• wellah

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

Disan skrev 2007-12-21 22:46:15 följande:
    wellah: Det var prec så där jag hade det om låren innan min op. Jätteirriterande, var väldigt små ridbyxlår, men de fanns ändå där och störde... Gick inte att träna bort, en gång bantade jag ned mig nästan 15 kilo, de var fortfarande lika stora! LPG fungerade inte heller för att ta bort dem, men samtidigt blev ju huden fastare, så liiite bättre blev det väl ändå. Men minimalt!
    undra om man kan ta dammsugaren och fettsuga med? hehehehehe ska prova gå ner i vikt å träna som ett as... funkar inte det då tar jag plastikdoktorn... måste kunna ha byxor haha
  • wellah
    Noning skrev 2007-12-29 22:33:07 följande:
    vart hittar man en sån där gördel?jag har vanlig kroppstrumpa på mig nu, vill hellre ha en gördel..kan man köpa dt ngnstans??? isf vart & hur mkt kostar dom??
    299 kr på twilfit tex märket är flexees och har hyskor fram, den är toppen.
  • wellah
    Noning skrev 2007-12-30 09:47:42 följande:
    men finns det i vanlig affär?
    jag köpte min på twilfit, har sett den på lindex och i andra underkläderaffärer :)
  • wellah
    Olivers Mamma skrev 2007-12-30 12:39:12 följande:
    Har bara kikat lite smått i tråden.. jättelång juh... Min mage är sig inte alls lik efter graviditeten, gick upp 40kg så jag har som en säck på magen. Funderar på att göra en liten sugning å dra ihop det. Men är det ngn som vet hur länge jag bör vänta innan jag gör det??
    man ska ha nått sin målvikt och gärna stått still ett tag. Man får INTE gå upp efteråt närmsta 18-24 månaderna (dvs inte skaffa fler barn helst)
  • wellah

Bältan: jag skulle heller aldrig välja Gunnar även om min kirurg också har en anmälan senaste året tex... många verkar aldrig anmäla. Det verkar ju som många kirurger korrigerar sina fel så dom hamnar ju aldrig i statistiken... så man undrar ju de som har lite anmälningar kanske eg borde haft anmälningar/anmärkningar? Undra hur många som liksom får korrigera i efterhand hos de olika kirurgerna?

Evelina: Jag har opat mig hos Anders Liss, 40.000 kr full bukplastik. www.lissliss.se

• wellah
    Jag lixom skrev 2008-01-04 11:48:13 följande:
    Hua snart är det väl dax för min andra operation. JAg har ju en kapselbildning som ska rättas till inom den närmsta tiden. Har gått med den nu sedan i september... Ska träffa läkaren igen den 14 januari. Operationne ska göras under lokalbedövning och det är nog den jag är mest rädd för.Läkaren har försökt lugna mig och berättat hur det går till men jag vet sjutton. Ska höra hur stora chanserna är att man istället kan få bli sövd...
    men lokalbedövning är bra det med... antar det är som vid kejsarsnitt man ligger i sin lilla lulliga "fylla" och känner sig lycklig... man har ju fått massa lugnande innan också... du ska se att det går bra!!! Är säkert en narkossköterska du kan hålla handen med också om du tycker det är för jobbigt!
  • wellah
    Crazy Baby skrev 2008-01-07 07:47:35 följande:
    Om 24h är jag på väg till kliniken! Börjar bli riktigt nervös nu och har laddat med en grötfrukost så jag har en bra bas för fastandet i natt!Ni som bukplastikat er, har ni några överlevnadstips som ni kan dela med er av?
    lycka till!
    Inga direkta tips, se till att ha gördel köpt innan om du ska ha bandage 1 vecka och sen gördel för man går inte direkt på stan redan efter 1 vecka...
    Ha många kuddar att ha bakom rygg och under benen första veckorna då du sover.
    Ha avlastning med ev barn i MÅNGA veckor, jag kunde bära först efter 6 veckor då svällde jag ändå upp som fan.... först efter 10 veckor kunde jag lyfta några ggr per dag...
    Var beredd på ont i RYGGEN... för man går ju som en fällkniv första tiden.... och för mig var det vätska inte såret som var obehagligt... vätska ovanför naveln som tryckte på och skvalpade.

