• Pellegrino

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

Dags för del 3 för oss plastikintresserade.

Bra länkar till de som undrar rent generellt om plastikoperationer och vill se på före/efter bilder:

www.qvinna.info
    www.plastikoperationer.net
    www.kosmedics.se

Bra tråd med BH-tips för stortuttade:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25268340.html

Bra forum för plastikintresserade:

plastikkirurgi.mylava.net/

Tråd med omdömen om klikiker och kirurger:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25291133.html

Ni som vill ifrågasätta plastikoperationer och varför man väljer att göra det kan säkert hitta andra trådar på FL med intresserade, här samlas vi som är positiva till det hela

Del 2 av tråden hittar man här:

www.familjeliv.se/Forum-11-258/m23909797.html

• Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3
  • socute

hej igen tjejejr! jag har pratat med min kirurg å jag får flytta fram implantatet till framför muskeln helt gratis.. men jag ska även lägga in större implantat å dår får jag betala endast 8000 kr .. jättebra pris!!

• socute
    jagomina skrev 2007-11-30 15:04:53 följande:
    Jag har värsta kanten under vänstra bröstet ( det jag haft mest ont i). Det är liksom på sidan/underbröstet. Där buktar det ut, det känns som implantatet veckat sig lite där.Är inte speciellt orolig då min syrra har likadant på sitt ena bröst, men det känns så skumt bara.Vad kan det vara? Är det ärrbildning eller kan det vara implantatet som känns så stenhårt just där?Hur mår ni efter op? Mina boobisar är nu 3 veckor och jag mår prima!Jag både badar och lyfter barnen som vanligt...fast man kanske inte borde det?
    hej!! jag hade oxå en kant under ett tag men den försvann sen.. kanske ärdär dom sänkt vecken? såfall är det väll lite svullet å vävnad som läker kanske å är hårt jag vet inte.. elr så är det implantatet... men gud dom är ju bara 3 veckor=)
  • pontiac
    Jag lixom skrev 2007-11-30 11:00:10 följande:
    Jag ringde nu och fick bara svaret att anknytningen hade gått för dagen... h*lvete...Jag är ju jätte orolig. Det gör ju en del ont...Ska prova att både maila dom och ringa igen sen...Viffy skrev 2007-11-30 10:49:34 följande:
    jag fråga min läkare hur mycket tryck gelehallon kunde ta, och man ska kunna köra över med en bil på dom men innan dess har ju bröstkorgen gått sönder, så sparkar från barna ska dom ju klara av... håller en tumme för dig!!!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Jonathan & Alexander ♥¸.?°´¯) ♥
  • jagomina
    socute skrev 2007-11-30 16:53:18 följande:
    hej!! jag hade oxå en kant under ett tag men den försvann sen.. kanske ärdär dom sänkt vecken? såfall är det väll lite svullet å vävnad som läker kanske å är hårt jag vet inte.. elr så är det implantatet... men gud dom är ju bara 3 veckor=)
    HEj!
    Ja du har rätt de är ju bara tre veckor kändes bara lite konstigt att ta på.
  • socute
    jagomina skrev 2007-11-30 17:08:42 följande:
    HEj!Ja du har rätt de är ju bara tre veckor kändes bara lite konstigt att ta på.
    Jo jag förstår det=) det tyckte jag med.. men det kanske är att ditt egna bröst inte har sjunkt ner riktigt än? huden å så...eller?
  • Bellahhh

Shit va billigt! Kanske med ska göra det i framtiden.. hehe

socute skrev 2007-11-30 16:49:20 följande:
    hej igen tjejejr! jag har pratat med min kirurg å jag får flytta fram implantatet till framför muskeln helt gratis.. men jag ska även lägga in större implantat å dår får jag betala endast 8000 kr .. jättebra pris!!
  • sleipner

Hejhej!

Har följt denna tråd väldigt länge, men är nästan helt bara "passiv åskådare". Kikar även runt på mylava sidan (med samma namn, om ni undrar vem som "snokar" med väldigt sparsam pres)
    En reflektion jag har är det är väldigt väldigt många som får komplikationer av olika slag!?
    Efter som sagt lång tid i tråden- snart 1 år- så har jag sett väldigt många som "kommit och gått", men genomgående så känns det som "många" har fått komplikationer av olika slag och olika grad.... Är det någon som upplever det samma?
    Jag har ju inte fört någon statistik över det Utan det är bara en känsla jag har fått när jag följer er i tråden....
    Någon som vet någon statistik över hur många som får komplikationer?

• 1985

sleipner
    När jag var på konsultation (KKAB) så sa de att ca 5% får kapselbildning men om man följer deras råd och gör övningarna som de lär ut så minskar risken till ca 2,5%
    Detta är alltså enbart kapselbildning och andra komplikationer visste hon inga procent på eftersom att det tydligen inte händer så ofta.
    Men jag tycker som du, att många här i tråden råkat ut för mer eller mindre komplikationer.

• socute
    sleipner skrev 2007-11-30 18:22:33 följande:
    Hejhej!Har följt denna tråd väldigt länge, men är nästan helt bara "passiv åskådare". Kikar även runt på mylava sidan (med samma namn, om ni undrar vem som "snokar" med väldigt sparsam pres)En reflektion jag har är det är väldigt väldigt många som får komplikationer av olika slag!?Efter som sagt lång tid i tråden- snart 1 år- så har jag sett väldigt många som "kommit och gått", men genomgående så känns det som "många" har fått komplikationer av olika slag och olika grad.... Är det någon som upplever det samma?Jag har ju inte fört någon statistik över det Utan det är bara en känsla jag har fått när jag följer er i tråden....Någon som vet någon statistik över hur många som får komplikationer?
    hej så kan det mkt väl vara men stort sett tror jag inte det är så många som det verkar.. vi är ju inte sååå många som är här å på mylava sidan tillsammans.. det finns så många fler!! men du kanske känner så för att du just fastnat för alla dom å då känns den som fler än alla dom du läst om som det gått bra för..=) bara spekulerar lite hehe
Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3