• Mammas gossar

Jag ska få en foderhäst.

Nu är det dags att ha häst igen, jag har inte haft häst sen 10 år (dagligen) men nu ska jag prova på att ha en häst på foder ett tag.

Vad bör man ha i häst "apotek" hemma? Minns inte riktigt allt
    Något annat bra-att-ha tips?

Jag har stallet alldelles utanför mitt hus så det är suveränt, det ska gå två hästar till i stallet men då får jag sköta fodring och in-ut släpp för dem (stallet används inte annars)
    så nu ska jag röja ut i stallet och pyssla men det är supermysigt.

Känns så kul att få en hobby igen...

Bemöt andra som du själv vill bli bemött.
  • Svar på tråden Jag ska få en foderhäst.
  • yodi

jag brukar änvända klorhexedin eller väteperoxid till sårvård.
    jag brukar även försöka ha koksaltlösning hemma, jag brukar köpa den som är avsed för mäniskor med små ampuller i stället för att köpa en stor flaska ( det håller bara någon dag när man öppnat flaskan)kompresser, gasbinda, självhäftande lindor, termometer sen är det aldrig fel att ha plåster till sig själv. lyllos dig med ett "eget" stall så nära.

• Mammas gossar

Tack för alla era svar.
    Har en liten kris just nu så jag hoppas att det kommer att hjälpa att få komma ut och rida och skaffa mig en rolig hobby igen, hoppas på det iallafall.

Nu är allt förberett iallafall och jag hämtar henne på lördag.

• ANOF

Mamma till Hampus skrev 2007-11-21 21:06:12 följande:

Tack för alla era svar.Har en liten kris just nu så jag hoppas att det kommer att hjälpa att få komma ut och rida och skaffa mig en rolig hobby igen, hoppas på det iallafall.Nu är allt förberett iallafall och jag hämtar henne på lördag.
    Vad är det för häst du ska få?
  • Mammas gossar

Det är ett varmblodsto, har haft det innan och tycker dem är så mysiga....

• Mammas gossar

Mne det var faktiskt första känslan som avgjorde, hon var så snäll och hade snälla ögon och det klaffade liksom.

• ANOF

Har du några bilder på den fina hästen du kan lägga in?

• Mammas gossar

Nope inte ännu, men det kommer väl

• ANOF

Mamma till Hampus skrev 2007-11-21 21:16:56 följande:

Nope inte ännu, men det kommer väl
    Bra!
    Du får inte glömma bort att en häst kräver mycket skötsel. Du ska ge den mat flera gånger om dagen och du ska mocka varje dag, sen så ska också hästen ridas varje dag. Det kan nog vara svå´rt för dig om du är själv, det måste du tänka på. Det är ett stort ansvar som du måste känna till.
  • Mammas gossar

Jo jag vet allt hur man sköter om en häst, jag hade ju inte skaffat någon om jag var nybörjare.

ANOF skrev 2007-11-21 21:24:14 följande:
    Mamma till Hampus skrev 2007-11-21 21:16:56 följande:
    Bra! Du får inte glömma bort att en häst kräver mycket skötsel. Du ska ge den mat flera gånger om dagen och du ska mocka varje dag, sen så ska också hästen ridas varje dag. Det kan nog vara svå´rt för dig om du är själv, det måste du tänka på. Det är ett stort ansvar som du måste känna till.
  • ANOF

Mamma till Hampus skrev 2007-11-21 21:27:07 följande:

Jo jag vet allt hur man sköter om en häst, jag hade ju inte skaffat någon om jag var nybörjare.
    Men hur ska du göra med fodringen av häste? Den ska ju ha mat tidigt på´morgonen och sen flera gånger på dagen och sent på kvällen. Jag tror säkert att du kan sköta en häst, men jag är lite nyfiken på´hur du ska ha tid.
Svar på tråden Jag ska få en foderhäst.