• Angelflikkan

hur gör du angående offentliga toaletter med skötbord??

du är med din 6-månaders bebis på ett stort varuhus. bebisen bajdar ner sig totalt och du börjar leta efter en toalett med skötbord.
    du upptäcker att alla skötbordstoaletter är låsta eller sönder.. utom EN på översta våningen.
    du åker upp, får lämna vagnen och sicksacka mellan borden i ett café för att komma fram toaletten.

det finns två toaletter: en vanliga kombinerad herr/dam-toa och en handikapp/skötbords-toalett.
    det står fem vuxna (ickehandikappade vad man kan se) i kö.

vad gör du?

Linnéa växer så det knakar, hela 5 månader.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-24 20:16:37:
    kan tillägga i svaralternativ, nåt som jag tyckte var självklart, men som folk reagerat på.
    man frågar alltså de i kön om det är okej att smita in på handikapp/skötbordstoan.

(det var så jag gjorde idag men fick ett otrevligt svar)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden hur gör du angående offentliga toaletter med skötbord??
  • Suskiv

Beroe på vilket barn. Ettan och trean var/är beskedliga bajsare som tar det mesta med ro. De bajsade normala mänder och inget som rann ut över kläderna så i det läget hade jag ställt mig i kö.

Tvåan däremot bajsade varannan vecka och då fanns det inte en blöja i världen som kunnde hålla tätt. En bajsexplosion är det närmsta hans bajseri kunde beskrivas och i ett sånt läga hade jag trängt mig före eftersom det hade varit bajs överallt inkl mig alt vagnen stolen eller var han i bajsögonblicket råkade befinna sig.

Som tur har vi bara haft en bajsning på stan med honom och det var på efterkontrollen så vi hade MVC toan lätt tillgänglig.

• Tindra Maria Rosanna

Jag har ett dolt handikapp själv så jag skulle fråga om det var okej att gå före, för vem vet kanske dom där personerna som står före i kön har ett handikapp fast det inte synns. Som jag själv.
    Har varit med om att äldre tanter ställt sig och kollat konstigt på mig när jag sitter på handikapp platsen på bussen. Men jag HAR ju ett handikapp fast det inte synns.

• Helene m Olivia o Sigrid
    BrideOf Rocky skrev 2007-11-24 21:10:48 följande:
    Angelflikkan,Nej, jag syfter inte på dig.Har bajset runnit längst benet är det ju ingen tvekan, då ska man ju självklart få gå före anser jag.Om inte nån i kön före har nån lika bra anledning.Men när det bara är en blöja med bajs i så är det dalt
    Dalt?
    Nä det tycker jag definitivt inte!!

Återigen, skulle DU vilja sitta i en bajsig blöja??
    (¯`°?.¸ ღ O-031017 & S-051003 ღ ¸.?°´¯)
  • Angelflikkan
    Tindra Maria Rosanna skrev 2007-11-24 21:15:05 följande:
    Jag har ett dolt handikapp själv så jag skulle fråga om det var okej att gå före, för vem vet kanske dom där personerna som står före i kön har ett handikapp fast det inte synns. Som jag själv.Har varit med om att äldre tanter ställt sig och kollat konstigt på mig när jag sitter på handikapp platsen på bussen. Men jag HAR ju ett handikapp fast det inte synns.
    och det var precis det jag gjorde, alltså frågade.. men fick otrevligt svar..
    det var därför jag gjorde tråden, för att se om jag var ensam om att tycka så här.
    Linnéa växer så det knakar, hela 5 månader.
  • BrideOf Rocky

Helene m Olivia..

Nej, det skulle jag inte, jag skulle inte vilja ha blöja öht eller drick bröstmjölk eller inte kunna klia mig på ryggen eller ligga i en vagn utan att se ut.

Det är jävligt tufft att vara bäbis, men livet är hårt.

Bli inte så jävla provocerad lilla vän.
  • ming

Om man frågar om det är okej att gå före så gör det absolut inget, om man inte själv måste akut på toa.

En gång skulle jag gå på toa på ett köpcenter och det var helt tomt på folk, så jag tänkte att jag skulle ta handikapptoan. Precis när jag bara har lite kvar att stänga av dörren ser jag hur ett par kommer springandes och vinkar.
    Självklart släpper jag före dem, men jag jag blir lite sur när jag tänker på det, eftersom jag har ju inga skyldigheter att släppa dem före, så de ska inte ta det för givet. Speciellt inte när jag redan är inne i toaletten och bara ska stänga lite till och låsa.
    Och skulle de bara ha sagt "ursäkta, tror du att vi kan gå före, det är akut" så hade jag absolut inte blivit sur.

• AnnaKlara

Men om bajset redan har hunnit utanför blöjan kan man väl lika gärna vänta på sin tur? Jag skulle inte släppa förbi bajsbebisen, jag vill hellre gå på toa INNAN det briserat en bajsbomb därinne

