• fairyfloss

BH på barn?

Min svägeskas dotter fyllde 7 och fick välja lite kläder med sin mormor. Hon valde ett bh-set (det var inte heller bara en topp utan hade två små, om än platta, kupor). Jag tänkte bara att hade det varit min 7åring hade hon inte fått ha den på sig. Men klart att barnen blir påverkade av allt sånt där, så det kan ju kännas elakt att förbjuda dem också!

Vad tycker ni, är bh/toppar okej på barn? I vilken ålder är det okej att börja med det?

• Svar på tråden BH på barn?
  • S 71
    palmblad skrev 2007-11-25 16:48:33 följande:
    Då är det nästan onormalt tidig utv. om man behöver bh vid 10.
    Onormalt?
    Ja det kanske det är, och hon kan väl direkt inte rå för det heller, och hon har blivit mobbad för det oxå.
    ~Kärringen emot strömmen~
  • VärstaGrymmaTjejen

Absolut INTE BH på en liten flicka!!
    När man fått bröst som behöver det stöd som en BH ger, då har man behov av en BH.
    Kan förstå att "småbystade" vill ha BH för att alla andra har det, och jag säger inte att min dotter inte kommer att få ha BH även om hon skulle få små bröst, men jag skulle ALDRIG någonsin köpa en BH till en 7 åring! Inte ens under pistolhot!

There are two kinds of people,those who likes me,and those who can go to hell
  • Cocco

Usch att de vill ha BH helt otroligt jag vantrivdes nått vansinningt när jag var tvungen att börja använda BH.
    Jag har ingen jättebyst men när man rider som jag gör så går det inte utan.
    Jag är så ofta jag kan utan tycker inte alls om när den klämmer åt kaninte förstå hur någon som inte behöver kan vilja ha BH.
    Nej barn ska inte ha BH de blir vuxna tids bog ändå

• mamma M

Tycker inte heller att barn ska ha BH i onödan... Skulle inte låta min lilltjej ha det om hon inte ABSOLUT behöver stödet! Var själv tidigt utv och hade behövt BH redan vid 9 års ålder, var kraftig och skulle behövt B-kupa minst redan då, men vågade inte prata m föräldrarna om det... pinsamt. Så jag blev utstirrad i klassen istället och det var inte kul... Försökte ha bylsiga tröjor för det mesta... Så om man ser att barnet behöver byst stöd kan man ju köpa nån slags sport-BH...

• S 71
    mamma M skrev 2007-11-25 17:09:12 följande:
    Tycker inte heller att barn ska ha BH i onödan... Skulle inte låta min lilltjej ha det om hon inte ABSOLUT behöver stödet! Var själv tidigt utv och hade behövt BH redan vid 9 års ålder, var kraftig och skulle behövt B-kupa minst redan då, men vågade inte prata m föräldrarna om det... pinsamt. Så jag blev utstirrad i klassen istället och det var inte kul... Försökte ha bylsiga tröjor för det mesta... Så om man ser att barnet behöver byst stöd kan man ju köpa nån slags sport-BH...
    Varför sport bh?
    Det finns fina BH:s åt små tjejer, som inte ser oanständiga ut som vissa verkar tro här, min hon fick följa med mig och titta, och se själv vilka hon ville ha och vilka som var sköna, och dom ser inte ett dugg konstigt onormalt vuxna ut.
    Min har vågat prata om det oxå, och skäms ingenting, det enda hon tycker är jobbigt är klasskompisar som mobbas, och fröken som ser ut som en fågelholk vid gympan,  hon verkligen glor, och det upplever hon jättejobbigt.
  • S 71

Det som är det mest konstiga, att föräldrar säger nej tex till string, men har det själv, och jag undrar hur i hela friden varför???
    Kan man påstå att det är skönt med nåt som skär in i röven eller vad?
    Och sen undrar man varför ens egen unge kommer sen och frågar om man får ha string, konstigt eller vad?
    Det har jag däremot sagt till min att det får hon ha den dagen hon är så pass vuxen, och även hon säger att det absolut inte kan vara skönt, så det är bra att hon har den tron, för det kan hon ha.
    Finns inge värre än tanter med dallrig rumpa och string på det.. Kräkfult minst sagt.

• Dark Angel

S 71 skrev 2007-11-25 17:42:02 följande:

Det som är det mest konstiga, att föräldrar säger nej tex till string, men har det själv, och jag undrar hur i hela friden varför???Kan man påstå att det är skönt med nåt som skär in i röven eller vad?Och sen undrar man varför ens egen unge kommer sen och frågar om man får ha string, konstigt eller vad?Det har jag däremot sagt till min att det får hon ha den dagen hon är så pass vuxen, och även hon säger att det absolut inte kan vara skönt, så det är bra att hon har den tron, för det kan hon ha.Finns inge värre än tanter med dallrig rumpa och string på det.. Kräkfult minst sagt.
    Vad är tanter för dig? En tant för mig är typ 70 bast och jag tvivlar på att det finns så många 70åringar som har string.
  • S 71
    Tingeling13 skrev 2007-11-25 17:44:57 följande:
    Inga BH-ar här inte. BH = BröstHållare, har man inga bröst behövs ingen BH. 
    Nej det är väl ganska logiskt. Men får hon bröst så har du väl knappast nåt val?
  • S 71
    Dark Angel skrev 2007-11-25 18:01:13 följande:
    S 71 skrev 2007-11-25 17:42:02 följande: Vad är tanter för dig? En tant för mig är typ 70 bast och jag tvivlar på att det finns så många 70åringar som har string.
    Det finns dom som är mellan 20-40 år som har häng här och var, jag är en av dom, och då ser det inte klokt ut med string.
Svar på tråden BH på barn?