• Sosserator

Typiskt manligt...

...hade varit kul att få höra andra dela med sig av vardagliga uttalanden bara en man kan häva ur sig.

Ex : Kvinnor brukar förstå att om en kvinna säger : "vi borde städa hemma" betyder det att nu är det städningstime MEN...
    Nu till det spännande : en man kan svara... håll i er...
    "ja"

OCH SEN HÄNDER INGET MER!!?

Är det inte fantastiskt hur olika vi är, män och kvinnor.

Så vad kan din gubbe därhemma säga som retar mer eller mindre gallfeber på dig utan att han egentligen gör det med flit?

Min gubbe blev "arg" på mig igår då jag sa högt att jag var så trött att jag inte visste var jag skulle ta vägen. (jobbat 13 timmar och sedan IKEA till 20 för att vara hemma vid 21.30)
    Bara ett uttalande hur jag kände mig och han fräste tillbaka : och hur tror du JAG kan lösa det??

Hjääälp... Varför tror så många karlar att de förväntas lösa allt... Sa ju bara att jag var trött...

Hade varit fantastiskt kul att kliva in i er andras vardag och höra att jag inte är ensam i världen av dessa situationer.
    Oftast ser jag det humoristiska i det men ibland vill jag bara ge upp

Sååå... Hur tokigt kan det bli hos er?

• Svar på tråden Typiskt manligt...
  • Sosserator

Så om man uppfostrar en katt till en hund så blir det en hund?

Dorian Ertymexx skrev 2007-11-24 10:26:20 följande:

Det har inget med kön att göra, det har med fostran att göra. Kvinnor fostras att vara subtila och undfallande, män att vara raka och övertydliga. Och aldrig mötas de tu...Jag är glad att jag är felfostrad, så jag förstår både manligt och kvinnligt. Men så är jag inte heller en "riktig" man.
  • Saskia

Tror du att kvinnor och män är olika arter?

Sosserator skrev 2007-11-24 14:00:34 följande:
    Så om man uppfostrar en katt till en hund så blir det en hund? Dorian Ertymexx skrev 2007-11-24 10:26:20 följande:
  • Sosserator

En till som inte vet vad ironi är, suck... Vet du vad betyder? Det är en gubbe som blinkar med ögat, en lite skojig symbol man kan använda när man busar lite.

Vet att vi inte är olika arter, tror du det på riktigt eller är du ironisk på ett alldeles eget sätt som jag inte förstår?

Om du inte förstår mitt svar till Dorian så kan jag inte hjälpa dig mer än att förklara för dig att enligt min åsikt betyder inte uppfostran allt utan man föds till en individ och mycket kan man uppfostra till men inte allt.
    Män och kvinnor ÄR olika, den som inte vet/vill inse det behöver inte hålla med, men heller inte starta en diskussion om detta.

Denna tråd skapades för att få tillfälle att se att även andra kan få det att bli lite tokigt pga att vi tänker olika i många situationer.

Kanske la tråden under fel rubrik, borde lagt den under humor nu när jag märker hur oerhört gnälligt och allvarligt det verkar bli här.

Saskia skrev 2007-11-24 14:45:11 följande:
    Tror du att kvinnor och män är olika arter?
  • Saskia

Ja, om din tråd är ett skämt så kan du väl lägga den i sandlådan, bra ide.

Sosserator skrev 2007-11-24 16:41:55 följande:
    En till som inte vet vad ironi är, suck... Vet du vad betyder? Det är en gubbe som blinkar med ögat, en lite skojig symbol man kan använda när man busar lite. Vet att vi inte är olika arter, tror du det på riktigt eller är du ironisk på ett alldeles eget sätt som jag inte förstår?Om du inte förstår mitt svar till Dorian så kan jag inte hjälpa dig mer än att förklara för dig att enligt min åsikt betyder inte uppfostran allt utan man föds till en individ och mycket kan man uppfostra till men inte allt. Män och kvinnor ÄR olika, den som inte vet/vill inse det behöver inte hålla med, men heller inte starta en diskussion om detta.Denna tråd skapades för att få tillfälle att se att även andra kan få det att bli lite tokigt pga att vi tänker olika i många situationer.Kanske la tråden under fel rubrik, borde lagt den under humor nu när jag märker hur oerhört gnälligt och allvarligt det verkar bli här.
  • Dorian Ertymexx
    Sosserator skrev 2007-11-24 14:00:34 följande:
    Så om man uppfostrar en katt till en hund så blir det en hund? Dorian Ertymexx skrev 2007-11-24 10:26:20 följande:
    Ja, för katter och hundar är besläktade på samma sätt som människor och människor. Juuust.
  • Chloe

Jag är nog man eftersom jag inte heller fattar sublima meddelanden. Vill någon att jag ska städa får personen vackert säga det.