• ming
    Tindra Maria Rosanna skrev 2007-11-24 21:15:05 följande:
    Jag har ett dolt handikapp själv så jag skulle fråga om det var okej att gå före, för vem vet kanske dom där personerna som står före i kön har ett handikapp fast det inte synns. Som jag själv.Har varit med om att äldre tanter ställt sig och kollat konstigt på mig när jag sitter på handikapp platsen på bussen. Men jag HAR ju ett handikapp fast det inte synns.
    Bara av ren nyfikenhet, inget illa alls menat, men jag bara undrar vad det är det för dolt handikapp du har? Det påverkar din rörlighet så du inte kan gå på vanliga toor?
  • Helene m Olivia o Sigrid
    BrideOf Rocky skrev 2007-11-24 21:25:46 följande:
    Helene m Olivia..Nej, det skulle jag inte, jag skulle inte vilja ha blöja öht eller drick bröstmjölk eller inte kunna klia mig på ryggen eller ligga i en vagn utan att se ut.Det är jävligt tufft att vara bäbis, men livet är hårt.
    Tråkig syn du har på barn!
    Tycker du inte att man bör göra det så trevligt som möjligt för bäbisen eller måste den absolut behöva få veta att livet är hårt redan från början??
    (¯`°?.¸ ღ O-031017 & S-051003 ღ ¸.?°´¯)
  • BrideOf Rocky

Ja, det anser jag, jag motarbetar ständigt föräldrar på dagis som vill dalta med barnen och sätta dom på pidestaler och ge dom "allt".
    Det är en helt orealistisk bild av livet.

Att ge sitt barn det bästa är inte att skona dom från en nerbajsad blöja 5 minuter.
    Det är att gosa och pussas med dom.
    (och ge dom mat så klart )

Bli inte så jävla provocerad lilla vän.
  • Jessica24

Jag skulle ställa mig sist i kön.
    Bara för att man inte ser en människas handikap, så innebär inte det att det inte finns.
    Kan ju vara så att en stomipåse behöver bytas och en massa andra anledningar till att dom står i kö.

Är man så himla orolig för att barnet får ha en bajsblöja i ca 5 minuter extra, så får man helt enkelt hitta en annan lösning. Men tränger sig, det gör man inte. Hör till vanligt hyffs.
    Att fråga om man får gå före är en helt annan sak, men man får då respektera ett eventuellt nej.

♥ Victor 14/3-2006 + BF 14/1-2008 ♥
  • miniGrynet
    Jessica24 skrev 2007-11-24 22:24:39 följande:
    Jag skulle ställa mig sist i kön.Bara för att man inte ser en människas handikap, så innebär inte det att det inte finns.Kan ju vara så att en stomipåse behöver bytas och en massa andra anledningar till att dom står i kö.Är man så himla orolig för att barnet får ha en bajsblöja i ca 5 minuter extra, så får man helt enkelt hitta en annan lösning. Men tränger sig, det gör man inte. Hör till vanligt hyffs.Att fråga om man får gå före är en helt annan sak, men man får då respektera ett eventuellt nej.
    Vi har läst i samma tråd ser jag!
    Ang stomi-påsen.

Helt rätt, jag tycker som du.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Jessica24
    miniGrynet skrev 2007-11-24 22:25:30 följande:
    Vi har läst i samma tråd ser jag! Ang stomi-påsen. Helt rätt, jag tycker som du.
    Nej, jag har inte läst i någon speciellt tråd angående stomipåsen, utan det var bara ett dolt handikapp som jag kom på.
  • Estrellitas

Kunde inte säga det bättre själv.

Jessica24 skrev 2007-11-24 22:24:39 följande:
    Jag skulle ställa mig sist i kön.Bara för att man inte ser en människas handikap, så innebär inte det att det inte finns.Kan ju vara så att en stomipåse behöver bytas och en massa andra anledningar till att dom står i kö.Är man så himla orolig för att barnet får ha en bajsblöja i ca 5 minuter extra, så får man helt enkelt hitta en annan lösning. Men tränger sig, det gör man inte. Hör till vanligt hyffs.Att fråga om man får gå före är en helt annan sak, men man får då respektera ett eventuellt nej.
  • miniGrynet
    Jessica24 skrev 2007-11-24 22:30:34 följande:
    Nej, jag har inte läst i någon speciellt tråd angående stomipåsen, utan det var bara ett dolt handikapp som jag kom på.
    Aha, ok!
    Tänkte på om det var i tråden om huruvida det var ok att använda handikapp-toaletter eller inte när man inte är handikappad.

Där var det en som skrev om just stomi, att det inte syntes och hon ville uppmärksamma folk på såna "handikapp".
  • Jessica24
    miniGrynet skrev 2007-11-24 22:53:36 följande:
    Aha, ok! Tänkte på om det var i tråden om huruvida det var ok att använda handikapp-toaletter eller inte när man inte är handikappad. Där var det en som skrev om just stomi, att det inte syntes och hon ville uppmärksamma folk på såna "handikapp".
    Aha, okej! Nej, den tråden har jag missat.
  • miniGrynet
    Jessica24 skrev 2007-11-24 22:55:46 följande:
    Aha, okej! Nej, den tråden har jag missat.
    Ok!
  • vackrastarflow

Med en bajsblöja ställer jag mig sist. Helt klart. Bara för att toaletten är anpassad så att man kan byta blöja där ger det mig inte rätt att gå före i kön.

Däremot, är jag själv, och står i kö, och så kommer det en mamma/pappa med en bebis, så ger jag dem företräde. Så är det dock inte med alla, och det får man helt enkelt accepterat.

• Tindra Maria Rosanna

Jag har en muskel och ledsjukdom som gör att det ibland är väldigt smärtsammt att ta sig upp från en toa och ibland så ger mina ben vika under mig och då är det skönt att ha lite stöd. Men är man en 20 årig ung tjej som står i handikapp kön så kollar folk konstigt.

ming skrev 2007-11-24 21:33:59 följande:
    Bara av ren nyfikenhet, inget illa alls menat, men jag bara undrar vad det är det för dolt handikapp du har? Det påverkar din rörlighet så du inte kan gå på vanliga toor?
Svar på tråden hur gör du angående offentliga toaletter med skötbord??