Men det kommer gå bra, man märker skillnad snabbt... redan efter 1 vecka är man betydligt piggare :)
  • wellah
    Novalina skrev 2008-01-09 15:20:49 följande:
    Hej på er brudar! Va ett tag sen jag kollade in här nu, har inte suttit så mkt vid datorn den senaste tiden. Hoppas allt är bra med er! Hittade en grej på nätet, vad tänker ni om detta:"14 Augusti 2007 | FL-Net Självmord vanligare bland silikonbystadeKvinnor som förstorar brösten löper tre gånger så stor risk att dö av drogmissbruk eller genom att ta livet av sig jämfört med andra kvinnor. Ju äldre kvinnorna är vid operationen desto större är risken. Det visar en svensk studie som publiceras i den medicinska tidskriften Annals of plastic surgery. Drygt 3.500 kvinnor som fått bröstimplantat mellan 1965 och 1993 har följts i studien. En förklaring till resultatet kan vara att kvinnor som förstorar brösten har en sämre självkänsla och mår psykiskt sämre än andra kvinnor. (FL-Net)"((Kram))
    stämmer säkert... jag får uppfattningen att stor del som op:ar sig har dålig självbild.... tex det är fler än en gång jag har tänkt att personens före-bild varit mkt snyggare.... (nu menar jag inte just familjelivsmedlemmar bara så ni vet)
  • wellah

Noning: jag har samma gördel, flera st faktiskt strl M jag tror nog strl S är för stort för dig om jag ska va ärlig du är så liten... men gå in i en twilfit, lndex, underklädesaffär och prova, den där gördeln finns över allt!!! 299 kr i butik!

• wellah

Noning: glömde tillägga den ska sitta åt regält, nästan så man inte kan andas för att den ska va effektiv och hjälpa till forma den nya kroppen

• wellah

Noning: kolla laredoute, halens och liknande en del där vet jag har sköna gördlar mät vad du har för omkrets och ta mindre än så... är du 60 i midjan ta 55... det ska dra åt regält.... Jag har strl m och är en 38/40 Jag tror S på flexees kan bli för stort på dig.... du skulle behöva ngt i strl XS

• wellah
    engeln83 skrev 2008-01-14 12:13:02 följande:
    mmm vi får se va dom säjer vill bara att de ska bli den 12.e feb väger 45 o e 158 cm ca
    då får du natacha *2 typ hehehehehehehehehe två tuttar med en liten människa där bakom
  • wellah
    smurfette: visst är det så att många gör stora "porrpattar"... men låt folk göra som dom vill ;) Själv vill jag inte förstora, bara försnygga mina ;)
  • wellah

Kian: jag har ingen känsel men jag gjorde ju stor bukplastik också... Jag kan göra enstaka set magövningar nu 3½ månad efter..... samlar vätska om jag anstränger mig mer än så.

• wellah
    MariaN skrev 2008-01-17 11:37:42 följande:
    Jag är smal. 170 cm 59 kg. Jag har knappt några bröst och har nu äntligen nästan bestämt mig för att operera brösten. Allt kändes bra tills jag precis läste att om man kan känna sina revben kan man känna imlanpatets kant. :C SKit. jag har knappt nåt underhudsfett så jag blev helt nedslagen. om man har minde än 2 cm fett under och bredvid brösten kan man tydligen känna kanten. Så alla smala tjejer med implantat - känner ni kanten? :(
    inte om man sätter bakom muskeln.... man kan inte sätta framför om man är så smal utan att riskera känna inläggen. Har en väninna som lagt bakom, 350cc och det blev toppen... samma mått som dig har hon.
  • wellah
    Bältan: mina ärr blev betydligt finare efter jag SLUTAT tejpa dom (efter 3 månader).... nu smörjer jag bara med hemmagjord salva gjord på ringblomma..... det i ärren jag är missnöjd med kunde man redan se direkt efter op att det skulle bli lite som det blev... men det får korrigeras sen om jag inte är nöjd efter 6 mån. (Bukplastikärr)
    Mitt ärr är delvis inte synligt alls... op:ades för 4 mån sedan...
  • wellah
    Attityde skrev 2008-02-10 09:02:52 följande:
    Jag tänkre ta det via medical insurance, jag har nämligen svårt att tänka mig att min vanliga olycks och livförsäkring täcker det om det skulle gå fel, det är ju ingen olycka, jag har själv lagt mig där. Och försäkring via kliniken känns med olustigt eftersom tycker de att de har rätt så täcks det ju inte, och man står där. Jag vet inte hur andra här har gjort men hur jag kommer att göra!!!hm cc är 1cc = 30 ml om jag inte minns fel
    undra om man kan ta lån = få försäkring sen betala av på en gång, är man då fortsatt försäkrad?

ngn som bara gjort lyft och minskning av vårtgårdar?
Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3