Att skämta om fördomar som att män är si och kvinnor är så kan tyckas väldigt harmlöst, men faktum är att det föstärker fördomarna. Hur roligt är det att som man bli idiotförklarad? Varför är det så kul att ägna sig åt att befästa fördomar?

• xenaa

Män och kvinnor är olika håller med.

Kvinnor är komplicerade och män är rätt enkla.

kvinnor ska alltid göra saker 100 gånger större en vad egentligen är.
    Män går rak på sak.
    som i TS så stor de en sak men egentligen betyder en annan hmmm ok.
    Varför inte bara säga som det är.
    Vi ska städa idag.
    istället för det är skitit här men menar vi ska städa.

Killar säger bara som det är när det är sånna saker.
    det har jag lärt mig med min smabo iaf. jag kan vara rätt komplicerad och ska snurra till saker.
    Säga en sak men mena en annan. han säger själv men säg som det är hur ska jag veta annars. är ingen tankelälsare heller.

så är det tycker jag iaf. kanske inte alla män eller kvinnor med de flesta kvinnor pratar som i koder typ..

♥Leo 07-06-22 ♥
  • Sosserator

...jag ger upp.

Gnäll ni vidare, för män föder också barn, kvinnor gillar som regel också tuffa bilar (har fifty/fifty häst/bilplanscher på väggarna när de är små), småkillar leker faktiskt också häst i småskolan och tjejer krigar lika ofta som killar med våldsamma vapen.
    Män och kvinnor städar precis lika mycket hemma, tjejer älskar också att ta en öl med tjejerna å kolla hockey, å tupperwarepartyn är precis lika vanligt för män.

Å nu när jag tänker efter så brukar kvinnor också köpa underkläder till sin man i julklapp för att få se honom i något vackert för att hon tycker att han är värd det och män gör rent ugnen till slut för att han tycker att nu är det faktiskt dags.

Ha det

• Dorian Ertymexx
    Sosserator skrev 2007-11-24 18:11:37 följande:
    ...jag ger upp.Gnäll ni vidare, för män föder också barn, kvinnor gillar som regel också tuffa bilar (har fifty/fifty häst/bilplanscher på väggarna när de är små), småkillar leker faktiskt också häst i småskolan och tjejer krigar lika ofta som killar med våldsamma vapen.Män och kvinnor städar precis lika mycket hemma, tjejer älskar också att ta en öl med tjejerna å kolla hockey, å tupperwarepartyn är precis lika vanligt för män.Å nu när jag tänker efter så brukar kvinnor också köpa underkläder till sin man i julklapp för att få se honom i något vackert för att hon tycker att han är värd det och män gör rent ugnen till slut för att han tycker att nu är det faktiskt dags.Ha det
    Japp. Stämmer bra det. Känner till de som fött barn och sedan blivit män, till och med.
  • Xavant

Sosserator skrev 2007-11-24 18:11:37 följande:

...jag ger upp.Gnäll ni vidare, för män föder också barn, kvinnor gillar som regel också tuffa bilar (har fifty/fifty häst/bilplanscher på väggarna när de är små), småkillar leker faktiskt också häst i småskolan och tjejer krigar lika ofta som killar med våldsamma vapen.Män och kvinnor städar precis lika mycket hemma, tjejer älskar också att ta en öl med tjejerna å kolla hockey, å tupperwarepartyn är precis lika vanligt för män.Å nu när jag tänker efter så brukar kvinnor också köpa underkläder till sin man i julklapp för att få se honom i något vackert för att hon tycker att han är värd det och män gör rent ugnen till slut för att han tycker att nu är det faktiskt dags.Ha det
    Män och kvinnor ÄR olika (vissa mer än andra), det kan nog de flesta hålla med om, men vad detta beror på kan man debattera. Personligen tror jag det beror på uppfostran, sociala strukturer och samhället i stort. Det är ändå dumt att generalisera för det förstärker denna struktur, vilket åtminstone inte jag vill uppmuntra.
Svar på tråden Typiskt manligt...