Jag hade bikini när jag var liten, alltså runt 5-6 år. Jag tror att jag fick det för att jag ville ha likadant som mamma, och det var flera av kompisarna som hade sådan också, och ingen la några värderingar i det. Då fanns det inte heller några vanliga BH:ar för barn, så den frågan kom inte heller upp, bikiniöverdelen var en kul grej man hade på stranden och kände sig lite fin i.
Men jag skulle aldrig köpa en BH till en eventuell dotter innan hon fått bröst (visst, lätt att säga när man sitter här och inte står i affären med en tjatande 10-åring som säger att "aaalla andra får", etc.). En BH fyller en funktion, nämligen att hålla upp och forma brösten och har man inga bröst behöver man ingen BH och ska vara glad att man slipper en extra grej att hålla på med.
För mig som har F-kupa och inte hittar en BH i min storlek utan att betala minst 500 kronor för den har BH blivit ett nödvändigt ont som jag skulle vara glad om jag slapp besväret med, kanske är det därför jag är lite rabiat i frågan.