• fairyfloss

BH på barn?

Min svägeskas dotter fyllde 7 och fick välja lite kläder med sin mormor. Hon valde ett bh-set (det var inte heller bara en topp utan hade två små, om än platta, kupor). Jag tänkte bara att hade det varit min 7åring hade hon inte fått ha den på sig. Men klart att barnen blir påverkade av allt sånt där, så det kan ju kännas elakt att förbjuda dem också!

Vad tycker ni, är bh/toppar okej på barn? I vilken ålder är det okej att börja med det?

• Svar på tråden BH på barn?
  • Balehead

Behå ska man inte ha om man inte behöver den. 60 AA borde banne mig vara förbjudet! Det lockar ju bara småflickor att ha på sig sånt de inte behöver.

• tingelingelingan

och vad skulle det göra att de använder det om de känner sig stora då?
    de är ju inte nånannan som ser det

• AnneSophie

Om dom har bröst som behöver stöd så är det en sak, men platta småtjejer behöver inga be-hås.

Utåtriktad Planläggande Konkret Tänkare
  • Älskarminabarn

Jag tror det kan sända ut fel signaler till snuskgubbar om barn ska ha kläder som egentligen är för större.
    Jag kommer aldrig tillåta att min flicka har bh när hon är liten.

• tingelingelingan

men hur ska snuskgubbarna veta?
    det är ju inget de går runt med utan tröja.
    min dotter har bara vanliga toppar, men skulle hon vilja ha en sån skulle hon få det. andra tjejer har det ju redan, hon ska inte behöva va annorlunda

• MissSummer
    fairyfloss skrev 2007-11-23 11:09:13 följande:
    Vad tycker ni, är bh/toppar okej på barn? I vilken ålder är det okej att börja med det?
    NEJ! Små barn med vuxenkläder ser ut som baby-prostitutes. Okej att använda bh är det behövs av praktiska skäl. Aldrig annars, fattar inte föräldrar som låter sina småbarn har bh på sig, det är äckligt.
  • Älskarminabarn

För dels så syns det genom många toppar och dels så visar i vart fall tjejerna på min pojkes skola gärna sina bh för varandra. Han går på lågstadiet.
    I vart fall så förstår jag inte meningen med att ha ett plagg som inte har någon fuktion. Det är ungefär lika onödigt som att gå runt med simglasögon i skolan.

• Polgara

Har inte barnet fått bröst så finns det ingen om helst anledning att ha bh, trams! För övrigt så har min dotter en baddräckt på sig då de är och simmar med skolan.

• trolltyg

Det handlar inte bara om snuskgubbar enlmig utan att barn ska bli stora för fort. Det finns ingen vett i att en 7-årig flicka ska springa omkring i skolan med tröjor som visar bara axlar eller magar. Eller uringade som vuxenkläder. Varför ska flickor puttas in i könsroller så fort med BH-ar och annat skit. Det är till och med svårt att hitta vanliga gympakläder till tjejer för de flesta har en massa glitter och konstigt på sig. Helt sjukt tycker jag det är.

Svar på tråden BH på barn?