• fairyfloss

BH på barn?

Min svägeskas dotter fyllde 7 och fick välja lite kläder med sin mormor. Hon valde ett bh-set (det var inte heller bara en topp utan hade två små, om än platta, kupor). Jag tänkte bara att hade det varit min 7åring hade hon inte fått ha den på sig. Men klart att barnen blir påverkade av allt sånt där, så det kan ju kännas elakt att förbjuda dem också!

Vad tycker ni, är bh/toppar okej på barn? I vilken ålder är det okej att börja med det?

• Svar på tråden BH på barn?
  • Sallisen

VAD ska en 7-åring med BH till? Absolut ingenting, om jag får en dotter så får hon BH när hon har behov av det, dvs när hon börjat få bröst.

• mamma M

S 71 skrev 2007-11-25 17:39:54 följande:

Varför sport bh?Det finns fina BH:s åt små tjejer, som inte ser oanständiga ut som vissa verkar tro här, min hon fick följa med mig och titta, och se själv vilka hon ville ha och vilka som var sköna, och dom ser inte ett dugg konstigt onormalt vuxna ut.Min har vågat prata om det oxå, och skäms ingenting, det enda hon tycker är jobbigt är klasskompisar som mobbas, och fröken som ser ut som en fågelholk vid gympan,  hon verkligen glor, och det upplever hon jättejobbigt.
    Ja, jag vet att sport bh:ar håller jäkligt bra upp bysten, därför jag tänkte på sådanna... Skulle själv valt en sån när jag var liten,lätta att sätta på och inga byglar som skär in. Förstår att det är jobbigt för henne på gympan, slutade själv att vara med på det när jag var liten för man ville inte att de andra skulle kommentera en hela tiden... Låt dem få BH om dem behöver!
  • Dark Angel

S 71 skrev 2007-11-25 18:10:35 följande:

Det finns dom som är mellan 20-40 år som har häng här och var, jag är en av dom, och då ser det inte klokt ut med string.
    ja jag vet att det finns dem som har häng men du skrev tanter och enligt mig är man inte tant vare sig vid 20 eller 40. Bara definitionen av tant jag undrade över =) Jag kan inte komma ihåg att jag sett någon som haft string och dallrig rumpa så jag vet inte om det är fult eller inte. Men det kanske det är =)

Svar på ts fråga:
    JAG tycker inte att barn ska ha bh om de inte behöver det. Är skillnad om man är tidigt utvecklad och i behov av det.
  • mjuffpuff

vill bara skriva en grej som ingen nämt än, har läst igenom allt.. romanvarning!

om ett barn är litet och smalt och ser mycket yngre ut än jämngamla, om detta barn i 5/6 klass blir taget för att gå i tvåan,
    när detta mobbade barn börjar högstadet, lika utvecklad och pinnig som en tio-åring ser alla i omklädningsrummet puffa med sina bh:ar och bröst samt springer runt som fluffiga monster och det mobbade barnet står kvar len som en barnrumpa, en fråga dyker upp till det mobbade barnet "rakar du dig"? va? nej? idrotten nästa gång dyker personen som frågade upp i stubb istället för fluff... hmmmm

barnet får förstor bh eftersom alla andra har och barnet vill med se ut som dem, börjar med alldeles förstora kläder från dam-avdelningen..

barnet börjar gymnasiet, fortfarande ett barn? till utseendet ialafall. barnet går till hm helt själv, till underklädes-avdelningen. barnet ser med stora ögon på alla vackra bh:ar som barnet aldrig kommer kunna ha eftersom hon är ett barn. vänder sig om och kollar på diverse fesna bh:ar i snobben och ser förvånat att de är små.. endast vaderadd puch-up versionen av 65-A passade barnet då dessa var helt platta, en vanlig bh skulle nog behövt vara 60 A eller så.

barnet ser inte längre ut som ett barn som letar efter mamma eller pappa, utan mer som en 8 klassare som gått före i skolan lite.

barnet blir gavid, under gymnasietiden. hon föder och blirfundersam över hur hon ser ut

ett år senare ser barnet mer ut som en kvinna, nu, bh:storlek 70A, XS i toppar och S i byxor. glad över att slippa ha barnkläder. men fortfarande jävulskt fundersam, eftersom hon alltid sett ut och oftast blivit behandlat som ett barn. (bortsett från gymnasietiden då hon tog mer ansvar själv.)

tycker ni fortfarande det är dåligt att tillverka små bh:ar? jagmenar, man får ju som förälder stå för vad sina barn ska ha, men om barnen är väldigt smala och går i högstadiet borde man kanske tänka lite.. jag är inte emot tillverkningen, dock emot små barn som får ha det på sig..

• frajsing

Ursäkta, men varför är bikini fel på inomhusbad? (för vuxna alltså)
    Vad är ditt förslag, - Helt naket?

palmblad skrev 2007-11-24 10:37:26 följande:
    Tycker inte flickor ska ha bikini heller. Dock används det inte så mycket som vanlig bh. Tycker inte heller bikini är okej för vuxna på inomhusbad.
  • mjuffpuff

kan tillägga att personen var 18 när barnet föddes..

förresten, det är väl bättre om en 7 åring har topp under linnet så att inte pedofiler ser igenom?

nej, tycker inte heller bikini borde förbjudas, då borde män med stora manboobs och enorm hängmage med ha baddräckt.. men seriöst? jag ser hällre att en tant med hängbröst och hängmage med bikini i bassängen än en gubbe som ser ut som jag beskrev innan (i badbyxor)=P!

• palmblad

Tycker bikini är för naket o att badbyxor också är det.

• mamma 03 05

Min dotter på fyra år hade en bikin i somras, trosa/kjol och bikiniöverdel. Hon ville absolut se ut som mig och jag tyckte faktiskt helt ärligt inte att det va nåt fel.

Hon växlade lite mellan den, baddräkt och att bara bada i trosorna.

• xenaa
    palmblad skrev 2007-11-25 19:23:11 följande:
    Tycker bikini är för naket o att badbyxor också är det.
    snälla nån!!
    DÅ ska ALLA ha baddräkt på sig när man badar haha mm sure!!
    ♥Leo 07-06-22 ♥
  • palmblad

JAG tycker att både män o kvinnor ska ha täckt överkropp då de badar.

Svar på tråden BH på barn?