• Angelflikkan

hur gör du angående offentliga toaletter med skötbord??

du är med din 6-månaders bebis på ett stort varuhus. bebisen bajdar ner sig totalt och du börjar leta efter en toalett med skötbord.
    du upptäcker att alla skötbordstoaletter är låsta eller sönder.. utom EN på översta våningen.
    du åker upp, får lämna vagnen och sicksacka mellan borden i ett café för att komma fram toaletten.

det finns två toaletter: en vanliga kombinerad herr/dam-toa och en handikapp/skötbords-toalett.
    det står fem vuxna (ickehandikappade vad man kan se) i kö.

vad gör du?

Linnéa växer så det knakar, hela 5 månader.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-24 20:16:37:
    kan tillägga i svaralternativ, nåt som jag tyckte var självklart, men som folk reagerat på.
    man frågar alltså de i kön om det är okej att smita in på handikapp/skötbordstoan.

(det var så jag gjorde idag men fick ett otrevligt svar)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden hur gör du angående offentliga toaletter med skötbord??
  • miniGrynet
    Angelflikkan skrev 2007-11-24 19:51:45 följande:
    MEN om man frågar snällt så behöver man inte vara otrevlig för det???den personen kan antingen förklara varför den säger nej, eller bara säga nej..såå svårt är det inte att säga nej utan att vara otrevlig och hoppa på folk.. eller??
    Javisst kan man vara trevlig, det håller jag med om.
    Nu kanske hon hängde ut sig själv ändå på ett sätt, men man kan ju också tänka att hon kanske inte ville säga nej, och verkligen inte var intresserad av att säga typ "jag håller på och kissar på mig, och varje minut är dyrbar för mig, för jag är inkontinent".

Men jag tycker inte att man behöver vara otrevlig nej!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • kobra

är det sån kö så byter jag i vagnen lite i skymundan

• Saltlakrits

Jag ställer mig sist i kön.

Har aldrig tänkt på det innan faktiskt, trots att jag varit i den situationen flera gånger.
    Det är ju faktiskt så att jag egentligen borde ha förtur, då den är till för just handikappade eller för blöjbyte.
    Av alla de gånger jag stått i kö tror jag inte att jag en enda gång sett en handikappad som stått där.
    Däremot har jag sett andra med barn. Även de har ställt sig sist!

Mamma till tre underbara barn!
  • Lotlas

Det alternativ jag skulle välja finns inte med, så jag valde "ställa mig sist i kön", för det ligger närmast. Jag skulle ställt mig sist i kön, men samtidigt fråga de som stod före mig om det är okej att jag smiter in på handikapptoan när den blir ledig, eftersom jag behöver byta på mitt barn. Om det inte är okej för alla i kön, så står jag självklart kvar i kön och väntar på min tur. Bajset är ju redan där, så varför stressa upp sig?

• ashera

Ställt mig sist i kön. Hade det varit kris hade jag frågat om jag kunde gå före.

Ang att man kanske måste vänta länge på "rätt" toalett, så är det ju inte så svårt det heller. Skulle byta på min son en gång, det fanns massa toaletter men bara en med skötbord. När det blev min tur i kön släppte jag förbi folk allt eftersom de vanliga toaletterna blev lediga, tills skötbordstoan blev ledig.

• Helene m Olivia o Sigrid

Jag säger "det är lite panik här, kan jag gå före" Och så GÅR jag före utan att vänta på svar!

(men så har mina barn inte gärna bajsat i blöjan så det har i regel varit panik för att de är bajsnödiga!!)

Jag tycker definitivt att barn har rätt att gå före!

(¯`°?.¸ ღ O-031017 & S-051003 ღ ¸.?°´¯)
  • ashera

Ja barn som går på toaletten tycker jag har rätt att gå före. Men har det redan skett i blöjan är det ju (oftast) inte kris längre.

• miniGrynet
    ashera skrev 2007-11-24 20:16:08 följande:
    Ja barn som går på toaletten tycker jag har rätt att gå före. Men har det redan skett i blöjan är det ju (oftast) inte kris längre.
    Ja, det är så jag tänker också.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Angelflikkan
    inte ens om bajset tränger ut ur blöjan?? liksom rinner över kanten.
    Linnéa växer så det knakar, hela 5 månader.
  • Helene m Olivia o Sigrid
    Inte skulle jag vilja gå med bajsig blöja i flera minuter!! Skulle du?
    Mina barn har blivit rent olyckliga när de råkat bajsa i blöjan!
    (¯`°?.¸ ღ O-031017 & S-051003 ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden hur gör du angående offentliga toaletter med skötbord??