårare att få fint utan inlägg.

Just förresten, min moster harlyft utan implantat och hennes tuttar är jättefina!! (vi har bastat ihop). Det roliga var att hon inte berättat förtyp nån (förutom sin man och så) att hon gjort op men jag såg det på en gång...hihi... såg ju ljusa ärr runt vårtgården :D Hon vart jätteförvånad att jag såg det...
    **Hellre rik och frisk än fattig och sjuk**
  • Noning

Jaha då var det dax på tisdag för min bukop... jag längtar! men samtidigt är jag ganska rädd denna gång, så var det inte alls med brösten, få längtade jag enbart.. är orolig för att ärret ska bli så stort.. ska göra en liten bukplastik.. vill verkligen inte ha ett fult ärr :(

Hur länge ska man vara "sängliggandes" efter en bukop+fettsugning?? när kan man börja jobba igen om man säger så..??

• Villemaja

BlueTopaz: Har inga problem med något efteråt men har hört att vissa har det. Jag har full känsel i bröstvårtorna. Förut kunde det kännas annorlunda i brötsvårtorna när jag fick orgasm...hi hiGenerad men nu känns det som vanligtSkrattande
    Det går nog över alltefterom
    Kram

• Jag lixom

Hej tjejer...
    Jag har lite funderingar...

Jag opades ju den 25 septmeber och efter bara några dagar såg jag en markant skilland på vänster bröst. Det konstaterades att jag har en kapselbildning där och det ska åtgärdas i början av nästa år.

Hur som helst...

Nu gäller det höger bröstet...

Det är jätte fin form och så på det men jag har fått en obehaglig smärta därifrån.
    Tar man snett under bröstet och lixom för det uppåt så tar det inte många millimeter innan det känns som en vattensäng där inne och det gör obehagligt ont.
    Man har ju hört att koksaltproteser kan ge ifrån sig gluckande ljud men detta är ju geléhallon runda.
    Jag har ju svårt att jämföra med hur det ska vara då det andra bröstet är inkapslat och där kan jag inte känna implantatet.

Ska det vara så här?
    Jag har hela tiden på mig apotekets BH och den är super men nu när jag skulle testa med vanlig BH så gjorde det nästan ont. Ont på utkanten av bröstet och inåt plus att det där skvalpiga kändes jätte tydligt.

Jag fick ju en känga på det bröstet för flera veckor sedan och jag frågade er om det var någon fara men det verkade inte som att dom skulle gå sönder för en sån sak. Dottern sparkade till i sömnen.

Blir så orolig om något har gått sönder eller om det är en inre blödning som gör att det skvalpar. Observera att ingenting hörs utan känslan är att det skvalpar och jag mår lixom illa när jag rör där för det är så obehagligt.

• Viffy

1985: Ja man känner kanten. Kändes mer för en vecka sen än vad det gör nu men man oroar sig ju ändå.

Vad kan det vara tror ni?

Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3